تبیان، دستیار زندگی

والمارت هروئین

ایالت پنسیلوانیا که شهر فیلادلفیا در آن واقع شده رتبه پنجم نرخ مرگ و میر و رتبه سوم تعداد مرگ در هر صدهزار نفر بر اساس اوردوز مواد را دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

والمارت نام بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای در آمریکاست که به خاطر شعبه‌های زیاد و تخفیف‌های چشمگیر محبوبیت بالایی دارد. اما عنوان «والمارت هروئین» به محله کنسینگتون شهر فیلادلفیا در آمریکا اختصاص دارد. دلیل این شهرت این است که محله کنسینگتون پاتوق فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر فیلادلفیاست.
این روزها ویدئوهای زیادی از خیابان‌ها و محلات این منطقه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود که تصاویری شبیه فیلم های آخرالزمانی و حرکت زامبی ها در خیابان ها را تداعی می کند.
همانطور که آمریکا فقط تصاویر خوش رنگ و لعاب هالیوودی نیست، طبیعتا کنسینگتون هم همه آمریکا نیست. همه مردم آمریکا هم معتاد و الکلی نیستند اما آمار موجود نشان می دهد سومصرف مواد مخدر و الکل در این کشور زیاد است.
ایالت پنسیلوانیا که شهر فیلادلفیا در آن واقع شده رتبه پنجم نرخ مرگ و میر و رتبه سوم تعداد مرگ در هر صدهزار نفر بر اساس اوردوز مواد را دارد.
در ویرجینیای غربی، دلاویر، اوهایو و مریلند نرخ مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد حتی از پنسیلوانیا هم بیشتر است.
در سالهای اخیر فشارهای اقتصادی و اجتماعی باعث شده مصرف مواد مخدر، الکل و داروهای آرامبخش به شدت افزایش پیدا کند.
همین امر باعث شده بسیاری به دلیل مصرف بیش از حد و اوردوز جان خود را از دست بدهند
دو اقتصاددان مطرح آمریکایی سال 2020 با انتشار کتابی این مرگها را «مرگهای ناامیدی» نامیدند.
طبق تحقیقات آنها مشکلات اقتصادی، سرخوردگی اجتماعی و بحران‌های هویتی باعث روی آوردن مردم به مواد و الکل شده است. جالب اینجاست که این مشکل در میان سفیدپوستان که با تبعیض نژادی و اجتماعی کمتری روبرو هستند بیشتر دیده می‌شود.
طبق آمارهای رسمی سالانه حدود 500 هزار نفر به خاطر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می دهند که 30 درصد از آنها مرگ ناشی از اوردوز مواد است.
در سال 2020 تعداد مرگ ناشی از اوردوز در ایالات متحده با 30 درصد رشد به رقم بی سابقه 93 هزار کشته رسید. به عبارت دیگر از حدود 150 هزار مرگ بر اثر زیاده روی در مصرف مواد در دنیا حدود دو سوم به آمریکا تعلق دارد. اگرچه فیلمهای فیلادلفیا و پنسیلوانیا در این موضوع بیشتر دیده شده اند، اما وضعیت مرگ در کالیفرنیا، کنتاکی و ورمونت از این ایالت بدتر است. فقط تصاویر این صحنه ها کمتر از والمارت هروئین در شبکه های اجتماعی پخش شده است.
رسانه‌ها تصور ما از کشورها را شکل می دهند و همیشه این تصورات با واقعیت یکسان نیست.