تبیان، دستیار زندگی

میان‌وعده‌ای سالم

آشنایی با روش تهیه‌ی نخود برشته در فر

تا به حال نخود برشته در فر درست کرده‌اید؟ با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه با روشی ساده این میان‌وعده‌ی بسیار خوشمزه و مقوی را تهیه کرده و از خوردنش لذت ببرید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نخود برشته
شما می‌توانید به عنوان راهی بسیار خوب برای بهره بردن از خواص بسیار مفید نخود آبگوشتی، آن‌ها را در فر برشته کنید. برشته کردن حبوبات راهی ساده‌تر برای به کار بردن آن‌ها در رژیم غذایی است. فراموش نکنید که کارشناسان توصیه می‌کنند باید حداقل یک یا دو بار در هفته حبوبات مصرف کنید.
حبوبات سرشار از مواد مغذی‌اند؛ اما درست پختن آن‌ها نیز مهم است، چون اگر خوب پخته نشوند می‌توانند بدهضمی ایجاد کنند. افرادی که اغلب ناراحتی‌ گوارشی دارند ممکن است با مصرف حبوبات دچار نفخ شوند.

نخود برشته در فر

یادتان باشد که حبوبات دارای فیبر فراوانی هستند و این عنصر غذایی این قابلیت را دارد که یبوست را کاهش دهد.

مواد لازم:
کمی زیره سبز
یک قاشق چای‌خوری ادویه کاری
آب نصف یک لیموترش
یک پیمانه نخود آبگوشتی خام
یک قاشق چای‌خوری پودر سیر
یک قاشق چای‌خوری پاپریکای شیرین (یا پاپریکای تند)
کمی روغن زیتون
کمی نمک

طرز تهیه:
اولین کاری که باید بکنید این است که نخودها را به مدت 24 ساعت بخیسانید تا حسابی آب‌دار شده و راحت‌تر پخته شوند. ضمنا خیساندن نخود به اندازه کافی، هضم آن را ساده‌تر می‌کند.
فر را از قبل 200 درجه سانتیگراد گرم کنید.
نخود و دیگر مواد را در کاسه‌ای کاملا با هم مخلوط کرده، کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و نخودها را روی آن پخش کنید.
سینی را داخل فر بگذارید تا 40 دقیقه بپزد.
نخودها باید کمی برشته شوند تا خواص ارگانولپتیک آن‌ها تقویت شود.
نخود برشته حاضر است؛ بخورید و لذت ببرید!

ایده‌هایی برای استفاده از نخود آبگوشتی در غذاهای دیگر

یکی از فواید برشته کردن نخود این است که می‌توانید آن‌ها را به خیلی از غذاهای دیگر اضافه کنید و نتیجه‌ی نهایی بهتری بگیرید.

سالاد با نخود برشته
با افزایش مصرف سبزیجات و گیاهان، ریسک ابتلا به خیلی از بیماری‌ها کاسته خواهد شد. سالاد با نخود برشته، یک راه خوب برای مصرف بیشتر سبزیجات است.
در کاسه‌ای، کاهو، گوجه فرنگی، مرغ گریل شده و فلفل را مخلوط نمایید، سپس نخودهای برشته را اضافه کنید. این سالاد را می‌توانید با سس نیز مصرف کنید که البته کالری آن را افزایش خواهد داد.
نخود برشته با سبزیجات تفت داده شده
می‌توانید نخود برشته را با انواع سبزیجات تفت دهید؛ مثلا با اسفناج، قارچ، مارچوبه و بنشن. این غذای ترکیبی، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها خواهد بود. نخود برشته را می‌توانید با میگو نیز تفت بدهید.

نخود برشته، میان وعده‌ای بسیار عالی

یک فایده‌ی دیگر نخود برشته این است که می‌توانید آن را به عنوان میان وعده مصرف کنید. اگر به دنبال میان وعده‌‌ای سالم هستید، نخود برشته با پروتئین و فیبر بالایی که دارد یک انتخاب عالیست. ضمنا نخود برشته دارای مواد معدنی مانند آهن است.
نخود برشته را می‌توانید با خود هر جا که می‌‌خواهید نیز ببرید و خیلی سالم‌تر از غذاهای فرآوری شده و صنعتی است.
تهیه نخود برشته بسیار ساده و راحت است و فقط به زمان نیاز دارید تا فرایند طعم‌گیری و پخت آن به آرامی کامل شود. اما در مجموع کار راحتی است. توصیه می‌کنیم این رسپی را امتحان کنید تا از شیوه‌ای متفاوت برای خوردن حبوبات لذت ببرید.
در استفاده از نخود برشته در غذاهای دیگر خودتان را محدود نکنید، چون نخود برشته بسیار تُرد و خوشمزه بوده و تقریبا با هر ماده غذایی به خوبی ترکیب می‌شود.
یادتان باشد که نگهداری حبوبات نیز مهم است؛ آن‌ها را می‌توانید در دمای اتاق و در ظرفی دربسته نگهداری کنید تا بافت و طعم آن به مرور زمان تغییر نکند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.