تبیان، دستیار زندگی

۸۰۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در استان تهران برگزارمی‌شود

۸۰۰ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در استان تهران با عنوان « به یاد من باش برگزارمی‌شود.

در نشست خبری این نمایشگاه،علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و امیر شهریار امینیان، مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس جزئیان برپایی این نمایشگاه را تشریح کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایشگاه
علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این نشست خبری، با اشاره به برپایی ۷۰ نمایشگاه کتاب طی هفته دفاع مقدس گفت: تا دهه فجر پنج نمایشگاه دیگر کتاب برپا خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد:طی ۱۰ روز آینده ۱۰۰ عنوان کتاب از تولیدات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز رونمایی خواهد شد.

به گفته جعفری، در روزهای آینده سامانه جامع کتابخانه‌های دفاع مقدس کشور نیز رونمایی خواهد شد و طی ۶ ماه گذشته تمام کتابخانه‌های دفاع مقدس کشور به سامانه جامع کتابخانه موزه لینک شده‌اند و این ارتباط در آینده با مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد:در حال حاضر کتابخانه تخصصی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۲۸ هزار عنوان کتاب را در خود جای داده است. از سوی دیگر ما برای حمایت مالی،علمی و اسنادی از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکتری با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمادگی داریم. در این راستا ۳۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری آماده چاپ به صورت کتاب است. همچنین از امروز نام انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به انتشارات «سرو» تغییر نام یافت.

جعفری با اشاره به متوقف شده برنامه‌ «سه‌شنبه‌های کتاب» به دلیل شیوع ویروس کرونا در موزه گفت: با توجه به ایجاد شرایط مناسب،از هفته آینده این برنامه با موضوع رونمایی و نقد و بررسی کتاب‌ از سر گرفته خواهد شد و موزه برای میزبانی از چنین برنامه‌هایی آمادگی دارد.همچنین اپلکیشن کتابخانه این موزه تا یک ماه آینده قابل استفاده خواهد بود.

وی تولید کتاب‌های صوتی،ارتقای سطح علمی چند نفر از نوقلمان،برگزاری کارگاه‌های داستان نویسی و راه‌اندازی‌ شورای ترجمه را از دیگر فعالیت‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برشمرد.

جعفری در بخش دیگر سخنانش از آغاز ساخت موزه استکبار ستیزی در محل حادثه طبس خبر داد.

وی راه‌اندازی سامانه «سجا» با بارگذاری ۱۰ میلیون سند مربوط به دفاع مقدس را از دیگر اقدامات این موزه نام برد.

امینیان هم در این نشست خبری اظهار کرد: ۸۰۰ نمایشگاه در مراکز فرهنگی، اجتماعی و مذهبی تهران شامل مساجد، فرهنگسراها، مترو و بوستان‌ها برپا می‌شود و در هر نمایشگاه‌ ۲۵۰ عنوان از کتاب‌های برگزیده دفاع مقدس که طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ منتشر شده‌اند در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.در نخستین مرحله آثار بیش از ۷۰ ناشر دفاع مقدس بنا به موقعیت مکانی نمایشگاه با ۲۵ تا ۳۰ درصد تخفیف عرضه می‌شوند.

وی یادآور شد: این کار نیازمند حمایت نهادها و سازمان‌های مختلف است، عنوان کرد: ما از سایر نهادهای فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع همراهی و حمایت از چنین حرکت‌هایی را داریم و مجمع انتظار دارد تمام دستگاه‌های حاکمیتی در مسیر حمایت از ترویج فرهنگ دفاع مقدس حرکت کنند.

امینیان گفت:این حرکت آغازگر برنامه‌های مجمع در دوره جدید است و برنامه‌هایی با موضوعات آموزشی، ترویجی و زیرساختی،ارتقای کیفی آثار، تولید صدبرابری و نهضت ترجمه مد نظر ما قرار گرفته است.تاکنون ۳۸۸ عنوان کتاب دفاع مقدس به ۱۵ زیان دنیا ترجمه شده و برای حضور در عرصه بین‌الملل برنامه‌های جامعی داریم که متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: مجمع ناشران دفاع مقدس به‌عنوان شتاب‌دهنده و تسهیل‌گر فعالیت ناشران این حوزه بنا دارد زمینه‌های دسترسی به آثار دفاع مقدس را در سراسر کشور افزایش دهد.
منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .