تبیان، دستیار زندگی

 خوبی به طایفه شوهر نتیجه عکس می‌دهد؟!

شوهرم تمام وقتش را صرف خانواده‌اش می‌کند، پولش، انرژی و وقتش همه مال آن‌هاست. آخرش هم عوض تشکر، قدر من را نمی‌دانند و بی احترامی می‌کنند. تکلیف من چیست؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خانواده شوهر، ارزش‌ های اخلاقی، رفتار محبت آمیز
نویسنده : زهره حسینی | مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه ‌طباطبایی
به عنوان کسی که 25 سال است ازدواج کرده ام باید بگویم خیلی وقت‌ها خوبی به طایفه شوهر نتیجه عکس می‌دهد. بنده در این سال‌ها نه آسایش داشتم نه گردش و تفریح. شوهرم تمام وقتش را صرف خانواده‌اش می‌کند، پولش، انرژی و وقتش همه مال آن‌هاست. آخرش هم عوض تشکر، قدر من را نمی‌دانند و بی احترامی می‌کنند. تکلیف من چیست؟

مخاطب محترم، رفتارهای محبت‌آمیز در مجموعه

ارزش ‌های اخلاقی قرار می‌گیرد و در تمام فرهنگ‌ ها و کل جهان آن را قبول دارند و تایید می‌کنند و موجب صمیمیت بیشتر و روابط بهتر با دیگران می‌شود اما به نظر می‌رسد که تجربه ۳۵ ساله شما چیز دیگری می‌گوید. این‌ طور که من برداشت کردم، شما و همسرتان در انجام رفتارهای محبت آمیز به خانواده ایشان فوق‌العاده زمان، پول و انرژی گذاشتید اما به آن میزان که انتظار داشتید، قدردانی و احترام دریافت نکردید. این تجربه معمولا حس خشم و دیده‌ نشدن به انسان می دهد. اما چند توصیه به شما:


محبت ‌کردن، اندازه دارد

همه ارزش‌ های اخلاقی مثل محبت و مهربانی  به دیگران بهتر است در یک اندازه و مقدار مناسب باشد. افراط در انجام چنین رفتارهایی باعث ایجاد انتظاراتی از طرف مقابل می‌شود که در خیلی مواقع ذهنی است و دیگری از آن بی‌اطلاع است. در دیگران هم این توقع ایجاد می‌شود که همواره شما باید خدمات بدهید و در دسترس باشید و گاهی که به دلیل شرایط این امکان فراهم نمی‌شود موجب دلخوری و ناراحتی می‌شود.  بنابراین توصیه می‌شود در اندازه درست و منطقی به دیگران خدمات بدهید تا مانع توقع در هر دو طرف شود.

همه ارزش‌ های اخلاقی مثل محبت و مهربانی به دیگران بهتر است در یک اندازه و مقدار مناسب باشد



احساسات واقعی خود را پنهان نکنید

یاد بگیرید تا با بیان درست احساس ناراحتی و رنجش خود به دیگران آن‌ها را دچار ابهام و تناقض نکنید. گاهی افراد پس از شنیدن ناراحتی شما متعجب می‌شوند و از آن اظهار بی‌اطلاعی  و پس از آن  اقدام به تغییر رفتار می‌کنند. همچنین در تعریف بی‌احترامی دقت کنید آیا جدای از این‌ که این ها خانواده شوهر هستند در هر فرهنگ و ارتباطی این رفتار آن‌ها معنای بی‌احترامی می‌گیرد؟ چون ما هیچ اطلاعی از نوع رفتاری که شما معنای بی‌احترامی به آن داده‌اید، نداریم. در آخر اگر با بیان احساسات واقعی و درست خود باز هم دیگران به بی‌احترامی ادامه دادند، برای جلوگیری از تنش عصبی برای مدت کوتاهی ارتباط خود را با خانواده شوهرتان محدود کنید و از همسرتان برای مدیریت فضا کمک بگیرید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .