تبیان، دستیار زندگی

ریزش 17 درصدی مخالفین واکسن در جهان

خبر خوب اینکه براساس نظرسنجی‌ها در کشورهای مختلف شک و تردید مخالفین واکسن کرونا کم شده، مثلا تو آلمان آمار ۵۰ درصدی مخالفین به ۱۶ درصد رسیده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : عارف چراغی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

از اولین روزهای شروع واکسیناسیون کووید19 در جهان، افرد زیادی با تزریق آن مخالف بودند. اما آخرین اطلاعات براساس نظرسنجی‌های اخیر در کشورهای مختلف نشان داده شک و تردید مخالفین واکسن تا حد زیادی درباره واکسیناسیون کاهش پیدا کرده است.

نظرسنجی‌ها در شش ماه اخیر یعنی از فروردین تا شهریورماه 1400 نشان می‌دهد به طور میانگین 17 درصد از مخالفین واکسن نظر خود را تغییر داده‌اند.
نمودار وضعیت مخالفین واکسن در کشور ها
در این نمودار می‌بینید که در کشور آلمان تعداد مخالفین واکسن و کسانی که درمورد واکسیناسیون دچار تردید بودند از درصد در فروردین امسال به 16 درصد در اواخر شهریور ماه رسیده است.
همانطور که مشاهده می‌کنید در ایالات متحده امریکا نیز مخالفین واکسن از 37 درصد به 27درصد کاهش یافته‌اند.
مخالفین واکسن در کشور چین نیز از 18درصد در فرودین امسال به حدود 2 درصد رسیده‌اند. این نگرش در فرانسه نیز از حدود 50 درصد به حدود 20 درصد کاهش داشته است.
به خط سبز رنگ دقت کنید. این منحنی وضعیت مخالفین واکسن در کشور اسپانیا را نشان میدهد که از 28 درصد در شش ماه گذشته به حدود 9 درصد در روزهای اخیر رسیده است.
همچنین این مطالعه می‌گوید شک و تردید به واکسن در بین جوانان 18 تا 34 ساله در شش ماه اخیر حدود 24 درصد کاهش پیدا کرده است.
ناگفته نماند نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی ایسپا در ایران هم نشان داده همچنان 14 درصد از هموطنانمان در دریافت واکسن دچار تردید هستند.
نظرسنجی‌ها در کشورهای مختلف می‌گوید عدم اعتماد به واکسن و ترس از عوارض آن مهمترین دلایل مخالفین واکسن بوده که رفته رفته با مشاهده تاثیر واکسیناسیون در شهروندان، اعتماد این افراد به واکسن جلب شده و به جمع موافقان واکسیناسیون همگانی پیوسته‌اند.