تبیان، دستیار زندگی

 با کوچک‌ترین جرقه‌ای از کوره در می‌روم

خانمی هستم که از شرایط زندگی فعلی‌ام، خیلی ناراضی‌ام. از متاهل شدنم پشیمان شدم اما به خاطر بچه‌هایم، در این زندگی ماندم و دوری‌شان برایم سخت است. به طلاق هم فکر کردم. همین مسئله باعث شده تا فشار روانی زیادی رویم باشد و با کوچک‌ترین جرقه‌ای از کوره در می‌روم. راهی برای بازگرداندن آرامش به زندگی‌ام وجود دارد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یادگیری مهارت های زندگی، زوجین، فشار روانی ، عصبانی شدن ،
نویسنده : دکتر رضا یعقوبی | روان‌شناس بالینی
مخاطب گرامی، دقیقا چه مشکلی باعث شده به طلاق فکر کنید؟ پاسخ به این سوال و یافتن راهکارهایی برای مدیریت آن، کمک زیادی به شما برای بهتر شدن زندگی‌تان خواهد کرد بنابراین قبل از هر چیز از شما می‌خواهم که به این سوال فکر کنید. حدس ما این است که مشکلاتی را در زندگی مشترک و ارتباط با همسرتان تجربه کرده‌اید و این باعث شده که گاهی به طلاق فکر کنید. همچنین سختی‌های بزرگ کردن فرزند، تامین خواسته‌های آنان و تربیتشان شما را تحت فشار قرار داده است. طبیعی است که هیچ مادری طاقت دوری از فرزندانش را ندارد مخصوصا که این دوری با از هم پاشیدن خانواده همراه است. در صورت لزوم با فردی قابل اعتماد و متخصص در این باره گفت‌و‌گو کنید تا بهترین راه‌حل را به کار بگیرید. پس گام اول انتخاب بهترین راه حل و گام دوم تلاش برای اجرای آن است.

هنگامی که انسان سختی‌ها را برای هدفی بزرگ‌تر تحمل می‌کند، کمتر امیدش را از دست می‌دهد



مشکلات حل‌نشده باعث عصبانی‌ شدن‌تان می‌شود

عصبانیتی که از آن یاد می‌کنید و واکنش‌تان به مسائل کوچک به این دلیل است که این مشکلات حل نشده و مانند باری بر دوشتان سنگینی می‌کند. باید این بار را زمین بگذارید یعنی راه‌حل منطقی برایش بیابید. اگر دوری از فرزندان برایتان سخت است در کنارشان بمانید و از آن‌ها مراقبت کنید تا وقتی بتوانند روی پای خودشان بایستند و مستقل شوند. این دیدگاه باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید مشکلات را تحمل کنید. چه بسا هنگامی که انسان سختی‌ها را برای هدفی بزرگ‌تر تحمل می‌کند، کمتر امیدش را از دست می‌دهد.


 یادگیری مهارت‌های زندگی باعث آرامش می‌شود

یادگیری مهارت‌های زندگی کمک زیادی به شما می‌کند؛ گفتید با کوچک‌ترین جرقه ای از کوره در می‌روید، بنابراین باید مهارت کنترل خشم را بیاموزید. یکی از راه‌هایش این است که فهرستی از عواملی که خشم‌تان را بر می‌انگیزد، تهیه کنید. وقتی بدانید از چه چیزی عصبانی می‌شوید، خود را برای مقابله با آن بهتر آماده می‌کنید. همچنین مهارت حل‌مسئله به شما کمک می‌کند مشکلات را به دید مسئله ببینید و به دلیل وجود این مسائل خودتان را سرزنش نکنید بلکه به دنبال راه‌حل باشید. آموزش کامل این مهارت‌ها در این سطور نمی گنجد اما می‌توانید به روش‌های مختلف مثل خواندن کتاب یا مراجعه به روان شناس آن‌ها را فرا بگیرید تا بتوانید آرامش را به زندگی‌تان برگردانید.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .