تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با بازیگران سریال افرا

سریال تلویزیونی "افرا" ،به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی محمدکامبیز دارابی و مجید مولایی هر شب ساعت 10:15 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریال افرا
مجموعه "افرا"،سریال تلویزیونی پر بیننده ی شبکه یک می باشد که در آن بازیگران به نامی از جمله مهدی سلطانی، فریبا متخصص،پژمان بازغی، روزبه حصاری،مینا وحیدو.... نقش آفرینی می کنند.

سریال افرا درام اجتماعی و خانوادگی است و قصه آن در فضای معاصر می گذرد و برای پخش از شبکه یک آماده شده است. این سریال 40 قسمتی از نیمه دوم ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

 مجموعه "افرا"،سریال تلویزیونی پر بیننده ی شبکه یک می باشد که در آن بازیگران به نامی از جمله مهدی سلطانی، فریبا متخصص،پژمان بازغی، روزبه حصاری،مینا وحیدو.... نقش آفرینی می کنند.


نگاه بِکر و متفاوت و خلاق به مضامین و رخدادهای زندگی شغلی و خانوادگی و اجتماعی یک محیط‌بان و پردازش مناسب و باورپذیر کاراکتر او و همکارانش در قالب داستان و فیلمنامه‌ای دارای کِشش، تعلیق و جذابیت از نکات قابل تأمل سریال افراست.

افرا گوشه‌ای از فعالیت محیط‌بانی و نقص قوانین و موانع موجود را نشان می‌دهد، دست روی جایی گذاشته می‌شود که آنها برای دفاع از زیست جانوری، آن‌قدر محدودیت دارد که نمی‌تواند مجرم را با شلیک تیر متوقف کند تا یک‌وقت اسیر قصاص نشود، هرچند هستند محیط‌بانانی که برای دفاع از محیط زیست، دست به چنین فداکاری‌هایی زده‌اند و منتظرِ اعلام حکم و حتی قصاص‌اند.

سریال افرا

خلاصه سریال:

مهدی سلطانی در نقش حاج محمود فروزش ،کارخانه برنج و چای دارد و به اعتبار همین سرمایه در بین اهالی شهر نام و نشانی دارد و همه او را می شناسند .او صاحب یک پسر  و دختر می باشد.او در نقش پدر دلسوز و البته سخت‌گیر قصه  جلوی دوربین رفته است.پسر او مسعود فروزش (روزبه حصاری) در  محیط بانی مشغول به کار می باشد، او محیط‌بان وظیفه‌شناسی می باشد که با مشکلاتی در زندگی زناشویی خود مواجه است و همسر او مهتاب(مینا وحید) پزشک بیمارستان شهر می باشد.مسعود به اصرار پدرش حاج محمود با دخترعمویش مهتاب ، ازدواج می کند، و اختلاف‌های او با همسرش ، ریشه در ازدواج تحمیلی و غیرعاشقانه ی آنها دارد.

پروین مادر خانواده (نسرین بابایی) و مائده فروزش (ساراباقری) دختر حاج محمود ،دانشجو حسابداری می باشد که عاشق همکلاسی خود پیمان(محمد صادقی) شده و قصد ازدواج با هم را دارند. اما در این میان مشکلاتی به وجود می آید که مانع از رسیدن این دو به هم می شود.

 قصه ی این سریال به جایی می رسد که حاج محمود مجبور می شود به خاطر دخترش مائده ،خانواده پیمان را برای آمدن به خواستگاری بپذیرد ، اما آنها را با تحقیر از منزل خود بیرون می کند. در این بین پیمان قصد دارد تمام تلاش خود را کند تا رضایت حاج محمود را برای ازدواج با دخترش کسب کند 


در مقابل خانواده حاج محمود ،خانواده پیمان قرار دارند که برادر بزرگتر او در کارخانه ی حاج محمود مشغول به کار می باشد. مادر این خانواده اعظم(فریبا متخصص) ،مادر وحید(پژمان بازغی)، عقیل(هامون سیدی) و پیمان می باشد که به سختی و تنهایی و تنگ دستی فرزندان خود را بزرگ کرده است.

قصه ی این سریال به جایی می رسد که حاج محمود مجبور می شود به خاطر دخترش مائده ،خانواده پیمان را برای آمدن به خواستگاری بپذیرد ، اما آنها را با تحقیر از منزل خود بیرون می کند. در این بین پیمان قصد دارد تمام تلاش خود را کند تا رضایت حاج محمود را برای ازدواج با دخترش کسب کند ، به همین خاطر تصمیم می گیرد تا شغلی را برای خود پیدا کند و.....

بخش زیادی از سریال "افرا" به‌اقتضای داستانی که دارد، در شمال کشور جلوی دوربین رفته است و سریال این فرصت را داشته است که زیبایی‌های این منطقه را به‌تصویر بکشد و مخاطب شاهد قاب‌های زیبا و چشم‌نوازی در سریال باشد. افرا از این فرصت به‌خوبی استفاده کرده است. نماهای هوایی سریال از جنگل‌ سرسبز، جاده و دریا، به‌خوبی زیبایی‌های شمال کشور را به تصویر کشیده و تماشای سریال را از لحاظ بصری، برای مخاطب جذاب کرده است.

انتخابِ درست بازیگران جزو امتیازهای خوب این سریال به‌شمار می‌رود .این مجموعه تلویزیونی دارای بازیگران مشهور و به نام دیگری از جمله اسماعیل محرابی، علیرضا آرا، پیمان دهکردی،داریوش سلیمی،بهمن صادق حسنی ،آریا دلفانی می باشد. در این مطلب می خواهیم شما را با تعدای از این بازیگران مجموعه تلویزیونی آشنا کنیم:
مهدی سلطانی

مهدی سلطانی در نقش حاج محمود:

مهدی سلطانی سروستانی متولد (یک شهریور 1350) در شهر شیراز ،بازیگر و کارگردان ایرانی است. او دارای دکترای بازیگری تئاتر از دانشگاه اوینیون فرانسه است. او لیسانس بازیگری را از دانشکدهٔ هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی را از دانشکدهٔ سینما و تئاتر دانشگاه هنر  در سال 1387 دریافت کرده است. او  عضو هیئت علمی و استادیار دانشکدهٔ هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد.

وی در سال 1371 وارد دانشگاه شد و از آن به بعد وارد کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز کرد. اولین کار درخشان او در عرصه نمایش، "چند و چون به چاه رفتن چوپان" نوشته علیرضا نادری بود که سال 1373 در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران هم قرار گرفت.

از او کارهای هنری زیادی به جا مانده است. او هم در سینما و هم در تلویزیون نقش آفرینی داشته و در همه کارهای خود موفق بوده است . از جمله کارهای سینمایی او می توان به  " مرد نقره ای ،رویای سهراب، سراسر شب، اشباح، چ، ملکه، سایه روشن و اخرین بندر اشاره کرد.

این هنرمند مشهور در مجموعه های تلویزیونی زیادی هم نقش آفرینی داشته است. عمده فعالیت های او به صورت جدی به تئاتر و آن هم بازیگری در این عرصه مربوط می شود. بازی بسیار زیبا و درخشان ایشان در سریال در مسیر زاینده رود، بازگشت نقشهای پهلوانی را با خود به همراه داشت.

 از او کارهای هنری زیادی به جا مانده است. او هم در سینما و هم در تلویزیون نقش آفرینی داشته و در همه کارهای خود موفق بوده است . از جمله کارهای سینمایی او می توان به " مرد نقره ای ،رویای سهراب، سراسر شب، اشباح، چ، ملکه، سایه روشن و اخرین بندر اشاره کرد.


سلطانی در سریال مادرانه نقش اردلان تمجیدی بازی کرد اردلان از همسر خود جدا شده و پسر و دختر خود را سرپرستی می کند اما در می یابد که فاصله زیادی از لحاظ اجتماعی با دخترش رها پیدا کرده است.

