تبیان، دستیار زندگی

چای سیاه با دوستان درمانگر

۶ درمان طبیعی با چای سیاه

اکثر ما به طور روزانه چای می‌نوشیم و طعم قوی و رنگ تیره آن خواص درمانی زیادی را در خود جای داده است که از آن میان می‌توان به قدرت آنتی‌اکسیدانی و به ویژه مدر بودن آن اشاره کرد. ترکیب این نوشیدنی با دیگر ترکیبات پرخاصیت یک نوشیدنی درمانی و مفید در اختیارتان می‌گذارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
چای
چای سیاه پای ثابت تمام مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و صدالبته زندگی روزمره ماست. چای سیاه یک نوشیدنی آبا و اجدادی و درمانگر است که در اکثر فرهنگ‌های دنیا محبوبیت بسیاری دارد. اکثر ما به طور روزانه چای می‌نوشیم و طعم قوی و رنگ تیره آن خواص درمانی زیادی را در خود جای داده است که از آن میان می‌توان به قدرت آنتی‌اکسیدانی و به ویژه مدر بودن آن اشاره کرد. ترکیب این نوشیدنی با دیگر ترکیبات پرخاصیت یک نوشیدنی درمانی و مفید در اختیارتان می‌گذارد. توصیه می‌کنیم مواد و گیاهانی که در زیر اشاره می‌شود را به چای خود افزوده و از خواص درمانی آن بهره‌مند شوید. چون این نوشیدنی می‌تواند درمانی طبیعی و مطمئن برای درد‌های روزمره و سطحی باشد. لطفاً با ما همراه باشید.

چای سیاه با لیموترش: منبع آنتی اکسیدان

چای سیاه به واسطه میزان بالای فلاوونوئید موجود در آن یک نوشیدنی متمایز است. این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و از پیری و مشکلات ناشی از مضرات رادیکال‌های آزاد پیشگیری کرده و با آسیب‌های داخلی و خارجی آن‌ها مقابله می‌کنند. از ترکیب چای سیاه با آب لیموترش نوشیدنی خوش‌طعمی حاصل می‌شود که شهرت زیادی دارد و علاوه بر خوش‌طعمی، خواص درمانی نیز دارد. لیموترش یک ماده غذایی مفید است که از اکسیداسیون سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند چون یکی از منابع فوق‌العاده ویتأمین C محسوب می‌شود. اگر دوست دارید چایتان شیرین باشد توصیه می‌کنیم از استویا برای اینکار استفاده کنید. چون یک شیرین‌کننده طبیعی و مفید است و باعث می‌شود چایتان آنتی‌اکسیدان بیشتری داشته باشد.

توصیه می‌شود که چای سیاه را با دارچین و عسل میل کنید. این دو باعث تأمین انرژی بیشتر شده و به طور طبیعی با خستگی و خمودگی جسمی و روحی مقابله می‌کنند


چای سیاه با نعنا: هضم‌کننده غذا

نوشیدن چای سیاه بعد از صرف غذا یک روش طبیعی برای کمک به هضم غذا محسوب می‌شود. این چای به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی در پیشگیری از بروز اسهال و سایر اختلالات معدی روده‌ای مفید است. شما می‌توانید چند برگ نعنا نیز داخل چای خود بریزید. همین کار ساده باعث خوش‌طعم شدن چای شما شده و در عین حال خواص گوارشی آن را ارتقا می‌دهد. بدین معنی که خاصیت هضم‌کنندگی آن بیشتر می‌شود. البته یادتان باشد اگر از کم خونی رنج می‌برید از مصرف زیاد چای بپرهیزید. چون چای سیاه در جذب آهن اختلال ایجاد می‌کند به خصوص زمانی که بلافاصله بعد از صرف غذا نوشیده شود. بنابراین توصیه می‌شود چند ساعت بعد از صرف غذا چای میل کنید.

چای سیاه با استویا: کاهش دهنده قند خون

مقاومت سلول‌ها نسبت به انسولین یکی از مشکلات بسیار رایجی است که افراد زیادی را درگیر خود کرده است. از علائم شایع این مشکل می‌توان به تجمع چربی در ناحیه شکم، خستگی، بی‌خوابی، ریزش مو و غیره اشاره کرد. برای پیشگیری و درمان این بیماری علاوه بر مقابله با دیابت، می‌توانید از مواد غذایی کاهش دهنده قند خون استفاده کنید. یکی از این موادغذایی کمک‌کننده چای سیاه است که به دلیل دارا بودن قدرت کاهنده قند خون یک نوشیدنی متمایز است. با این حال باید از مصرف قند به همراه چایتان خودداری کنید چون قند باعث تشدید این مشکل خواهد شد. بهترین روش این است که چایتان را با استویا مصرف کنید. این گیاه به کاهش میزان قند خون کمک می‌کند. ترکیب این دو ماده علاوه بر شیرین و خوش‌طعم کردن چای به کاهش قند خونتان کمک می‌کند.

چای سیاه به همراه دارچین و عسل: هشیاری و بیداری

چای سیاه یک نوشیدنی محرک است. در واقع چای سیاه یک نوشیدنی حاوی کافئین است. به همین دلیل باعث فعال شدن بدن و مغز می‌شود و بعد از نوشیدن چای احساس بیداری و هشیاری بیشتری خواهید داشت. این نوشیدنی برای تنظیم فشارخون پایین نیز خوب است. با این حال باید بدانید که کافئین تأثیر سریع و محدودی دارد. بنابراین توصیه می‌شود که چای سیاه را با دارچین و عسل میل کنید. این دو باعث تأمین انرژی بیشتر شده و به طور طبیعی با خستگی و خمودگی جسمی و روحی مقابله می‌کنند.

چای سیاه با زردچوبه و شیر نارگیل: تقویت‌کننده

شما می‌توانید برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت بدنی‌تان به چای سیاه اعتماد کنید. البته به این منظور توصیه می‌شود که چایتان را با دو ماده درمانی بسیار مفید یعنی زردچوبه و شیر نارگیل ترکیب کنید. از این ترکیب نوشیدنی حاصل می‌شود که تقویت‌کننده است، سوخت و ساز بدنتان را فعال می‌کند، بدن را گرم و از بروز عفونت‌ها پیشگیری می‌کند. طعم این نوشیدنی بسیار مطبوع و دلچسب است و می‌توانید آن را به صورت گرم یا سرد میل کنید. توصیه می‌کنیم که ابتدا چای را با زردچوبه دم کنید. بعد از چند دقیقه شیر نارگیل را به آن افزوده و بر حسب ذائقه خود آن را با عسل یا استویا شیرین کنید.

چای با بادیان رومی: ادرارآور

افرادی که از احتباس آب، ورم و احساس سنگینی و همچنین التهاب و ادم در بخش‌های مختلف بدن رنج می‌برند می‌توانند به چای سیاه اعتماد کنند. به این ترتیب که چای خود را با بادیان رومی ترکیب کنند. چون از این ترکیب یک نوشیدنی با عطر دلچسب حاصل می‌شود که خواص درمانی دارد و ادرارآور است. به این ترتیب میزان ادرار افزایش پیدا کرده و مازاد مایعات بدن از همین طریق دفع می‌شود.
توصیه می‌شود این نوشیدنی را به صورت ناشتا و یا بعد از غذا میل کنید. شما می‌توانید روزانه دو تا سه فنجان از این چای را میل کنید. بهترین زمان نیز اول صبح یا بعد از ظهر است. بعد از چند بار نوشیدن این چای متوجه نتایج آن خواهید شد.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.