تبیان، دستیار زندگی

حالم خوب نیست چون شوهرم حواسش به من نیست

17 سال پیش ازدواج کردم. این روزها اصلا حالم خوب نیست. شوهرم اصلا به من محبت نمی‌کند و مدت‌هاست که تفریح دو نفره نداشته و با هم تنها نبوده ایم. اصلا حواسش به من نیست و من هم حالم خوب نیست. هم افسرده شده ام، هم بی انگیزه. به خاطر بچه‌ام این زندگی را تحمل می‌کنم. کارم شده گریه. چه کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مشاوره زوجین -  محبت کردن به همسر - روابط همسران - خانواده
نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | کارشناس‌ارشد مشاوره خانواده
مخاطب گرامی، مشکل شما یکی از رایج‌ترین شکایت‌های زوج‌ها از یکدیگر است، به خصوص وقتی چندین سال از شروع زندگی مشترک‌شان می‌گذرد. بی‌محبتی و بی‌تفاوتی همسر به زن یا شوهر هرچند می‌تواند با برخوردهای صحیح حل شود اما در غیر این صورت، دردسرساز خواهد شد. بعضی زن و شوهرها روزهای اول زندگی‌شان به خوبی سپری می‌شود و حرف‌های عاشقانه و ابراز احساسات در بین آن‌ها موج می‌زند اما طبیعتاً رفته رفته محبت‌ها کم رنگ می‌شود و زن که تحمل کمی در برابر کمبود محبت همسرش دارد و سرشار از احساسات است، با این روند نه تنها از زندگی ناامید می‌شود بلکه حس می‌کند همسرش دیگر او را دوست ندارد و احساس افسردگی می‌کند. ظاهرا شما هم با چنین مشکلی مواجه شده اید. در ادامه چند توصیه به شما داریم.


شاید دلیل رفتارش، بی‌علاقه شدن به شما نباشد

ابراز محبت نکردن شوهرتان بی‌شک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و صرفاً به بی‌علاقه شدن شوهرتان به شما برنمی‌گردد. به طور مثال می‌تواند به خاطر فشارهای زندگی یا شرایط سخت و موقتی باشد که برای همسرتان پیش آمده است و شما از آن مطلع نیستید.

به خاطر داشته باشید همان‌گونه که شما به توجه و محبت همسرتان نیاز دارید، وی نیز نیازمند توجه و علاقه شماست


برای درک حالات رفتاری همسرتان نشانه‌های رفتاری او را بررسی کنید، احساس ناامیدی و غم و تنهایی، عصبانیت و تحریک‌پذیری، کاهش تعهد و مسئولیت‌پذیری، کاهش گفت‌وگو، کاهش تمایلات جنسی و...، در مجموع تمام این حالات را بررسی و ریشه‌یابی کنید. بعد از این‌که با توجه به نشانه‌های رفتاری متوجه دلیل تغییر رفتار همسرتان شدید، باید دوباره عشق را میان خود و همسرتان زنده کنید. از همسر خود تقاضا کنید در یک فرصت مناسب با یکدیگر صحبت کنید. به حرف‌های شوهرتان به دقت گوش دهید حتی اگر با خشم همراه باشد، از لابه لای حرف‌های او می‌توانید نکاتی را پیدا کنید که برای بهبود رابطه لازم است. به ویژگی‌های مثبتی که شوهرتان دارد، توجه و از همین ویژگی‌هایش تمجید کنید. به او نشان دهید که درکش می‌کنید. به صورت شفاف و واضح به همسرتان بگویید که شرایط کاری و روحی او رادرک می‌کنید و می‌فهمید.

اعتمادبه‌نفس شوهرتان را افزایش دهید

اخلاق بسیاری از مردها این‌گونه است که می‌خواهند از آن‌ها قدردانی و تشکر شود. برای افزایش اعتماد به نفس شوهر خود باید تفکرات او را تایید کنید. این کار باعث می‌شود او همه چیز را با شما در میان بگذارد، با صداقت و گاه زیرکانه همه رفتارهای خوبش را به او بگویید. همچنین بهتر است گاهی اوقات شما برای رابطه زناشویی پیشقدم شوید. این موضوع سبب می‌شود شوهرتان احساس کند که او را می‌خواهید. همچنین مردها برای ایجاد رابطه احساسی و زناشویی به زمان نیاز دارند. او را درک کنید، صبور باشید و با هم برای بهتر شدن این رابطه همکاری کنید. در پایان به خاطر داشته باشید همان‌گونه که شما به توجه و محبت همسرتان نیاز دارید، وی نیز نیازمند توجه و علاقه شماست. بنابراین همان‌طور که دوست دارید با شما رفتار شود، با او رفتار کنید تا ثمره‌اش را ببینید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .