تبیان، دستیار زندگی

سرگرمی‌های خلاقانه پاییزی

در پاییز هوا زودتر تاریک می‌شود و شب‌های طولانی باعث می‌شوند شما ساعات بیشتری را در منزل سپری کنید. چه خوب است اگر از الان برای این زمان‌های خالی خود برنامه‌ریزی و از فرصت پیش آمده استفاده کنید و علاوه بر سرگرم کردن خود در عصرهای پاییزی یک مهارت هم یاد بگیرید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سرگرمی‌ ، هنر سنتی ، سرگرمی در فصل پاییز
نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه‌نگار

بافتنی کنید

هرگونه تصور از پیش تعیین شده درباره این هنر سنتی را کنار بگذارید. بافتن، دیگر فقط به عنوان  یک هنر مادربزرگی نیست. کافی است سری به شبکه‌های اجتماعی مربوط به دکوراسیون خانه بزنید تا متوجه شوید با یک کاموا و میله بافتنی می‌توانید چه چیزهای جدید و به‌روزی برای خانه خود ببافید. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که از ترکیب رنگ‌ها لذت می‌برید به شما پیشنهاد می‌کنم با یاد گرفتن این مهارت عصرهای پاییزی را زیباتر کنید و برای خود یا اعضای خانواده‌تان شال‌گردن‌های یک شکل ببافید.


نقاشی بکشید

نیازی نیست یک پیکاسو متولد شده باشید، فقط یک قلم مو، یک پالت رنگ و علاقه کافی است. لازم نیست برای این مهارت کلاس خاصی بروید، فیلم‌های آموزشی دانلود و از شابلون‌ها استفاده کنید. بعد از این که کمی ماهرتر شدید می‌توانید روی پارچه یا بشقاب‌ها نیز نقاشی و از آن‌ها برای دکوراسیون خانه استفاده کنید.


گلدوزی

گلدوزی  از آن سرگرمی‌هایی است که به درد خانم‌های خلاق می‌خورد، آن‌هایی که دوست دارند با چند ضربه سریع سوزن و نخ یک اثر هنری  خلق کنند.
شما برای این سرگرمی احتیاج به یک تکه پارچه، خلاقیت، نخ، صبر و حوصله دارید.


قلاب بافی

به دنبال یک مهارت جدید و جذاب هستید که هرکسی آن را بلد نباشد؟ به شما  قلاب‌بافی را پیشنهاد می‌کنم. با یادگیری قلاب بافی می توانید پتو و حتی اسباب بازی برای بچه‌های خود درست کنید. گل مینیاتوری بسازید یا حتی وسایل تزیینی برای خانه درست کنید و با استفاده از قلاب‌بافی دکوراسیون خانه خود را خاص و منحصر به فرد بسازید. آموزش این هنر نیاز به هزینه خاصی ندارد شما می‌توانید این کار را به‌صورت آنلاین و در سایت‌ها یاد بگیرید.
منبع: زندگی سلام