تبیان، دستیار زندگی

معرفی میلگردهای دو کارخانه تیکمه داش و آتیه خلیج فارس + قیمت

شرکت آتیه خلیج فارس جزو مجتمع‌های فولادی کشور است که در زیر مجموعه گروه فولاد ایران فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1395 بنیان گذاری شد و سهم بزرگی در بازار کشور پیدا کرد. همچنین تلاش صنعت‌گران کمک کرد تا محصولات آتیه خلیج فارس به بازار کشورهای دیگر راه پیدا کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
معرفی میلگردهای دو کارخانه تیکمه داش و آتیه خلیج فارس + قیمت


آشنایی با دو تولید کننده برتر میلگرد ایران

معادن غنی آهن در خاک ایران باعث شده تا صنایع فولادی کشور ما جای زیادی برای رشد داشته باشد. همچنین کارخانه‌های صنایع فولادی بزرگی در کشور فعالیت کرده و به خوبی نیازهای بازار داخلی را برطرف می‌کنند. البته که فرآورده‌های باکیفیت این کارخانه‌ها راه خود را به بازارهای کشورهای دیگر نیز پیدا کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم تا شما را دو کارخانه بزرگ تولید میلگرد و سایر فرآورده‌های فولادی آشنا کنیم. همچنین در انتها یک راه هموار برای خرید محصولات این دو کارخانه با بهترین قیمت معرفی خواهیم کرد.

معرفی مجتمع صنایع فولادی تیکمه داش

کارخانه صنایع فولادی تیکمه داش در سال 1387 تاسیس شد و توانست اشتغال زایی خوبی برای استان آذربایجان شرقی  داشته باشد. همچنین مساحت 50000 متر مربعی مجتمع کمک کرد تا این کارخانه بزرگ بتواند در همان سال‌های شروع فعالیت به تولید 360 هزار تن انواع فرآورده فولادی در سال برسد.

معرفی مجتمع صنایع فولادی تیکمه داش

این کارخانه به دلیل تنوع بالای میلگردهای خود توانست در بازار به شهرت زیادی برسد. به همین دلیل در بازار می‌توانید انواع میلگرد را با نشان تجاری اختصاری تیکمه داش و قیمت‌های مختلف پیدا کنید.
البته قیمت میلگرد تیکمه داش به مشخصات محصول و وضعیت بازار نیز وابسته خواهد بود.

نگاهی به شرکت آتیه خلیج فارس

شرکت آتیه خلیج فارس جزو مجتمع‌های فولادی کشور است که در زیر مجموعه گروه فولاد ایران فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1395 بنیان گذاری شد و سهم بزرگی در بازار کشور پیدا کرد. همچنین تلاش صنعت‌گران کمک کرد تا محصولات آتیه خلیج فارس به بازار کشورهای دیگر راه پیدا کند.

نگاهی به شرکت آتیه خلیج فارس
 
این مجتمع فولادی در سال‌های اقتصاد مقاومتی توانست ثبات نسبتا مناسبی را در قیمت میلگرد کشور به وجود بیاورد؛ زیرا محصولات آتیه خلیج فارس نیازهای بخش راه سازی و ساختمان سازی را به خوبی پاسخ می‌داد. حال این شرکت تمرکز خود را روی میلگرد قرار داده تا محصولات بهتر و با استانداردهای روز دنیا به دست مصرف کنندگان برساند.

میلگردهای آتیه خلیج فارس و تیکمه داش

شاید شما هم در انتخاب میلگرد آتیه خلیج فارس یا تیکمه داش دچار مشکل شوید؛ زیرا تنوع بالای محصولات این دو شرکت کار را برای خریداران اندکی سخت‌تر می‌کند. به طور کلی میلگردهای دو شرکت بر اساس استانداردهای روز دنیا و با تجهیزات حرفه‌ای تولید می‌شوند. همچنین خریداران امکان انتخاب انواع آلیاژ کربنی یا گالوانیزه را خواهید داشت. در این بخش از مطلب قصد داریم تا شما را با دو دسته اصلی از میلگردهای تولیدی این دو شرکت آشنا کنیم.

