تبیان، دستیار زندگی

چگونه برای صبحانه با شیر جو دوسر، اوتمیل وگان درست کنیم؟

یکی از سالم‌ترین، مقوی‌ترین و سیر کننده‌ترین صبحانه‌ها و میان وعده‌های رژیمی اوتمیل است که می توان آن را به صورت های مختلف آن را درست کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واتمیل وگان
یکی از مقوی ترین و سالم‌ترین صبحانه‌هایی که گیاهخوارها و وگن‌ها می‌خورند اوتمیل‌ها هستند که برخی از آنها به صورت ساده،برخی با شیر یا بدون شر، شکلاتی ، دارچینی و میوه ای آن را درست می کنند.

 در این مطلب می خواهیم اوتمیل را با شیر جو دوسر درست کنیم. شیر جو دوسر یکی از بهترین شیر های گیاهی بدون لاکتوز جایگزین شیر گاو است که از ترکیب آب و جو دوسر پرک یا بلغور جو دوسر تهیه می شود.

شیر جو دو سر به دلیل مقدار زیاد مواد مغذی که دارد به تقویت استخوان ها کمک می کند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده و به عنوان یک ماده غذایی کاملا وگن شناخته می شود.

 شیر جو دوسر یکی از بهترین شیر های گیاهی بدون لاکتوز جایگزین شیر گاو است که از ترکیب آب و جو دوسر پرک یا بلغور جو دوسر تهیه می شود.


طبیعت و مزاج شیر جو دوسر معتدل می باشد و سرشار از ویتامین (آ،ب12،دی) ریبوفلاوین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن، فیبر و پروتئین است.از این شیر برای تهیه انواع دسر، اسموتی، سس سالاد، بستنی، شیر موز، شیر کاکائو، معجون، پودینگ، کوکی، شیرینی و غلات صبحانه می توان استفاده کرد.

اوتمیل خوراکی سرشار از فیبر است و به همین خاطر بسیار سیر کننده است و یک غذای خوب و عالی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود. این صبحانه مقوی و پرانرژی مناسب برای کودکان و بزرگسالان، خصوصا ورزشکارن است

در ادامه طرز تهیه این صبحانه مقوی را بیان می کنیم:

مواد لازم :

جو دوسر یک پیمانه

شیر جو دوسر یک پیمانه

آب یک پیمانه

شربت افرا دو قاشق غذاخوری

عصاره وانیل یک‌دوم قاشق چای‌خوری

پودر دارچین یک‌دوم قاشق چای‌خوری

جوز هندی آسیاب شده یک‌چهارم از نصف یک قاشق چای‌خوری (یک‌هشتم)

نمک به مقدار خیلی کم

طرز تهیه:

 اگر توت های شما یخ زده بود ،می توانید توت یخ زده را روی ظرف بریزید. سپس، ظرف را به مدت دو تا سه دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا شهد توت‌ها خارج شوند. اگر توت تازه داشته باشید،این‌کار به خوشمزه‌تر شدن اوتمیل کمک می‌کند.

برای تهیه اوتمیل وگان، جو دوسر، آب، شربت افرا و شیر جو دوسر آماده را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. دانه‌های جو دوسر همراه با شیر پخته می‌شوند. برای بهتر شدن طعم اوتمیل وگان می‌توانید وانیل، دارچین، جوز هندی و مقدار بسیار کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. شعله گاز را کمی زیاد کنید تا با حرارت متوسط مواد شروع به جوشیدن کنند. چند دقیقه مواد را روی شعله هم بزنید تا بافتی شبیه به فرنی به خود بگیرد.

بعد از آن که کمی مواد داخل قابلمه جوش خوردند، قابلمه را از روی شعله بردارید. آن را به کناری بگذارید تا مواد خنک شوند. در این مدت بافت اوتمیل کمی سفت و ضخیم می‌شود. بنابراین باید توجه داشته باشید، مواد را به مدت زیاد روی شعله قرار ندهید که زمان خنک شدن خیلی سفت نشوند.

کاسه‌های کوچکی که برای سرو انتخاب کرده‌اید را آماده و مواد را درون آن‌ها بریزید. در این مرحله اگر دوست داشتید می توانید موز، کره بادام زمینی و توت هم به اوتمیل اضافه کنید. برای این کار موز را خرد کنید و همراه با آجیل خرد شده، کره بادام زمینی و انواع توت‌ها روی ظرف‌ها بریزید. می‌توانید اوتمیل وگان خود را گرم نوش جان کنید. یا به مدت یک ربع در یخچال قراردهید تا خنک شود و سپس، نوش جان کنید.
نکته:
اگر توت های شما یخ زده بود ،می توانید توت یخ زده را روی ظرف بریزید. سپس، ظرف را به مدت دو تا سه دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا شهد توت‌ها خارج شوند. اگر توت تازه داشته باشید،این‌کار به خوشمزه‌تر شدن اوتمیل کمک می‌کند.
می‌توانید مقدار بیشتری از اوتمیل وگان با شیر جو دوسر را تهیه و در یخچال نگهداری کنید و برای روزهای دیگر هم صبحانه داشته باشید. برای مصرف روزانه، کافی است آن‌ را چند دقیقه در مایکروفر گرم کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .