تبیان، دستیار زندگی

چگونه برای کودک خود تولد به یادماندنی بگیریم؟

خریدن کیک، دعوت کردن مهمان، درست کردن عصرانه یا شام،خرید هدیه از جمله کارهایی است که هر یک از ما در شب تولد عزیزانمان انجام می دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جشن تولد
یکی از روزهای مهم در زندگی همه ما، روز تولد عزیزان‌مان است. معمولا برای چنین روزهایی شوق و ذوق زیادی داریم وبرنامه ریزی می کنیم و می خواهیم در آن شب شاد و خوشحال باشیم و جشن بگیریم.

ذوق شوق روز تولد برای کودکان چندین برابر ،بیشتر از بزرگسالان می باشد، به همین خاطر همه پدر و مادرها هم تلاش می کنند با گرفتن یک تولد خوب برای فرزندشان ، آن را به شبی خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای او تبدیل کنند.آنها تمام تلاش خود را می کنند تا فرزند خود را شاد و خوشحال کنند.

راه های زیادی برای برگزاری یک جشن تولد خوب و یه یاد ماندنی برای کودکان وجود دارد. اگر می خواهید کودکتان را در جشن تولدش خوشحال کنید، توصیه می کنیم فقط جنبه ی خوراکی را در نظر نگیرید. چرا که فرزندان با خوراکی به تنهایی خوشحال نمی شوند. در این مطلب می خواهیم برخی از انها را برایتان بیان کنیم:

 برای اینکه فرزند خود را در روز تولدش خوشحال کنید ، می توانید دعوت نامه های با مزه و جالب برای مهمانها تهیه و ارسال کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا دعوتنامه ها جالب و بامزه باشند. مثلاً می توانید تصویر یک کودک را به شکل یک پازل در بیاورید و برای هر میهمان یک قطعه از این پازل را بفرستید. وقتی میهمانان می آیند، قطعه ها در کنار هم قرار می گیرند و تصویر کامل می شود.


 دعوت کردن هم سن و سالان کودک

بچه ها معمولا دوست دارند همسن و سالانشان، در جشن تولدشان حضور داشته باشند و هیچ چیز به اندازه هیاهو و بازی های بچگانه در روز تولد، به آنها انرژی نمی دهد. بنابراین اگر می خواهید برای فرزند خود جشن تولد برگزار کنید تا خوشحال شود، از بچه های هم سن و سالش دعوت کنید.

تهیه دعوت نامه های جالب

برای اینکه فرزند خود را در روز تولدش خوشحال کنید ، می توانید دعوت نامه های با مزه و جالب برای مهمانها تهیه و ارسال کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا دعوتنامه ها جالب و بامزه باشند. مثلاً می توانید تصویر یک کودک را به شکل یک پازل در بیاورید و برای هر میهمان یک قطعه از این پازل را بفرستید. وقتی میهمانان می آیند، قطعه ها در کنار هم قرار می گیرند و تصویر کامل می شود. همچنین چندین قطعه اضافه داشته باشید تا میهمانان نتوانند به آسانی پازل را بسازند.
همچنین بهتر است کارت دعوتی تهیه کنید که با تم مهمانی جشن تولد کودک مطابقت داشته باشد.
تم تولد

تهیه تم تولد

 یکی دیگر از کارهایی که می توان با انجام آن در روز تولد فرزند خود را خوشحال کرد، تهیه تم تولد می باشد. اگرچه ممکن است غیر ضروری به نظر برسد، اما داشتن یک تم خاص به فردکمک می کند بداند که به سراغ چه نوع تزئیناتی برای خرید برود، چه غذایی را تهیه کند و چه بازی هایی را برنامه ریزی کند.

تمِ شخصیت های محبوب کارتونی فراوانی وجود دارند.تم تولد را با توجه به اینکه کودکتان چه شخصیت کارتونی، رنگ یا موضوعی را می پسندد، تدارک ببینید. تم تولد فضای جذاب تری را برای جشن کودکتان فراهم می کند. رومیزیها، پرده ها و دکورهای عروسکی می تواند بسیار زیباتر باشد.

دعوت کردن عروسک گردان

پیشنهاد می کنیم برای اینکه جشن فرزندتان خسته کننده نباشد، از خاله سرگرمی یا عمو سرگرمی و یا عروسک گردان دعوت کنید تا در مراسمتان حضور یابند. در واقع آنان با مهارت هایی که در سرگرم کردن کودکان دارند، موجب خوشحالی و شادی فرزند می شوند.
 همچنین با گذاشتن آهنگ های شاد کودکانه ،موجبات شادی و خوشحالی کودکان خود را فراهم کنید.

 قبل از بررسی وسایل تزیین تولد، باید به این نکته توجه داشته باشید که سلیقه، میان فرزندان دختر و پسر متفاوت است و وسایل تزیین تولدی که برای یک دختر خریداری می‌شود (بدون در نظر گرفتن برخی از وسایل، از جمله برخی از خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و وسایل که مشترک با یکدیگر هستند) با وسایل تزیین تولد فرزند پسر می‌تواند کاملا متفاوت و گوناگون باشد،پس با توجه به سلیقه و علاقه ی فرزند خود این وسایل را خریداری کنید.


گریم کودکانه ویژه جشن تولد

در صورتی که برای بزرگترها مقدور است، یک گریمور را برای جشن تولد فرزندشان بیاورند. چرا که کودکان از این ایده به شدت استقبال می کنند و شور و شوقشان هم برای جنب و جوش چند برابر می شود. البته قبل از اوردن گریمور ،توصیه می شود از مرغوب بودن و تازه بودن وسایل گریم و اینکه به راحتی از روی پوست کودکان برداشته می شود، مطمئن شوید. لازم به ذکر است وسایل گریم برای کودکان خیلی کوچک ضرر دارد و مناسب نمی باشد.

خرید وسایل تزیین مورد نیاز برای جشن تولد

 یکی دیگر از کارهایی که بزرگترها با انجام آن ، کودک خود را در روز تولدش خوشحال می کنند، خرید وسایل تزیین مورد نیاز برای جشن تولد می باشد. برای خرید همه چیزهای مورد نیاز خود، از پارچه های رومیزی گرفته تا آویز های سقفی،بهتر است لیستی از وسایل تزیین تولد را تهیه کنید و یک فروشگاه مخصوص وسایل جشن تولد را انتخاب کنید تا آنها را به آسانی تهیه کنید،در غیر  این صورت ممکن است مجبور شوید برای تهیه هر وسیله چندین بار به مغازه ها بروید تا آنها را فراهم کنید.

قبل از بررسی وسایل تزیین تولد، باید به این نکته توجه داشته باشید که سلیقه، میان فرزندان دختر و پسر متفاوت است و وسایل تزیین تولدی که برای یک دختر خریداری می‌شود (بدون در نظر گرفتن برخی از وسایل، از جمله برخی از خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و وسایل که مشترک با یکدیگر هستند) با وسایل تزیین تولد فرزند پسر می‌تواند کاملا متفاوت و گوناگون باشد،پس با توجه به سلیقه و علاقه ی فرزند خود این وسایل را خریداری کنید.

در صورت امکان می توانید وسایل تزیینی را خودتان بسازید. می توانید از فرزند خود بخواهید که در این کار به شما کمک کند. همچنین می توانید از یک یا چند نفر از دوستان نزدیک فرزند خود بخواهید کمی زودتر بیایند و به فرزند شما در تزیین کردن سالن جشن، کمک کنند.
گیفت تولد

استفاده از گیفت

استفاده از گیفت های یادگاری می تواند ایده ای نوین و ابتکاری خلاقانه باشد. چون بچه ها همیشه دوست دارند در مرکز توجه باشند، حال آنکه روز تولد باعث می شود تا توجه همه افراد به طرف کودک شما جلب شود. به همین جهت داشتن گیفت های تولد نه تنها احساس شادی و هیجان انگیز را به دیگر کودکان می بخشد، بلکه می تواند یادگاری زیبا و به یاد ماندنی برای آن ها باشد.

جهت تهیه گیفت اختصاصی برای تولد، به شما پیشنهاد می‌کنیم طرح روی گیفت‌ها را نیز تصاویری از فرزندتان قرار دهید. برای این کار لازم است عکس مورد نظر از کودکتان را به مراکز تولید لوازم جشن تولد بدهید تا عکس را بر روی آن چاپ کنند.

عکس برداری حرفه ای جشن تولد کودکان

بیشتر پدر و مادرها برای اینکه از جشن تولد فرزندشان یادگاری داشته باشند، کودکشان را به آتلیه ای حرفه ای می برند. البته ما پیشنهاد می کنیم که یک دوربین عکاسی حرفه ای تهیه کنید یا اینکه از یک عکاس بخواهید به جشنتان بیاید و علاوه بر کودکتان از کودکان دیگر هم عکس بگیرد. با این کار هم می توانید یک آلبوم تهیه کنید هم می توانید برای قدردانی از حضور کودکان در جشن تولد فرزندتان، عکسشان را به آنها هدیه بدهید.

 جهت تهیه گیفت اختصاصی برای تولد، به شما پیشنهاد می‌کنیم طرح روی گیفت‌ها را نیز تصاویری از فرزندتان قرار دهید. برای این کار لازم است عکس مورد نظر از کودکتان را به مراکز تولید لوازم جشن تولد بدهید تا عکس را بر روی آن چاپ کنند.


بادکنک آرایی جشن تولد کودک

اولین وسیله‌ای که در هر جشن تولدی به کار برده می‌شود و با شنیدن کلمه تولد نیز فوراً به ذهن ما خطور می‌کند، بادکنک است. بادکنک پای ثابت هر جشن تولدی به شمار می‌رود و تقریباً می‌شود گفت جشن تولد بدون بادکنک هیچ کیفی ندارد. بادکنک‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مورد پسند دختران و پسران در بازار قابل خریداری هستند. از انواع گوناگون بادکنک‌ها که طرفداران بسیاری هم دارند، می‌توانیم به بادکنک‌های عددی، حروفی، بادکنک‌های فویلی، بادکنک استوانه‌ای، بادکنک‌های لاتکس یا ساده و بادکنک بلک لایت اشاره کنیم که می توانید تزیین بادکنک تولد را با این بادکنک ها اجرا کنید.

پیشنهاد می کنیم از بادکنک آرا بخواهید به وسیله ی کمان های بادکنکی (آرک)، استندها و حلقه ها، دیزاین خاص و متفاوتی را برای بادکنک هایتان انجام بدهد. ضمن اینکه می توانید بادکنک هایی را هم در فضا آزاد بگذارید تا کودکان بتوانند بازی کنند.
 آتش بازی جشن تولد

آتش بازی جشن تولد

 اگر جشن تولد فرزندتان را در فضای باز برگزار می کنید و یا محیطی که تولد را برگزار می کنید، بزرگ است ،پیشنهاد می کنیم برنامه آتش بازی را هم در جشن خود لحاظ کنید.در صورتی که برایتان مقدور است، می توانید از یک گروه های آتش بازی دعوت کنید. گروه آتش بازی با دستگاه های آتش بازی سرد، جو گرم و نورانی را برای تولد فرزندتان به وجود می آورند.


تهیه غذای عصرانه برای کودکان

کودکان عاشق غذاهای فست فودی می باشند.در کنار تهیه تم تولد، دعوت دوستان و ... تهیه خوراکی های خوشمزه هم می تواند شادی و سرور کودکان را فراهم کند.تهیه فینگر فود هایی گوناگون، با دیزاین هایی جذاب برای عصرانه نه فقط میل به غذا در کودکان را زیاد می کند، بلکه می تواند شکل زیبایی به میز تولد شما بدهد.

تصمیم گیری درباره منوی غذای جشن تولد کار سختی است ،چون باید خوراکی هایی را برای کودکان فراهم کنید که سالم باشد و ضرری برای آنها نداشته باشد. امروزه با اضافه شدن انواع غذاهای سرد، فست فود، انواع غذاهای گوشتی و… به برنامه غذایی افراد، انتخاب غذای مناسب تولد با سهولت بیشتری در کمترین زمان انجام می‌شود.

اگر جشن تولد را به شب موکول می‌کنید، لازم است از غذاهای سبک و مناسب که هضم راحتی دارند و مقوی نیز هستند، استفاده کنید و اگر قصد داشته باشید جشن تولد را در روز برگزار کنید، لازم است غذایی مفصل و خوشمزه تدارک ببینید. برای اینکه مهمانان از طعم غذا لذت ببرند و آن را میل کنند، لازم است به عنوان خوراکی‌های جشن از تنقلات زود هضم و مقوی به مقدار مناسب و نه بیش از اندازه، در جشن استفاده کنید تا آنان علاوه بر خوردن خوراکی‌ها، میل به غذا نیز داشته باشند.

به عنوان شام در یک جشن تولد، می‌توانید از انواع غذاهای گرم و سرد همه پسند از جمله سالاد الویه، انواع ساندویچ‌های خانگی، فست‌فود و همبرگر و دیگر غذاها استفاده کنید. آب‌نبات‌ها، انواع شکلات، شیرینی، کوکی، پاپ‌کورن، ذرت مکزیکی و تنقلاتی مانند آجیل و تخمه از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی هستند که می‌توانید به عنوان خوراکی جشن تولد آن‌ها را به تعداد میهمانان در ظرف‌های مخصوص بریزید و آن‌ها را روی میز قرار دهید تا مهمانان نوش جان کنند.

 اگر جشن تولد را به شب موکول می‌کنید، لازم است از غذاهای سبک و مناسب که هضم راحتی دارند و مقوی نیز هستند، استفاده کنید و اگر قصد داشته باشید جشن تولد را در روز برگزار کنید، لازم است غذایی مفصل و خوشمزه تدارک ببینید.



آماده کردن کیک تولد

 یکی دیگر از کارهایی که می تواند کودک را در روز تولدش شاد و خوشحال کند، تهیه کیک تولد مورد علاقه ی او می باشد. در واقع این کیک تولد است که بهانه برگزاری یک جشن تولد خاطره‌انگیز و فرصتی برای در کنار هم بودن را فراهم می‌کند. کیک‌های تولد در انواع و اقسام طرح‌ها، طعم‌ها و نیز ابعاد کوچک و بزرگ وجود دارند که از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها قابل تهیه می‌باشند.

در حال حاضر این امکان وجود دارد که در صورت تمایل، تصویری از شخصیت‌های کارتونی، طرح‌های فانتزی و یا عکسی از فرزندتان یا فردی را که تولد او هست، روی کیک داشته باشید. برای این کار کافی است با انتخاب طرح دلخواه و عکس مورد نظر و سفارش آن به قنادی، کیک را سفارش دهید و در روز جشن آن را تحویل بگیرید.
خرید شمع تولد

خرید شمع تولد

 در کنار کیک تولد، شمع تولد هم نباید فراموش شود. کیک بدون شمع به هیچ وجه قابل تصور نیست؛ در واقع این شمع تولد است که کامل کننده کیک تولد هست. امروزه شمع‌های عددی که سن فرزند را نشان می‌دهند و روی کیک گذاشته می‌شوند، در رنگ‌های مختلفی قابل خریداری هستند و بیشتر از شمع‌های ساده نیز کاربرد دارند. شمع‌های عددی علاوه بر اینکه سن صاحب تولد را به میهمانان اعلام می‌کند، برای خود شخص یا کودک نیز جالب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد و قطعاً خاموش کردن شمع عددی تولد نسبت به شمع‌های ساده، هیجان بیشتری را برای کودک به دنبال خواهد داشت.

 بازی های کودکانه

 گاهی هم می توان با انجام بازی هایی در جشن تولد،کودکان را سرگرم و شاد نگه داشت. بازی پانتومیم چهره ها، بازی دور نزدیک،بازی خوراکی رنگی، بازی بزن به هدف، بازی بیست سوالی، بازی پازل نقاشی با چوب بستنی ، بازی نقاشی در تاریکی، از جمله بازی هایی هستند که در  روز تولد کودکان می توانند بازی کنند و خود را سرگرم کنند.

  گاهی هم می توان با انجام بازی هایی در جشن تولد،کودکان را سرگرم و شاد نگه داشت. بازی پانتومیم چهره ها، بازی دور نزدیک،بازی خوراکی رنگی، بازی بزن به هدف، بازی بیست سوالی، بازی پازل نقاشی با چوب بستنی ، بازی نقاشی در تاریکی، از جمله بازی هایی هستند که در روز تولد کودکان می توانند بازی کنند و خود را سرگرم کنند.


