تبیان، دستیار زندگی

راهکارهای دعوت آرامش به خانه

 این روزها که درگیر پیشگیری از بیماری کرونا هستیم و استرس و اضطراب جزئی از زندگی روزمره ما شده، چه خوب است که به عنوان یک مادر و همسر، در ابتدا خود و سپس محیط خانه را به آرامش برسانیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آرامش محیط خانه - اضطراب - دوران کرونایی - نقش مادر در آرامش خانه
مترجم : مهسا کسنوی | منبع: webmd.com
در ادامه چند راهکار برای آوردن آرامش به خانه، به شما پیشنهاد می‌کنیم.

1- قدرت گل

چند شاخه گل روی میز بگذارید یا حتی یک گلدان را از تراس به خانه منتقل کنید. دیدن و بوییدن گل به شما آرامش بی‌نظیری در خانه خواهد داد. گل‌هایی را انتخاب کنید که رنگ و بوی بیشتری دارند. یادتان باشد، گل‌ها را در جایی از خانه خود قرار دهید که همه اعضای خانواده آن‌ها را ببینند.


2- معجزه چای

شاید خیلی ساده به نظر برسد اما در زمان استراحت یک فنجان چای سیاه یا سبز میل کنید. مطالعات نشان می‌دهد انجام این کار می‌تواند به کاهش تنش و اضطراب کمک کند. برخی دمنوش‌های گیاهی مانند بابونه به کاهش اضطراب و آرامش شما کمک می‌کنند.

برخی دمنوش‌های گیاهی مانند بابونه به کاهش اضطراب و آرامش شما کمک می‌کنند.



3- دوش آب گرم

گرمای آب به آرامی عروق خونی شما را باز می کند و جریان خون را در بدن شما بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا آرام شوید. یک مطالعه نشان داده افرادی که به طور منظم دوش آب گرم می‌گیرند، استرس و خستگی کمتری دارند و حتی بیشتر لبخند می‌زنند. حمام کردن درست قبل از خواب در افزایش و کاهش دمای بدن شما موثر است و می‌تواند به خواب شبانه شما کمک کند.


4- موسیقی آرامش‌بخش

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش تاثیر مستقیمی بر سیستم عصبی شما دارد. موسیقی آرامش بخش ضربان قلب و تنفس شما را کند می‌کند، فشار خون شما را کاهش می‌دهد و احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند. هنگامی که شما نیاز به رهایی ذهنی دارید، بهترین انتخاب این است که موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب و آن را هنگام رسیدگی به گیاهان پخش کنید.


5- روغن معطر

روغن استوقودوس، وانیل و یاسمن گزینه‌ های مناسبی برای رساندن آرامش به سیستم عصبی بدن شما هستند. چند قطره روغن معطر را در یک پخش کننده بو بریزید یا می‌توانید با یک بطری آب ترکیب و آن را در محیط اسپری کنید. همچنین می‌توانید از شمع‌هایی با رایحه‌های طبیعی استفاده کنید.
منبع: زندگی سلام