تبیان، دستیار زندگی

در بازار ارزهای دیجیتال چه می گذرد؟

زنگ خطر برای خریداران ارزهای دیجیتال در ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا صرافی‌های رمز ارز رو وادار کرده با استفاده از ابزار و فناوری موقعیت‌یابی جغرافیایی، دسترسی کشورهای تحت تحریم‌های آمریکا رو مسدود کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : علی حجتی نیا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

بازار ارزهای دیجیتال همچنان سبز رنگ به پیش میرود. حجم بازار با ۱ تریلیون دلار افزایش به ۳ تریون دلار رسیده است قیمت بیت کوین  در 3 ماه  اخیر از  30هزار دلار به محدوده ۶۰ هزار دلار جهش داشته است. آلت کوین ها هم به پیروی از بیت کوین رشد خوبی را تجربه کرده اند.
اگرچه با رسیدن دامیننس بیت کوین به محدوده ۴۵ رشد قیمت با ثبات تری برای این ارز در قیاس با آلت کوین ها  ایجاد شده است.
محرک این افزایش چشمگیر قیمت را می‌توان در اخبار مثبت پیرامون این بازار جستجو  کرد.
علی رغم تحریم شدید دولت چین علیه ارزهای دیجیتال اما دولت آمریکا تا کنون از گسترش  این ارزها استقبال کرده است.
از سوی دیگر اعمال سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا و عدم افزایش نرخ بهره نیز جذابیت بازار را از نظر شاخص‌های اقتصاد کلان بیشتر کرده است. رییس کل فدرال رزرو آمریکا پیشتر اعلام کرد که قصد افزایش نرخ بهره و اعمال سیاست انقباضی تا پایان سال میلادی  را ندارد.
پذیرش صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس آمریکا خبر مثبت دیگری برای بازار تلقی می شود .
رییس جمهور روسیه نیز در مصاحبه خود با شبکه CNBC ارزهای دیجیتال را ارزشمند توصیف کرد اما اضافه کرد نمی‌توان از آن ها در تجارت نفت استفاده کرد.
از نگاه تکنیکالی روند صعودی برای بیت کوین همراه با وقفه هایی تا حدود ۱۰۰ هزار دلار می تواند ادامه دار باشد .
اما خبر بد برای کاربران ایرانی دستور وزارت خزانه داری آمریکا به صرافی های ارزهای دیجیتال است. به موجب این دستور صرافی ها باید  معامله توسط کاربران کشورهای تحت تحریم آمریکا را  پیگیری کنند. در حالی  که در ایران  معامله کنندگان این بازار در حال افزایش می باشد. تاکنون قانونی برای معامله ارزهای دیجیتال به تصویب نرسیده است. به نظر می رسد در ایران هنوز به اهمیت حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری بلاک چین توجه چندانی نمی شود.
توجه: موسسه تبیان هیچ توصیه ای برای ورود به بازار ارز دیجیتال ندارد. مطالب ذکر شده  صرفا جنبه خبری دارند.