تهیه کلاه یا ماسک جشن تولد

 یکی دیگر از کارهایی که در جشن تولد ، کودکان را خوشحال می کند، تهیه کلاه یا ماسک مخصوص برای جشن تولد می باشد. کودکان ذوق و شوق بیشتری برای استفاده از کلاه یا ماسک را دارند. به عنوان میزبان تولد، می‌توانید به تعداد کودکانی که به مهمانی دعوت کرده‌اید، اقدام به خریداری کلاه جشن تولد کنید. خرید کلاه برای کودکان اهمیت بسیاری دارد؛ پس تمام دقت خود را به کار ببندید تا کلاه‌هایی مطابق سلیقه کودکتان تهیه کنید.
 در کنار کلاه، ماسک تولد نیز برای بعضی از کودکان اهمیت دارد. معمولاً کودکان در یک جشن تولد ترجیح می‌دهند در شکل و شمایل یک قهرمان یا یک کاراکتر پرطرفدار ظاهر شوند. شما می‌توانید کلاه‌هایی را تهیه کنید که بر روی آن‌ها چنین طرح‌هایی چاپ شده باشد.
تم تولد

تهیه لباس مناسب با تم تولد

یکی از جالب‌ترین سورپرایزهای تولد برای کودکان دختر یا پسر این است که یک لباس مطابق با سلیقه او در رنگ و طرح دلخواهش تهیه کنید. حتی خودتان و یا میهمانان نیز می‌توانید برای هماهنگی بیشتر، لباس‌هایی متناسب با تم و هارمونی تولد بپوشید. برای پسربچه‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم از ست بلوز و شلوار همراه با جلیقه بهره بگیرید. از آنجا که انتخاب لباس مطابق با تم تولد برای یک دختر بچه کمی دشوار است، پیشنهاد می کنیم یک پیراهن دخترانه شیک و زیبا متناسب با سن و سلیقه کودک تهیه کنید.

ساخت کلیپ های غیر منتظره برای کودک

یکی از راه های تبریک تولد به فرزند ، دوست و عزیزانتان ساخت یک کلیپ زیبا از عکس های قدیمی و خاطر انگیز میباشد که میتوانید این کار را در گوشی خود نیز انجام دهید. برای این کار عکس هایی از نوزادی تا به حال فرزندتان را گردآوری کنید و با یک آهنگ شاد یک کلیپ زیبا تهیه کنید.

 امروزه لوازمی از جمله ظروف پلاستیکی جشن تولد در تم‌های کودکانه و نوستالژی تولید می‌شود تا هم هماهنگی و زیبایی بین ظروف ایجاد شود و هم اینکه ، دیگر والدین دغدغه شستشوی ظروف و یا شکستن آن‌ها را نداشته باشند.


تهیه برف شادی

یکی دیگر از جذاب‌ترین لوازم جشن تولد، برف شادی است. استفاده از برف شادی محیطی مفرح و شاد برای میهمانان حاضر در جشن و به ویژه کودکان کم سن و سال فراهم می‌کند و باعث می‌شود تا هیجان بیشتری بر جشن حاکم شود. با استفاده از برف شادی می‌توانید هنگامی که فرزندتان شمع‌های تولدش را فوت می‌کند، او را سورپرایز کرده و از این لحظه خاطره‌انگیز فیلم‌برداری کنید.

استفاده از ظروف مخصوص تولد

امروزه لوازمی از جمله ظروف پلاستیکی جشن تولد در تم‌های کودکانه و نوستالژی تولید می‌شود تا هم هماهنگی و زیبایی بین ظروف ایجاد شود و هم اینکه ، دیگر والدین دغدغه شستشوی ظروف و یا شکستن آن‌ها را نداشته باشند.با توجه به اینکه جشن تولد برای یک دختر یا پسر بچه گرفته می‌شود، می‌توانید ظروف مناسبی را متناسب با سن و سلیقه آنان تهیه کنید. استفاده از ظروف فانتزی جشن تولد، یکی از ایده های جالب برای جشن تولد باشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .