تبیان، دستیار زندگی

 نکات ساده و سریع برای تمیز کردن لوازم خانگی برقی

برای تمیز کردن تلویزیون بهتر است، از محلول‌های قوی پاک کننده مانند شیشه شور، به صورت مستقیم بر روی صفحه LCD استفاده نکنید. برای تمیز کردن فر و مایکروفر از یک لیمو ترش استفاده کنید وبرای پاک کردن دیواره های داخلی یخچال از آلودگی بهتر است یک تا دو قاشق جوش شیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم ریخته و یخچال را با آن پاک کنید و سپس خشک کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 نکات ساده و سریع برای تمیز کردن لوازم خانگی برقی

همیشه تمیز کردن لوازم خانگی و به خصوص لوازم برقی یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه دار است زیرا هر کدام از لوازم برقی روش تمیز کردن مخصوص به خود را دارد و به روش خاصی هم تمیز می‌شود. ما در این مقاله به چند نکته ساده و سریع برای تمیز کردن لوازم خانگی برقی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن تلویزیون و دستگاه‌ها همراه آن

برای تمیز کردن تلویزیون که عمدتا و در خانواده‌های دارای فرزند، جای دست کودکان و یا اغلب گرد و غبار بر روی آن یا ضبط صوت و دیگر دستگاه‌های همراه آن می‌نشیند؛ شما باید اول تلویزیون خود را خاموش کنید و سپس گرد و غبار روی آن را با استفاده از یک دستمال خشک بگیرید. اما برای پاک کردن لکه‌های چرب و یا اثر انگشت می‌توانید یک دستمال حوله‌ای یا پنبه را به محلول آب و سرکه آغشته کرده و تلویزیون خود را با آن تمیز کنید.
برای تمیز کردن تلویزیون بهتر است، از محلول‌های قوی پاک کننده مانند شیشه شور، به صورت مستقیم بر روی صفحه LCD استفاده نکنید. این شوینده‌ها معمولا الکل، استون و آمونیاک دارند و نباید این موارد بر روی تلویزیون استفاده شوند.

تمیز کردن فر یا مایکروفر

تمیز کردن فر یا مایکروفر
بسیاری از خانم‌های خانه دار فر را قلب آشپزخانه خود می‌دانند. این دستگاه‌ها به مرور و با استفاده دچار کثیفی و چربی و گردو غبار می‌شوند. شما می‌توانید  از یک لیمو ترش برای تمیز کردن فر و مایکروفر استفاده کنید. لیمو ترش را در یک کاسه آب قرار دهید و اجازه دهید که 5 تا 10 دقیقه در مایکروفر یا فر بجوشد؛ بخار حاصل از لیمو موجب تبخیر شدن لکه‌های چربی شده و بوی بد داخل آن را از بین می‌برد.
در این مرحله شما می‌توانید دیواره‌های داخل دستگاه را با یک دستمال کتانی خشک تمیز کنید یا آنکه یک دستمال را به آب لیموترش تازه یا الکل آغشته کرده و چربی‌های موجود در فر و مایکروفر را با آن تمیز کنید. بهتر است برای پاک کردن چربی از دستگاه خود از دستمال زبر، اسکاچ یا سیم ظرفشویی استفاده نکنید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی بهتر است که هفته ای یکبار تمیز و ضد عفونی شود. برای این کار شما می‌توانید مقداری جوش شیرین را بر روی اسفنج مرطوب ریخته و لبه‌های ماشین ظرفشویی را که معمولا باقی مانده غذا بر روی آن می‌ماند پاک کنید. برای پاک کردن داخل ماشین هم می‌توانید از قرص‌های مخصوص محصول خود استفاده کنید تا باکتری‌های موجود در داخل ماشین ظرفشویی هم از بین بروند. بهتر است در روزهای سرد سال، یک چهارم فنجان سفید کننده نی هم هنگام ظرف شستن اضافه کنید تا داخل دستگاه ضد عفونی شود.

تمیز کردن یخچال


تمیز کردن یخچال

یکی از موضوعات مهمی که به افزایش عمر مفید دستگاه‌های برقی و به خصوص یخچال کمک قابل توجهی می‌کند، تمیز کردن این وسایل است. درواقع تمیز کردن یخچال باعث می‌شود که دستگاه کارکرد بهتری داشته باشد و عمر مفید آن هم بیشتر شود. پیشنهاد ما به شما در انتخاب یخچالی با عمر مفید بالا، یخچال فریزر هیمالیا  است. درواقع محصولات هیمالیا در کنار قیمت مناسبی که دارد؛ در صورت استفاده صحیح عمر مفید زیادی داشته و شما می‌توانید اقدام به خرید یخچال و فریزر هیمالیا در انواع دوقلو، امگا، پانوراما و غیره کنید. این یخچال‌ها در سایزهای 22 فوت تا 34 فوت موجود هستند و با توجه به نیاز و تعداد اعضای خانواده طراحی و تولید می‌شوند.
شما برای پاک کردن دیواره های داخلی یخچال از آلودگی بهتر است یک تا دو قاشق جوش شیرین را در یک چهارم لیتر آب گرم ریخته و یخچال را با آن پاک کنید و سپس خشک کنید. این کار در کنار تمیز شدن فضای داخلی یخچال موجب می‌شود تا بوی بد داخل آن هم از بین برود.
اگر می‌خواهید پشت یخچال را هم تمیز کنید بهتر است دوشاخه یخچال را بکشید و دستگاه را کمی جلو آورده و با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار پشت یخچال را جارو کنید. برای تمیز کردن قفسه و کشوهای داخل یخچال هم می‌توانید از ترکیب آب گرم و مایع ظرف شویی استفاده کرده و سپس آنها را خشک کنید و مجددا سر جای خود قرار دهید.

تمیز کردن اتو

اتو هم یکی دیگر از لوازم برقی است که شاید بسیاری از ما به تمیز کردن آن توجه زیادی نمی‌کنیم. اگر آب موجود در اتو در داخل مخزن آن باقی بماند بعد از مدتی رسوب کرده و بر روی لباس‌ها لکه می‌اندازد. شما برای جرم زدایی از اتوی بخار و رفع گچ داخل آن می‌توانید داخل محفظه اتو مقداری سرکه سفید (سرکه تصفیه شده) بریزید. بعد از گذشت 24 ساعت به راحتی می‌توانید داخل آن را خالی کرده و با چند بار پر و خالی کردن دستگاه آن را از هرگونه جرم و رسوب پاک سازی کنید. همچنین می‌توانید از این روش‌ها نیز کمک بگیرید.
برای تمیز کردن آن دسته از اتوهای قدیمی که کف آنها تفلون نیست هم می‌توانید زمانی  که اتو داغ است کف اتو را با استفاده از یک پارچه کتانی تمیز کنید و پس از آن بهتر است یک پارچه را به نمک یا جوش شیرین نمناک کرده و هر چه جرم و رسوب باقی مانده را تمیز کنید.

تمیز کردن جارو برقی

تمیز کردن جارو برقی هم در میان انواع لوازم برقی بسیار اهمیت دارد. دلیل این موضوع آن است که کیسه جاروبرقی زمانی که پر شود به خوبی کار نکرده و به موتور آن فشار وارد می‌کند. برخی از کیسه‌ها هم نیاز به تعویض مرتب دارند. بهتر است برای آن دسته از جارو برقی‌هایی که نیاز به تعویض کیسه ندارند و باید آنها را تمیز کنید از ماسک استفاده کنید زیرا گرد و غبار زیادی در داخل کیسه جارو برقی وجود دارد که سرشار از آلودگی است. برخی از افراد این کیسه‌ها را کامل شستشو می‌دهند که با این روش تمام آلودگی آن از بین می‌رود.
گزینه دیگری که باید در جارو برقی تمیز شود؛ فیلتر آن است. اکثر فیلترها قابل شستشو هستند و می‌توانید آنها را با آب گرم و مایع ملایم شستشو کنید. اگر فیلتر جاروبرقی شما قابل شستشو نیست می توانید آن را بعد از مدتی استفاده تعویض کنید. این کار موجب افزایش عمر مفید جارو برقی می‌شود. البته نوع جارو برقی نیز اهمیت دارد. برای مثال جاروبرقی پارس خزر در مدل های متنوع عمر مفید طولانی دارد. شما می‌توانید جارو برقی پارس خزر را از نمایندگی این برند و در انواع مختلف با توان متفاوت خریداری کنید. قیمت  این محصولات بسیار مناسب بوده و در انواع 1800 وات تا 2500 وات و 2200 وات موجود هستند. پارس خزر خدمات پس از فروش خوبی داشته و شما می‌توانید از این خدمات هم در صورتی که هر گونه سوالی داشته باشید؛ استفاده کنید.
نویسنده: وحیده امینی