تبیان، دستیار زندگی

دانشجوی دانشگاه‌ فرهنگیان هستم ولی ذهنم پیش پزشکی است!

دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم. رشته‌ام در دبیرستان تجربی بود و علاقه خیلی زیادی به پزشکی داشتم. دو سال و نیم سعی کردم رشته‌ام را دوست داشته باشم اما همچنان ذهنم پیش پزشکی است. حتی کلی کتاب کنکوری جدید خریدم و یک مدت درس خواندم اما مدام پشیمان می‌شوم و نمی‌دانم چه‌کار کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انتخاب رشته ، تغییر رشته تحصیلی،
نویسنده : فرزانه عطاران | مشاور تحصیلی
در قدم اول، از شما می‌خواهم با شرایطی که دارید و این‌ که در این رشته در حال ادامه تحصیل هستید، کار را ناتمام رها نکنید. از پراکنده کاری و از این شاخه به شاخه دیگر پریدن پرهیز کنید زیرا جز هدر رفتن انرژی و از دست دادن فرصت‌ها چیز دیگری عاید شما نخواهد شد.


این‌طور به رشته‌تان علاقه‌مند شوید

گفته‌اید سعی کردم به رشته‌ام علاقه‌مند شوم اما ظاهرا   راه آن را بلد نیستید. برای ایجاد علاقه به رشته خود، این راهکارها را عملی سازید:
1- با متخصصان رشته خود مخصوصاً کسانی‌که درجاتى عالى را کسب کرده‌ و این مراحل و مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند، ارتباط داشته باشید و موفقیت آن‌ها را مشاهده کنید.
2- مسلماً هر رشته‌ای مشکلات خاص خود را دارد، لیکن باید با همه این ها برخورد منطقى داشت؛ یعنى اولاً ،باید تحت تأثیر نکات منفى محیط قرار نگرفت. ثانیاً ،در حد منطقى برای بهبود آن تلاش کرد. ثالثاً ،مواظب بود که آن امور، انسان را از هدف و پیشرفت باز ندارد.


اگر تصمیم‌تان به تغییر رشته جدی است...

آن چه در تغییر رشته مهم است، این است که باید چنین مسئله‌ای از پشتوانه عقلی، عملی و منطقی کافی برخوردار باشد و دانشجوی مد نظر هم  با جامع‌نگری و در نظر گرفتن جمیع شرایط به چنین مسئله‌ای اقدام کند تا در آینده با رشته جدید، دچار مشکل نشود. تصمیم صحیح در چنین مواقعی مبتنی بر چند امر است که اگر این امور با هم جمع شود انتخاب یک رشته مفید است وگرنه احتمال دارد مجدد پشیمان و دچار یک بحران روحی و سردرگمی شوید و بالاخره شکست بخورید. قاعده کلی این است که با تغییر رشته هیچ چیز عوض نمى‌شود و پس از چند صباحى با واقعیات دیگرى برخورد مى‌کنید که موجب مى‌شود تابلوى زیبایى که از رشته جدید در ذهن خود ترسیم کرده‌اید، بشکند و همین وضع موجود پدید آید، درست مثل موقعى که مى‌خواستید رشته موجود را آغاز کنید. اگر هنوز تغییری در نوع نگاه شما ایجاد نشده با کمک یک مشاور تحصیلی، برای تغییر رشته اقدام کنید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .