تبیان، دستیار زندگی

معرفی بهشت گمشده شیراز با خرید بلیط هواپیما چارتر

بهشت گمشده شیراز یعنی تنگ بستانک در شهرستان مرودشت و کامفیروز که اسم اصلی آن تنگه بستانک است واقع شده که این منطقه از دهه‌ی 60 توسط کوهنوردان و گردشگران طبیعت مورد توجه قرار گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آس چارتر
شیراز با داشتن منطقه‌ای خوش آب و هوا تبدیل به شهری شده که هر ساله میزبان مسافران زیاد داخلی و خارجی است در این مطلب از آس چارتر قصد داریم تا شما را با یکی از جاذبه های شیراز یعنی تنگ بستانک آشنا کنیم همچنین می‌توانید بلیط چارتری هواپیما تهران شیراز را از سایت آس چارتر تهیه نمایید با ما همراه باشید.

تنگ بستانک

بهشت گمشده شیراز یعنی تنگ بستانک در شهرستان مرودشت و کامفیروز که اسم اصلی آن تنگه بستانک بوده است در اواخر دهه 50 برای کسانی که در شهر می‌زیسته‌اند این اسم ناآشنا بوده است و کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفته است اما در دهه 60 این منطقه کم‌کم توسط کوه‌نوردان و گردشگران طبیعت مورد شناخت قرار گرفته است. برای بازدید از تنگ بستانک کافی است بلیط چارتری هواپیما را تهیه نمایید.

تنگ بستانک

تنگ بستانک کجاست؟

تنگ بستانک در شمال غرب شیراز قرار دارد که دارای پوشش گیاهی زیادی است و مساحت ان به 20 هزار هکتار می‌رسد، ارتفاع تنگ بستانک از سطح دریا بین 1700 تا 3700 متر می‌باشد. همانطور که در بالا گفته شد این تنگ نزدیک به شهرستان مرودشت و در نزدیکی روستایی به نام دشتک است. این منطقه در کنار رشته کوه دنا واقع شده است و پوشش جنگلی که مختص این کوه است را دارد.
جالب است بدانید در اطراف تنگ بستانک روستاهای تاریخی بسیاری  وجود دارد که می توانید آن‌ها را ببینید. از جمله روستاها می‌توان به روستای منگان، روستای دشتک و روستای جیدرزا ، رود کر، سد درودزن و آبشار مارگون اشاره نمود.
رود کر بزرگ‌ترین رودخانه استان فارس است که در حدود 280 کیلومتر طول دارد، رودخانه کر از تنگ براق، سد درودزن، دشت رامجرد، تنگ بستانک می‌گذرد و به دریاچه بختگان سرازیر می‌شود.

کشاورزی در تنگ بستانک
تنگ بستانک به دلیل داشتن آب و هوای خوب و آب فراوان و خاک حاصل‌خیز رونق بی‌شماری دارد و همین باعث شده تا محصولاتی مثل بنه، بادام، پسته، بلوط، زرشک، چنار در این ناحیه رشد کنند و همچنین سبب رویش گیاهانی مثل خارشتر، درمنه، شیرین بیان، گرامینه و گون می‌شود. شما می‌توانید از سایت آس چارتر در کمتر از سه دقیقه بلیط چارتری تهیه نمایید.
 
چه فصلی به تنگ بستانک برویم ؟


چه فصلی به تنگ بستانک برویم ؟

در تمامی فصل ها تنگ بستانک زیبا است و جذابیت خاص خودش را دارد اما اگر می‌خواهید زمستان بروید باید لباس گرم مناسب فصل زمستان  و کفش همراه خود داشته باشید.
اگر در فصل پاییز بروید می‌توانید تنگ بستانک را در بین برگ‌های رنگارنگ ببینید البته توجه داشته باشید این فصل نسبت به دیگر فصل ها سردتر است و باید قبل از سفر حتما آب و هوا را چک کنید.
در فصل تابستان رودخانه‌ها در پر آب‌ترین حالت ممکن قرار دارند که بسیار زیبا است البته این را هم بدانید که معمولا درختان در این فصل شکوفه می‌زنند و می‌توانید سفری رویایی با خرید بلیط چارتری کیش شیراز از سایت آس چارتر داشته باشید.
آدرس تنگ بستانک
استان فارس، ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز، مرودشت، کامفیروز