میلگردهای ساده

میلگرد ساده در واقع جزو پایه‌ترین محصولاتی است که از درب کارخانه آتیه خلیج فارس و تیکمه داش بیرون می‌آید. این محصول در واقع یک میله فلزی ساده است که در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی میلگردهای ساده در مقابل تنش و کشش مقاومت نسبتا مناسبی دارد، اما نباید در پروژه‌های عمرانی سنگین مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل اگر قصد خرید میلگرد برای آرماتور بندی یا پل سازی را دارید، میلگرد ساده انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

نمونه‌های آجدار

میلگردهای آجدار به طور کلی مناسب برای ترکیب با بتن هستند؛ زیرا این مدل میلگرد به خوبی با بتن درگیر شده و مقاومت کششی آن را بالا می‌برد. شرکت آتیه خلیج فارس و صنایع فولادی تیکمه داش این مدل میلگرد را با گریدها و سایزهای مختلف تولید می‌کنند.

انواع گریدهای میلگرد آجدار

گریدهای میلگرد فعلی که در بازار ایران وجود دارد، در واقع از استانداردهای کشور روسیه پیروی می‌کنند. در واقع این گریدها بیانگر نوع آج میلگرد بوده و درصد کربن موجود در محصول را نشان می‌دهد. ناگفته نماند که گرید پارامتری است که میزان مقاومت کششی و تنشی میلگرد را نشان می‌دهد. همچنین روی قیمت تمام شده محصول نیز تاثیر گذار خواهد بود.

گرید A1

در واقع می‌توان گفت که میلگردهای A1 کارخانه تیکمه داش و آتیه خلیج فارس همان میلگردهای ساده هستند. به همین دلیل قیمت به مراتب پایین‌تری نسبت به سایر محصولات دارند. همچنین می‌توان این مدل میلگرد را به صورت شاخه‌ای یا وزنی خریداری کرد.

سری پرطرفدار A2

میلگردهای آجدار با گرید A2 در بازار آهن ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. این گرید در واقع روی میلگردهای آجدار ساده گذاشته شده که در ترکیب خود حدود 19 درصد کربن دارند. میلگردهای گرید A2 نیز می‌توانند مقاومت کششی 5 تنی را تحمل کنند و تنش 3000 کیلوگرمی به آن‌ها آسیب نخواهد زد.

گرید A3 برای پروژه‌های عمرانی بزرگ

بدون شک می‌توان گفت که میلگردهای گرید A3 بیشترین قیمت و مقاومت را در بازار آهن ایران دارند. این مدل میلگرد دارای آج‌های جناغی بوده و باید در پروژه‌های عمرانی بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد. شرکت صنایع فولادی تیکمه داش تبریز و آتیه خلیج فارس این مدل میلگرد را با سایزهای مختلف تولید می‌کنند تا بتوانند نیازهای بازار داخلی کشور را به خوبی پاسخ دهند.

میلگردها را با چه سایزی می‌توان خریداری کرد؟

هر دو شرکت تیکمه داش آذربایجان شرقی و آتیه خلیج فارس از یک الگوی مشابه برای سایزبندی میلگردهای خود استفاده می‌کنند. به طور کلی مصرف کنندگان امکان انتخاب میلگرد از سایز 8 تا 32 میلیمتر را خواهند داشت. قیمت میلگرد با افزایش سایز کاهش خواهد یافت. با توجه به نوسانات قیمت میلگرد داشتن یک مرجع معتبر که قیمت روز میلگرد را به صورت لحظه ای آپدیت کند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

خرید مستقیم از تیکمه داش و آتیه خلیج فارس، با عصر آهن

اگر شما هم قصد خرید میلگرد آتیه خلیج فارس یا تیکمه داش را دارید، می‌توانید از سایت عصر آهن کمک بگیرید. در این سایت خدمات مختلفی قرار داده شده تا بازدید کنندگان خریدی دلچسب را تجربه نمایند. به عنوان مثال کافیست تا عبارت قیمت میلگرد تیکمه داش را در سایت جست و جو کنید تا قیمت لحظه‌ای مدل‌های مختلف همراه با نمودار تغییرات آن جلوی چشمان شما قرار بگیرد. همچنین با خرید از عصر آهن واسطه‌ها حذف شده و محصول را با قیمتی بسیار مناسب خریداری خواهید کرد. ناگفته نماند که سایر هزینه‌ها مانند حمل و انبارداری در همان لحظه به شما نمایش داده خواهد شد.