او همچنین در سریال هایی مثل مدینه ، هفت سنگ و کیمیا ،خانه کاغذی، عکاسخانه،دیوار، روزهای به یاد ماندنی ،حنانه و ....به ایفای نقش پرداخت.

مهدی سلطانی در نمایش خانگی هم تجربه بازیگری داشته و اولین تجربه ایشان بازی در سریال شهرزاد در نقش آقا هاشم دماوندی می باشد.

 این هنرمند در سال 1376 خانه عروس و در سال 1379 چیزی یادم نمی آید را کارگردانی کرده است. او در تئاتر هم نقش آفرینی داشته، چند و چون به چاه رفتن چوپان، محاکمۀ ژاندارک در، افسانه، خاطرات و کابوس های یک جامه دار، پدرخوانده ناپلی، حضرت والا و .... از جمله هنر نمایی های این بازیگر در تئاتر می باشد.
فریبا متخصص

فریبا متخصص در نقش اعظم(مادر پیمان)

 یکی دیگر از بازیگران به نام این سریال پربیننده ی تلویزیونی ، خانم فریبا متخصص می باشد. ایشان در نقش مادر (وحید،عقیل و پیمان) نقش آفرینی می کند. همسرش او را رها کرده و او به تنهایی فرزندان خود را بزرگ کرده است.

فریبا متخصص متولد یک مرداد 1340 در بروجرد می باشد. او کار هنری خود را از سال ۱۳۶۰ با تئاتر آغاز کرد. او فعالیت خود را در تلویزیون و رادیو به‌ترتیب از سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۸ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ به عرصه سینما راه یافت. او از سال 68 وارد رادیو شده و در بخش اداره کل نمایش صدا استخدام شده است..وی بازیگر حرفه ای رادیو است و علاوه بر دریافت جوایز متعدد بازیگری در زمینه های گوناگون، تاکنون بیش از 9 جایزه داخلی و بین المللی را نیز به خاطر فعالیت های رادیویی اش دریافت کرده است . فریبا متخصص در رادیو نیز به عنوان گوینده نمایش‌های رادیویی و دوبلور فعالیت می‌کند.

فریبا متخصص بازیگر متین و محجوبی که جدا از توانایی هایش در بازیگری یک انسان به مفهوم واقعی است و همواره سعی می کند با وقار و البته توأم با احترام متقابل با مخاطبانش برخورد داشته باشد.

وی بازیگر حرفه ای رادیو است و علاوه بر دریافت جوایز متعدد بازیگری در زمینه های گوناگون، تاکنون بیش از 9 جایزه داخلی و بین المللی را نیز به خاطر فعالیت های رادیویی اش دریافت کرده است . فریبا متخصص در رادیو نیز به عنوان گوینده نمایش‌های رادیویی و دوبلور فعالیت می‌کند.


 ایشان کارنامه هنری ماندگاری را برای خود رقم زده استو او تئاتر را از سال1360 آغاز کرد و ملکه‌های فرانسه، خسیس دهکده روگافور، جان گابریل بورکمن، قطار ارواح؛ همه، پسران من،از جمله تله تئاترهایی است که ایشان در آن نقش آفرینی داشته اند.

او در مجموعه های تلویزیونی زیادی هم بازی کرده است. " افرا، روزهای آبی، به کجا چنین شتابان،ملکاوان، شرم، فرشتگان بی بال، رهایم نکن،ملکوت،قرعه، کیفر،در چشم باد، همسفر،باغ گیلاس، نیمه پنهان ماه و ... از جمله سریالهایی است که این هنرمند در آنها هنر نمایی کرده است.
ایشان همچنین در سریال خانگی شهرزاد ، نقش مرضیه، مادر فرهاد را بازی می کند.
او در آثار سینمایی زیادی هم هنرنمایی کرده است."برای مرجان، زیر سقف دودی، آباجان، عشقولانس، پشت دیوار سکوت، ایران برگر، آشیانه‌ای برای زندگی و ... از جمله آثار سینمایی این بازیگر به نام می باشد که در آن ها نقش آفرینی کرده است.
فریبا متخصص، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن تئاتر ایران در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر و به عنوان بهترین بازیگر زن سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (۱۳۹۵) انتخاب شد.
سریال افرا

پژمان بازغی در نقش وحید

یکی دیگر از بازیگران خوب سریال افرا،پژمان بازغی در نقش وحید (پسر اعظم و برادر پیمان و عقیل ) می باشد.  این بازیگر خوب کشورمان متولد 19 مرداد 1353 در تهران می باشد. او در دوران کودکی، به واسطهٔ شغل پدرش، در شهرهای مختلف زندگی کرده‌است. پس از تولد، ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به شهر رشت می‌رود. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ، خانواده به تهران بازمی‌گردند.

 او در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان در رشته مهندسی معدن پذیرفته می شود و دوباره به گیلان باز می گرددو در همانجا با سینما آشنا می شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی می‌کند. پس از آن به مدت ۲ سال به ایفای نقش در مجموعهٔ تلویزیونی آژانس دوستی می‌پردازد که باعث شهرت او می‌شود و بعد از آژانس دوستی  به سراغ فیلم "جوانی" ،مجید قاریزاده می رود و با مسعود جعفر جوزانی به "بلوغ" می رسد و پس از آن به "گروه ویژه "مهرداد خوشبخت می پیوندد. او با نقش آفرینی در مجموعهٔ گمگشته جایگاه خود را  در سینما و تلویزیون  تثبیت کرد.

 پژمان بازغی بعنوان مجری در برنامه چند درجه حضور داشته است، برنامه‌ ای که به سرگرمی‌ های هیجان انگیز و کم شناخته شده در ایران می‌ پرداخت.او در برنامه مسابقه ای کودک شو شبکه نسیم نیز مجری محبوبی بود.


 بازغی در آثار تلویزیونی و سینمایی فراوانی نقش آفرینی کرده است. از جمله آثار سینمایی ایشان می توان به اسرافیل، هلن،بارکد، من و شارمین، ناهید،این سیب هم برای تو، خنده های آتوسا، ماموریت در تهران، شهر تنهایی، فاصله و .... اشاره کرد.

مجموعه آثار تلویزیونی این بازیگر،  گذر از رنج ها، هشت و نیم دقیقه ،مرضیه،بیگانه ای با من است،محکومین، در جستجوی آرامش،گمشدگان، پایتخت یک،روزهای بی قراری،سرزمین کهن، سی امین روز،فاکتور هشت،آسمان من،بوی باران و .... می باشد.

او در  فیلم های نمایش خانگی هم نقش بازی کرده است. خاتون، قبله ی عالم،ممنوعه، خیابان یک طرفه،شام ایرانی، قلب یخی 3 از جمله اثار او در نمایش خانگی می باشد.

پژمان بازغی بعنوان مجری در برنامه چند درجه حضور داشته است، برنامه‌ ای که به سرگرمی‌ های هیجان انگیز و کم شناخته شده در ایران می‌ پرداخت.او در برنامه مسابقه ای کودک شو شبکه نسیم نیز مجری محبوبی بود.
سریال افرا

روزبه حصاری در نقش مسعود (محیط بان)

مسعود پسر حاج محمود فروزش به عنوان محیط بان وظیفه شناسی که در یک از روزهای کاری خود در جنگل ، با شکارچیان روبرو شده و ناچار به تیراندازی می شود. او در این تیراندازی ناخواسته پیمان را به قتل می رساند. سریال بعد از این اتفاق وارد مسیر بیم و امید و مرگ و زندگی می‌شود.

 نقش این محیط بان وظیفه شناس را روزبه حصاری به خوبی ایفا می کند. روزبه حصاری متولد 12 بهمن 1366 در شهر تهران می باشد. او بازیگر،تئاتر ؛سینما و تلویزیون ،نوازنده و خواننده  می باشد. او در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد درس خوانده است. علاقه اش به هنر از دوران کودکی با حضور در کلاس سازهای کوبه ای در او شکل گرفت. فعالیت هنری اش را در تئاتر ، با نمایش پیتزا جهان آغاز کرد.

او در سال ۱۳۸۹ پس از دو سال تمرین بازیگری برای نخستین بار در تئاتر «بالاخره این زندگی مال کیه» نوشتهٔ «برایان کلارک» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد به ایفای نقش پرداخت. او همچنین کارگردانی نمایشی را با نام بن بست ، نوشته ی ریچارد پارسونز ، را بر عهده داشته است. همچنین بازی در تئاتر تقدیربازان به کارگردانی سیما تیرانداز از دیگر فعالیت های هنری وی بشمار می آید.

نمایش تقدیربازان یکی از پرفروشترین و شاخص ترین نمایش ها بود که ایشان نقش قابل توجه و تاثیرگذاری در آن داشت.

 مسعود پسر حاج محمود فروزش به عنوان محیط بان وظیفه شناسی که در یک از روزهای کاری خود در جنگل ، با شکارچیان روبرو شده و ناچار به تیراندازی می شود. او در این تیراندازی ناخواسته پیمان را به قتل می رساند. سریال بعد از این اتفاق وارد مسیر بیم و امید و مرگ و زندگی می‌شود.


این هنرمند ، نامزدی جایزه ی بهترین کارگردانی و دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد برای نمایش مرگ در می زند ، را از جشنواره تئاتر امید در کارنامه ی هنری اش دارد.

 او برای ایفای نقش علی اعلایی در مجموعه ی یادآوری در سال 1392 به کارگردانی حجت الله قاسم زاده اصل ، انتخاب شد و پا به عرصه تصویر گذاشت. وی همچنین در همان سال در فیلم امروز به نقش آفرینی پرداخته است. او در نقش بزرگسالی جواد جوادی در سریال پربیننده بچه مهندس 3 بازی کرده است.

 او در مجموعهٔ تلویزیونی تاریکی شب، روشنایی روز ایفای نقش کرده و این مجموعه  به دلیل محتوای سیاسی آن یک سال و نیم به تعویق افتاد و بعد از کشمکش‌های زیاد سرانجام با اعمال سانسورهای زیاد روی آنتن شبکهٔ ۲ رفت.

روزبه حصاری با اینکه مدت کمی است که وارد هنر و سینما شده است ، اما توانسته موفقیت زیادی کسب کند و به یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران تبدیل شود.

از آثار این هنرمند می توان به بازی در نمایش های برداشت آزاد و بالاخره این زندگی مال کیه؟؛ فیلم سینمایی «امروز» و «ماهور» و «ماهور»،سریال "سلام آقای مدیر، بچه مهندس 3 ، یادآوری" اشاره کرد."دومینو ،آهوی من مارال" از جمله آثار او در نمایش خانگی می باشد.
به جز فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر ، به عنوان مدرس موسیقی نیز تدریس می کند و در واقع شغل بعدی او محسوب می شود.
سریال افرا

مینا وحید در نقش مهتاب

از دیگر بازیگران به نام و مشهور این سریال پرطرفدار ایرانی، خانم مینا وحید در نقش مهتاب ،همسر مسعود ؛می باشد. او متولد 17 مرداد 1366 در شهر رشت می باشد. او فارغ التحصیل فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه هنری و معماری می باشد. او با فیلم آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی به دنیای سینما و بازیگری وارد شد.او یکی از چهره های جوان سینما و تلویزیون است که با بازی در فیلم دوران عاشقی در کنار شهاب حسینی و لیلا حاتمی به شهرت رسید و بعد از آن در چندین فیلم و سریال جلوی دوربین رفت. بازی در سریال هایی چون شاید برای شما هم اتفاق بیفتد ، دختران حوا ، شهرزاد از او چهره شناخته شده تری بین مردم ساخت و بازی در نقش جواهر در سریال بانوی عمارت چهره جدیدی از او را در بین طرفدارانش نشان داد.

 اول از همه مهم این است که فیلمنامه را دوست داشته باشم. زمانی هم که فیلمنامه را می پسندم، باید ببینم با نقش پیشنهاد شده، تا چه حد هماهنگی دارم و تا چه حد می توانم تجربه ای که برای نقشم روی می دهد را لمس کنم.


مینا وحید در سال 91 با سریال دختران حوا به تلویزیون آمد و در سریال حسین سهیلی زاده به ایفای نقش پرداخت. حسین سهیلی زاده در سریال دختران حوا روایتگر داستان زنی است که در هنگام مرگ به اتفاقی اعتراف میکند که زندگی سه خانواده را بهم پیوند میزند. او در این سریال ایفاگر نقش سودا بود.

دیگر نقش‌های مینا وحید در فیلم‌هایی مثل کفشهایم کو؟ (کیومرث پوراحمد) و هایلایت،ساعت به وقت صفر،آن دیگری، بعد از تو،حنا، گیرنده، دوران عاشقی،کرمچاله و جزیره شکل گرفت.

مینا وحید درباره ملاک انتخاب نقش هایش گفته: اول از همه مهم این است که فیلمنامه را دوست داشته باشم. زمانی هم که فیلمنامه را می پسندم، باید ببینم با نقش پیشنهاد شده، تا چه حد هماهنگی دارم و تا چه حد می توانم تجربه ای که برای نقشم روی می دهد را لمس کنم. اگر نقش برایم ملموس باشد، فکر می کنم که می توانم آن نقش را بهتر از نقش های دیگری که هست، بازی کنم.
محمد صادقی

محمد صادقی در نقش پیمان

محمد صادقی متولد 22 فروردین 1372 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت اجرایی با گرایش صنایع می باشد که از 18 سالگی با تئاتر شروع کرد و با سریال «مانکن» و «افرا» به شهرت رسید. او اصالتا اهل مازندارن است مادرش آملی و پدرش اهل بابل است. او پدرش را در هفت سالگی از دست داده و مادرش بازنشسته پرستاری می باشد.
محمد صادقی با نقش آفرینی در سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی اولین تجربه بازی در قاب تلویزیون را با نقش «پیمان» تجربه کرده است.

او از از سال 1391 بازیگری را با کلاس های استاد سمندریان آغاز کرد و از ترم دوم دانشگاه وارد تئاتر شد. او یکی از شانس های زندگی خود را  آشنایی با مسعود دلخواه  می داند.

از جمله تئاترهای که بازی کرده می توان به «شاه لیر» مسعود دلخواه ، «آماده» اوس جواد مولانیا ، «گالیله» و … اشاره کرد.

صادقی با بازی در سریال مانکن در نقش آبتین به مخاطبان معرفی شد و به چهره شناخته شده در بین بازیگران مطرح تبدیل شد. محمد صادقی با نقش آفرینی در سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی اولین تجربه بازی در قاب تلویزیون را با نقش «پیمان» تجربه کرده است.

محمد صادقی درباره نقشش در افرا میگوید: وقتی آقای توفیقی این نقش را به من پیشنهاد داد گفت که اعتماد دارم تو از عهده این نقش بر می‌آیی و این برایم ارزشمند بود. حتی چند وقت پیش یکی از کارگردان‌ها برای انتخاب من برای سریالی گفته بود نه صادقی صورت خشنی دارد و من خوشحال شدم که آن کار را بازی نکردم. بازیگری جایی اتفاق می‌افتد که شما شکل را از خودت می‌گیری.
سریال افرا

سارا باقری در نقش مائده

سارا باقری از بازیگران جوان دنیای هنر است که در جدیدترین تجربه بازیگری اش در سریال افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی مقابل دوربین رفت. او متولد سال 1374 در  استان زیبای گیلان می باشد. سارا باقری از دوران کودکی به بازیگری علاقه مند بوده و از همان دوران، کارش را با بازی در تئاتر آغاز می کند و در دوران کودکی اش در چند نقش کودک در تئاتر حضور داشته است. او با شبکه استانی گیلان همکاری می کند و علاوه بر بازیگری در چند کار، به عنوان مجری نیز فعالیت خود را ادامه می دهد.

 سارا باقری در نقش یک دختر دانشجو ایفای نقش کرده و عاشق پسری به نام پیمان است که محمد صادقی این نقش را بازی می کند. 


 سارا باقری سابقه بازیگری در آثار متعددی دارد و علاوه بر تجربه بازی در نماش خانگی، در تئاتر نیز ایفای نقش کرده است و حالا با سریال تلویزیونی افرا، به تلویزیون راه یافته است.

او در کارنامه هنری خود افتخارات زیادی را کسب کرده، او توانسته جایزه بازیگری نقش اول زن در جشنواره فجر سال ۸۲ برای رادیو تئاتر را به دست آورد و به عنوان بهترین بازیگر جشنواره تولیدات مراکز استان ها در سال 1386 انتخاب شود.
سارا باقری در نقش یک دختر دانشجو ایفای نقش کرده و عاشق پسری به نام پیمان است که محمد صادقی این نقش را بازی می کند. او تجربه بازی در چند فیلم سینمایی را نیز داشته است که از جمله آنها می توان به فیلم های سینمایی سوگند، خون بها،روحن،مارل، مسیر مهر اشاره کرد.

 او با بازی در سریال ملکاوان، هیولا، کوبار، در شبکه نمایش خانگی هم نقش آفرینی داشته است.

 سارا باقری در سریالهای نیمه ی پنهان ماه،عطر ترنج، آپارتمان نشین ها،ماجراهای فامیلی ، گل دره،ماه نشین، فرزندان آقا،طلایه داران، خانه پدری،جشن مهرگان و ... نقش آفرینی کرده است.

سریال افرا

نسرین بابایی در نقش پروین همسر حاج محمود

یکی دیگر از بازیگران خوب سریال افرا، نسرین بابایی می باشد که در نقش همسر حاج محمود فروزش و مادر مسعود و مائده نقش آفرینی کرده است.

نسرین بابایی متولد سال 1358 است و از بازیگران سینما ، تلویزیون و تئاتر کشورمان است .. او متولد روستای لیف شاگرد ، از توابع صومعه سرا در استان گیلان است که فعالیت خود را از سال 1373 در 14 سالگی با تئاتر دانش آموزی فعالیت اش را شروع کرد. او دانش آموخته رشته نقاشی می باشد و فوق دیپلم نقاشی دارد و سال 76 بازیگری را در تئاتر آغاز کرد .

او علاوه افرا و وارش در سریالهایی از جمله محکومین، خورم گبان، ندیمه، گذر رنج ها، ماجراهای فامیلی،رویای گنجشک ها، بوقچی، و در فیلم های سینمایی قول، فصل شکار،پایان رویاها، ناهید،فراری،ناردون،پاییز نقش آفرینی کرده است.


 نسرین بابایی زیر نظر اساتیدی بنام چون «رضا حقی» ، «میر معنوی» و «محمد مهدی یوسفی زاده» دوره های بازیگری را گذراند. از سال 1391 ابتدا با سریال «خانه ای روی تپه ها» و سپس با سریال «گذر از رنج ها» در قالب تلویزیون ظاهر شد و با فیلم «ناهید» سال 93 بازی در سینما را تجربه کرد. نسرین بابایی در سال 1397 در سریال «وارش» به کارگردانی احمد کاوری و در نقش میانی وارش بازی کرده و با این نقش به شهرت رسید.

 او علاوه افرا و وارش در سریالهایی از جمله محکومین، خورم گبان، ندیمه، گذر رنج ها، ماجراهای فامیلی،رویای گنجشک ها، بوقچی، و در فیلم های سینمایی قول، فصل شکار،پایان رویاها، ناهید،فراری،ناردون،پاییز نقش آفرینی کرده است.

سریال افرا

هامون سیدی در نقش عقیل برادر پیمان

 از دیگر بازیگران به نام و مشهور این سریال ایرانی، هامون سیدی است که نقش عقیل برادر پیمان را بازی می کند. هامون سیدی متولد 5 اسفند 1360 بازیگر است. اولین کار سینمایی هامون سیدی در سال 1377 در فیلم «هدف سخت» به کارگردانی هوشنگ درویش‌پور بود. اگرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مغزهای کوچک زنگ زده، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای هامون سیدی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون بیژن درویش‌پور، رضا سمیع‌پور، توران اکبری و حسین توشه را تجربه کرد.

هامون سیدی برادر کوچکتر هومن سیدی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون است .آنهاشباهت زیادی هم به یکدیگر دارند و اخیرا همکاری بیشتری با هم در فیلمها داشته اند.مهم‌ترین اثر هامون سیدی در سال 1396 فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی و نویسندگی برادرش هومن سیدی است و او با بازی در این فیلم توانست در میان مخاطبان سینما شناخته شود.

 هامون سیدی قبل از این که در سریال افرا نقش عقیل را بر عهده بگیرد فقط در یک مجموعه تلویزیونی بازی کرده بود. او در سال ۱۳۹۴ در سریال گشت ویژه به کارگردانی مهدی رحمانی حضور یافت.


هامون سیدی در سال 1397 در فیلم «طلا» به ایفای نقش پرداخت، این فیلم به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته است.

از میان فیلم‌های کوتاهی که هامون سیدی در آن‌ها حضور داشته می‌توان «رفتن» ، «همه ما به جهنم می‌رویم» و «انبار» را نام برد. از کارهای او در عرصه تئاتر می‌توان به -نمایش «دسترس» نمایش «پونز» نمایش «دراماتورژ» نمایش «نفرین قحطی زده‌گان» نمایش «چه کسی شلیک کرد؟» نمایش «بیست و پنج درصد» مجموعه تئاتر «دیوار چهارم» نمایش «دیر راهبان» نمایش «آشپزخانه» نمایش «فیشر آباد و دو داستان دیگر» نمایش «قیقاج» اشاره کرد.

از جمله فیلم هایی که هامون سیدی در آنها ایفای نقش کرده است می توان به فیلم سینمایی،«دختران زمستان»، (برگزیده جشنواره برزیل و سوئد)، «گواهی امضاء»، «وثیقه»،«لب خط» و سریال «گشت ویژه» اشاره کرد.

هامون سیدی قبل از این که در سریال افرا نقش عقیل را بر عهده بگیرد فقط در یک مجموعه تلویزیونی بازی کرده بود. او در سال ۱۳۹۴ در سریال گشت ویژه به کارگردانی مهدی رحمانی حضور یافت. موضوع این سریال درباره ماجراهای یک گروه پلیس زبده و ورزیده‌ است که در چالش با پرونده‌های پلیسی، به رویارویی و حل و فصل آنها می‌ پردازند.

 نقش عقیل در سریال افرا، تجربه ای تازه برای هامون سیدی است که می تواند به شناخته شدن و محبوبیت بیشتر او بین مخاطب کمک کند.

دیگر عوامل اصلی سریال «افرا» عبارتند از: نویسنده: فرزاد فرزانه، مدیر فیلمبرداری: مجید گل سفیدی، صدابردار: بابک نیازی، طراح صحنه: محمد صادقی، طراح گریم: زهره سیه پوش، طراح لباس: مهشید صادقی، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، مدیران تولید: رحیم بیابانی، مرتضی پیرهادی، مدیر برنامه ریزی: حبیب قلی زاده، دستیار یک کارگردان: میثم بیدقی، منشی صحنه: تهمینه مرتضوی، عکاس: محمد دارایی، مدیر تدارکات: محمد عسکری، فیلمبردار: عطا قنبری، مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد، پشت صحنه: مهران بی پروا.سریال افرا : زمان پخش ، خلاصه داستان و بازیگران سریال افرا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .