تبیان، دستیار زندگی

مقایسه انواع روش های کاشت مو Sut سوپر sut و میکرو sut

کاشت مو مسئله جدیدی نیست و سال‌ها است که این عمل زیبایی با ایستفاده از روش‌های مختلفی در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. پزشکان و دانشمندان در عمل کاشت مو اولویت‌بندی خاص خود را دارند و همگی یک هدف واحد را دنبال می‌کنند و آن هم این است که در عمل کاشت ذخیره بانک موی بیمار حفظ شود و فولیکول‌های برداشت شده با کمترین آسیب کاشته شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مقایسه انواع روش های کاشت مو sut سوپر sut و میکرو sut


ریزش مو یکی از مشکلاتی است که زیبایی ظاهری انسان را تهدید می‌‌کند و عوامل متعددی سبب پیدایش این معضل می‌شود. هر چند ریزش مو یک مسئله آزاردهنده است و از اعتماد به نفس افراد می‌کاهد اما امروزه روش‌های بسیار نوین و مختلفی ابداع و استفاده می‌شوند که هر نوع ریزش مو و کچلی را درمان می‌کنند. پیدایش این روش‌ها از دغدغه افراد و نگرانی آن‌ها برای دست دادن زیبایی شان کاسته است. افراد می‌توانند با کمک این شیوه‌های درمانی دوباره شاهد رشد طبیعی موی سر خود باشند و با احساس رضایت و خوشحالی به موهای طبیعی خود حالت داده و اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازگردانند. اگر شما از متقاضیان کاشت مو باشید، حتماً کاشت مو sut به گوشتان خورده است. کاشت مو sut خود شامل چند روش پیشرفته است که در زیر شرح تفاوت آن‌ها می‌پردازیم.
قبل از این که به بررسی تفاوت‌های انواع روش‌های کاشت موsut ، سوپر sut و میکرو sut بپردازیم لازم است بدانید که هدف از این کار شناخت بهترین و پیشرفته ترین روش‌های کاشت مو است و مقایسه این روش‌ها به معنی عدم پذیرش و یا پذیرش روش خاصی نیست. کاشت مو مسئله جدیدی نیست و سال‌ها است که این عمل زیبایی با ایستفاده از روش‌های مختلفی در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. پزشکان و دانشمندان در عمل کاشت مو اولویت‌بندی خاص خود را دارند و همگی یک هدف واحد را دنبال می‌کنند و آن هم این است که در عمل کاشت ذخیره بانک موی بیمار حفظ شود و فولیکول‌های برداشت شده با کمترین آسیب کاشته شوند. کاشت موSUT ( اس یو تی) دقیقاً بر مبنای این هدف ابداع شده و تحول بزرگی در این عرصه به  وجود آورده است. با توجه به مزایای بالای کاشت اس یو تی امروزه این روش به یکی از مشهورترین روش‌های کاشت مو تبدیل شده است.
از آنجا که در روش‌های قدیمی کاشت مو احتمال آسیب به فولیکول مو زیاد بوده و تراکم مو کاهش می‌یابد، برخی از روش‌های پیشین منسوخ شده و یا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه بیشتر توجه و تمرکز پزشکان جراح پوست و مو بر روی به کارگیری روش‌های اس یو تی است. در این روش خط رویش مو یا هیرلاین بیشتر از قبل مورد توجه قرار می‌گیرد و طراحی هیرلاین با هماهنگی و بر اساس سلیقه متقاضی کاشت انجام می‌شود. در ادامه انواع روش‌های کاشت مو sut را شرح می‌دهیم و در خلال تعریف‌ها این روش‌ها را با یک دیگر مقایسه می‌کنیم‌. قبل از آن با توضیح کوتاهی نحوه کاشت مو را به صورت کلی شرح می‌دهیم تا درک مطلب برایتان ملموس‌تر شود.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو به کاشت فولیکول‌های مو گفته می‌شود. فولیکول ساختار سازننده مو است که در تمام نقاط بدن به جز کف دست‌ها و کف پاها وجود دارد. بیشترین حجم فولیکول پشت سر قرار دارد. از آنجا که ریزش مو، طاسی و کچلی بیشتر از قسمت جلوی سر آغاز می‌شود، برای کاشت از ناحیه پشت سر فولیکول برداشت می‌شود. به محل برداشت فولیکول بانک مو، به محل کاشت ناحیه گیرنده و به فولیکول‌های برداشت شده گرافت می‌گویند. بنابراین در کاشت مو هیچ موی مصنوعی یا ماده بیگانه‌ای استفاده نمی‌شود، به همین دلیل اکثر روش‌های کاشت،غیر تهاجمی است.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو SUT

در این روش برداشت فولیکول به وسیله دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود. در حالی که در روش‌های قدیمی فولیکول به صورت دستی برداشت می‌شد. فولیکول‌های قابل پیوند و تمام ساختار آن توسط ساکشن یا مکنده دستگاه به سمت بیرون هدایت می‌شود. این کار علاوه بر این که به برداشت گرافت سرعت می‌بخشد، میزان از دست دادن فولیکول‌ها را نیز به صفر می‌رساند. به عبارتی به همان تعداد گرافت که برداشت می‌شود، به همان تعداد نیز کاشت صورت می‌گیرد و هیچ گرافتی هدر نمی‌رود. وقتی سرعت برداشت فولیکول افزایش پیدا کند، انرژی تکنسین کاشت حفظ شده و خود بیمار نیز خسته نمی شود. در نتیجه کار تا انتها باکیفیت پیش می‌رود.نکته مهم در خصوص کاشت مو SUT این است که برداشت گرافت به صورت پراکنده انجام می‌شود، در نتیجه اصلاً مشخص نمی‌شود که شما کاشت مو انجام داده‌اید.
 تراکم سه برابری کاشت با این روش نسبت به سایر روش‌ها برترین مزیت آن محسوب می‌شود. علاوه بر این که در کاشت مو به روش SUT  درد، خونریزی، بخیه، جای اسکار در محل برداشت و دوره نقاهت وجود ندارد، نتیجه نیز در کوتاه‌ترین حاصل می‌شود.
کاشت مو به روش اس یو تی بهترین گزینه برای افرادی است که از روش‌های درمانی مختلفی برای رویش مجدد مو استفاده کرده‌اند اما به نتیجه نرسیده‌اند.

کاشت مو میکرو SUT

کاشت مو به روش میکرو sut همان کاشت موsut است. چون در روش اس یو تی گرافت‌ها با پانچ‌هایی با ظرافت میکرو برداست می‌شوند به آن میکرو sut نیز می‌گویند. در کاشت مو اس یو تی یا میکرو اس یو تی از دستگاهی به نام safer  استفاده می‌کنند. این دستگاه با وجود این که تمام خودکار نیست دو قابلیت مهم دارد که برتری خاصی برای این روش کاشت به ارمغان می‌آورد. پانج این دستگاه با قابلیت چرخش پوست سر را مانند مته سوراخ می‌کند، در نتیجه بدون اینکه آسیبی به ساختمان گرافت وارد شود، می‌توان آن را بر داشت کرد. قابلیت دوم آن نیز خاصیت ساکشن یا مکش گرافت است. به این صورت که فولیکول‌ها بدون دخالت دست وارد دستگاه می‌شوند و چون خطای برداشت به صفر می‌رسد کیفیت گرافت‌ها تا زمان کاشت حفظ می‌شود.‌
از آن‌جا که سرعت کاشت مو میکرو SUT از کاشت مو sut  بیشتر است، دست پزشک به اصطلاح بازتر است و می‌تواند فولیکول را از نقاط اطراف سر حتی سایر نقاط بدن که فولیکول باکیفیتی دارند مانند دست‌ها و پاها برداشت کند. نتیجه این روش کاشت، موهای زیبا و پرپشت است و قابلیت تشخیص کاشت نیز در این روش وجود ندارد. از دیگر مزایای این روش درمانی می‌توان به تعداد فولیکول‌های کاشت شده اشاره کرد.
با استفاده از این روش می‌توان در یک جلسه چند ساعته ۱۴۰۰۰ تارمو را کاشت. مهم‌تر از همه این است که نیازی به تراشیدن سر برای عمل کاشت نیست. این ویژگی مخصوصاً برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد.
در هر روش کاشت محدودیت هایی برای متقاضیان کاشت مو لحاظ می‌شود. در روش کاشت مو میکرو sut مرز محدودیت‌ها کمتر است و افرادی که بر اثر عوامل ژنتیکی کچل شده‌اند، افرادی که بر اثر بیماری دچار ریزش مو شده‌اند، افرادی که بر اثر بروز حوادث مختلف موهای خود را از دست داده‌اند و یا کسانی که طاسی مردانه دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که ممکن است پس از کاشت دچار ریزش مو شوید که این امر طبیعی است و شما می‌توانید پس مدتی شاهد رویش مجدد موهای خود باشید.

کاشت مو در یک جلسه

کاشت مو سوپر SUT

در این روش مانند کاشت مو sut برای برداشت گرافت‌ها از دستگاه مخصوصی استفاده می‌شود.این روش درواقع همان روش sut است که بعضی از کلینیک های کاشت مو از آن به عنوان روش مجزا  به نام کاشت مو سوپر SUT عنوان می‌کنند.
مهم‌ترین مزیت کاشت مو sut  یا روش سوپر SUT این است که گرافت‌ها بعد از برداشت و قبل از کاشت داخل محلول مخصوصی قرار می‌گیرند، در نتیجه کیفیت گرافت‌ها به خوبی حفظ می‌شود و نتایج مطلوبی از کاشت با این روش حاصل می‌شود.
در این روش می‌توان از فولیکول‌های سایر نقاط بدن مانند ریش نیز استفاده کرد. از آن‌جا که خط مو در این روش به وسیله لیزر طراحی می‌شود، حالت کاملاً طبیعی دارد.
جالب است بدانید چون تعداد فولیکول‌های کاشت شده در این روش از قبل مشخص می‌شود، می‌توان هزینه عمل را قبل از انجام آن تعیین کرد. در این روش پزشک باید از قبل وضعیت بانک مو وکیفیت آن، میزان کشسانی پوست سر، وضعیت چربی پوست سر و شرایط دیگر را بررسی کند. این آنالیز به پزشک کمک می‌کند تا بهترین منطقه بانک مو را پیدا کرده و فولیکول‌هایی که دوام و کیفیت بهتری برای رشد دارند، برداشت شوند. از آن‌جا که در این روش کاشت مو sut  دقت زیادی صرف برداشت و کاشت میکروسکوپیک فولیکول می‌شود، زمان جراحی نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه در افزایش هزینه آن تأثیرگذار است.
نکته: در مقایسه انواع روش‌های کاشت موsut به قیمت ان‌ها می‌رسیم. قطعاً هر چه سرعت و دقت عمل افزایش یابد و تراکم مو بهتر باشد، هزینه عمل بالاتر خواهد بود.

بهترین مرکز برای انجام کاشت مو sut

شما می‌توانید برای انجام کاشت مو به روش SUT به کلینیک کاشت مو vip مارال مراجعه کنید. در این کلینیک پزشک متخصص بعد از بررسی وضعیت طاسی و بانک موی شما بهترین روش کاشت را به شما پیشنهاد می‌دهد. در این کلینیک خط رویش با دستگاه سه بعدی لیزری طراحی می‌شود و کاملاً طبیعی خواهد بود، عمل کاشت نیز در محیطی امن و استریل با استفاده از بهترین تجهیزات روز دنیا بدون درد، خونریزی و عوارض ثانویه با کمک بهترین و با تجربه‌ترین تیم پزشکی انجام می‌شود. هزینه عمل کاشت مو در این کلینیک معتبر بسیار مناسب‌تر از مراکز دیگر می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر  از طریق آدرس های زیر وارد سایت کلینیک vip مارال شوید.
Clinic-vip.com
vipkasht.com
برای دریافت نوبت اسکن و آنالیز رایگان با شماره 02144158011 تماس بگیرید.