تبیان، دستیار زندگی

رمزگشایی از اصطلاحات لباس ‌های پاییزی

پافر، تدی، دورس، هودی و ... از رایج‌ترین اصطلاحات دنیای پوشاک این روزها هستند که شاید معنی‌اش را ندانید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اصطلاحات لباس های پاییزی، پوشاک، خرید لباس
نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه‌نگار
شاید شما هم وقتی سری به فروشگاه‌های اینترنتی لباس می‌زنید، در توضیحات کالای مدنظر عبارات جدیدی به چشمتان بخورد که معنی‌اش را ندانید. چند وقتی است اصطلاحات دنیای مد و فشن در شبکه‌های اجتماعی در حال تغییر و گسترش است. زمانی برای خریدن لباس گرم کافی بود به فروشنده می‌گفتید یک ژاکت می‌خواهم اما الان اوضاع کمی فرق کرده و دانستن این اصطلاحات به داشتن خرید بهتر کمک می‌کند. در ادامه به بررسی این لباس‌ها می‌پردازیم.


پافر

پافر به کاپشن های پفی و گرم و نرمی گفته می‌شود که در دو مدل آستین دار و بی‌آستین وجود  دارند اما در بین عموم مردم و در ایران پافر  به مدل بدون آستین معروف است. برای ست کردن لباس با پافر، پوشیدن هودی انتخاب مناسبی است.

ژیله(جلیقه) یا وست

وست یا جلیقه به لباس زمستانی گفته می‌شود که محدوده بالاتنه را می‌پوشاند و آستین ندارد و از نظر قد کوتاه‌تر از پافر است.


دورس

دورس در حقیقت جنس نوعی  پارچه ضخیم و پاییزی است. اما اصطلاحا به بلوزهای گرم پاییزی بدون دکمه و کلاه که از این جنس هستند، دورس می‌گویند.


هودی

‌هودی تقریبا از جنس همان دورس یا کمی ضخیم‌تر است که کلاه و بند دارد و از نظر قدی از دورس بلندتر است. این نوع لباس به دلیل راحتی و کاربردی بودن آن در بین همه خانم‌ها از سنین پایین تا بالا طرفدار زیادی دارد. حتی برخی خانم‌ها آن را برای ورزش در فصل سرد استفاده می‌کنند.


تدی

اگر دوست‌تان به شما گفت می‌خواهم تدی بخرم متعجب نشوید، او به دنبال خرید یک عروسک خرسی نیست!  به لباس‌هایی با پارچه‌های کرکی که الیاف بسیار نرم و لطیفی دارند و بی‌شباهت به عروسک‌های خرسی نیستند اصطلاحا تدی می‌گویند این نوع لباس‌ها به دلیل جنس پارچه بسیار گرم و برای زمستان هم مناسب هستند.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .