تبیان، دستیار زندگی

مهم‌ترین مزایای خرید اقساطی خودرو کدامند؟

اما با شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو که از سوی مراکز معتبری چون سایا خودرو عرضه می شود، شما طبق یک قرارداد به زمان پرداخت اقساط و مبلغ آن آگاهی پیدا می‌کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهم‌ترین مزایای خرید اقساطی خودرو کدامند؟

خرید اقساطی خودرو در شرایطی که سرمایه کافی برای خرید نقدی و یا تعویض خودرو وجود ندارد، راهکاری منطقی است. از طرف دیگر وقتی بازار دستخوش تورم است و نرخ خودرو را عوامل متعددی نظیر قیمت ارز، تحریم‌ها، تعرفه‌های گمرک، قیمت لوازم یدکی و مناسبات سیاسی دچار نوسان می‌کنند، نمی‌توان با هدف تکمیل سرمایه، چندین ماه نقدینگی موجود را بلااستفاده رها کرد؛ چراکه ممکن است با یک اتفاق از پیش تعیین نشده، قیمت خودرو چند برابر شود و قدرت خرید کم و کم‌تر. بنابراین ابتکار عمل در دست کسانی خواهد بود که میان‌برهای هوشیارانه برای حل مسائل داشته باشند و خرید قسطی خودرو یکی از آن راهکارهاست. اگر قصد خرید و یا تعویض خودرو دارید، اما مردد مانده‌اید که آیا زیر بار اقساط بروید یا یک خودروی کار کرده را با پس‌انداز موجودتان تهیه کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

مزایای خرید اقساطی خودرو

خرید اقساطی خودرو مزیت‌های متعددی دارد که برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

● شیوه پرداخت اقساط کاملا واضح است و با نوسان بازار، دستخوش تغییرات نمی‌شود
در مقدمه اشاره‌ای ضمنی به عوامل متعددی که موجب نوسان بازار خودرو می‌شوند، داشتیم. سرمایه‌ای که در این ماه از سال در حساب بانکی شما موجود است و با آن می‌توان یک خودروی مستعمل را خریداری نمود، ۶ ماه دیگر چنین قدرت خریدی نخواهد داشت. اما با شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو که از سوی مراکز معتبری چون سایا خودرو عرضه می شود، شما طبق یک قرارداد به زمان پرداخت اقساط و مبلغ آن آگاهی پیدا می‌کنید. در راستای چنین معامله‌ای هر اتفاقی که برای اقتصاد کشور و بازار خودرو رخ دهد، هیچ تغییری در میزان پرداختی نهایی شما اتفاق نمی‌افتد. شما به طور دقیق می‌دانید که چه مبلغی را در کدام تاریخ باید پرداخت نمایید و این پروسه برای شما ثابت خواهد بود.

● با سرمایه‌ای کمتر، خودرویی مدرن‌تر خواهید داشت
خرید اقساطی خودرو این فرصت را به شما می‌دهد که به‌جای اینکه با پس‌انداز موجود، یک خودروی کار کرده تهیه نمایید، سرمایه‌تان را صرف پیش پرداخت یک خودروی مدرن کنید و مابقی مبلغ را به صورت اقساط چندین ماهه پرداخت نمایید.

● با خرید خودروی باکیفیت، از هزینه‌های جانبی خودرو می‌کاهید
اگر اهل حساب و کتاب باشید به خوبی می‌دانید که نصف مبلغی که بابت خرید یک خودروی کار کرده صرف می‌کنید را باید برای نوسازی و بهسازی خودرو هزینه نمایید. هزینه لوازم یدکی، تعویض روغن، لاستیک‌ها، ایرادات فنی خودرو و نیز در برخی موارد تعویض کفپوش و روکش صندلی‌ها به قدر کافی سنگین خواهد بود. بنابراین عاقلانه است که تصمیم دیگری بگیرید. خرید خودرو قسطی موجب می‌شود تا یک خودروی صفر را از ان خود کنید که تا مدت‌ها هیچ خرجی روی دستتان نخواهد گذاشت. 

● می‌توانید بخشی از پس‌انداز خود را وارد بازار سرمایه کنید
خرید اقساطی خودرو حتی برای کسانی‌ که از لحاظ مالی در شرایط خوبی به سر می‌برند، نیز یک فرصت استثنایی است؛ از این رو که می‌توانند با بخشی از سرمایه خود، خودروی مورد نظر را به شکل اقساط خریداری نمایند و بخش دیگر از سرمایه را در پروژه‌های عمرانی، بورس، خرید ارز دیجیتال و سایر فعالیت‌های تجاری و مالی صرف کنند‌.

● قدرت خرید و قدرت انتخاب شما بیشتر خواهد شد
اگر بخواهید معامله‌ای را به صورت نقدی انجام دهید، صرفا می‌توانید در محدوده پولی که در حسابتان موجود است، آزادی عمل داشته باشید؛ اما زمانی که پای اقساط و خرید قسطی به میان می‌آید، قدرت خرید شما افزون‌تر شده و گزینه‌های باکیفیت زیادی پیش رو دارید. مثال ساده اینکه اگر تنها با ۱۰ هزار تومان پول وارد یک هایپرمارکت شوید، چاره‌ای ندارید که تا سقف۱۰ هزار تومان خرید کنید. در این شرایط نهایتا بتوانید دو عدد چیپس بخرید. اما وقتی به شما گفته شود که هرآنچه می‌خواهی بردار و مبلغش را به شکل اقساط پرداخت کن، شما سبد خرید خود را پر از مایحتاج منزل و انواع تتقلات و خوراکی‌ها می‌کنید!

میل به پیشرفت در شما برانگیخته می‌شود


میل به پیشرفت در شما برانگیخته می‌شود

خرید اقساطی خودرو این فرصت را به شما می‌دهد که با حداقل سرمایه، یک خودروی مدرن را از آن خود کنید. همین شیوه را دو سال دیگر نیز می‌توانید به کار ببرید و مداوما به دنبال خودروهایی لوکس‌تر، مدرن‌تر، با مشخصات فنی بیشتر و امکانات رفاهی افزون‌تر می‌گردید. این میل به پیشرفت نه تنها در داشتن خودرو، بلکه در سبک زندگی، خواسته‌ها و سقف آرزوهای شما نیز اثرگذار است.

معایب خرید اقساطی خودرو

کسانی که مخالف خرید خودرو به شیوه اقساط هستند، معایبی را برای این طرح‌ها برمی‌شمرند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

● معاملات قسطی معمولا با پرداخت سودهای زیادی همراهند
در یک معامله قسطی بر اساس توافق بین طرفین، بازه زمانی مشخصی برای بازپرداخت وجوه در نظر گرفته می‌شود. این بازه ممکن است از چند ماه تا یکسال به طول بیانجامد. اگر سرمایه‌ای که صرف پیش پرداخت خودرو قسطی می‌شود، راکد بماند، طی چندین ماه از قدرت خرید آن کاسته خواهد شد، اما همین میزان سرمایه موجب شده تا فرد، مالک یک خودروی مدرن شود. بنابراین پرواضح است که این ادعای مخالفان طرح‌های اقساطی، کارشناسانه و مبتنی بر واقعیت اقتصادی جامعه ما نیست.

●  در معاملات قسطی واگذاری خودرو با تاخیر مواجه است
خرید اقساطی خودرو اگر از مجموعه‌های معتبر و مجرب انجام شود، تمامی این ذهنیت‌های منفی را از بین خواهد برد. متاسفانه بدعهدی برخی شرکت‌های خودروساز و کلاهبرداری تعدادی از شرکت‌های لیزینگی سبب شده تا چشم مردم از طرح‌های اقساطی بترسد؛ اما خوب است بدانید که طرح‌های فروش اقساطی انواع خودروهای ایرانی و وارداتی که از سوی سایاخودرو در دستور کار قرار گرفته است با شرایط استثنایی تحویل فوری و ثبت سند به نام خریدار همراه است. بنابراین دیگر نیازی نیست که نگران بدقولی در معاملات اقساطی باشید و فقط کافی است خودروی مورد نظرتان را انتخاب کنید تا ‌کارشناسان سایا خودرو اطلاعات لازم درباره چگونگی خرید، پرداخت اقساط و بازه زمانی بازپرداخت را به شما ارائه دهند.

مشاوره رایگان قبل از خرید

سخن پایانی...
در این مطلب تلاش کردیم تا مزایا و معایب خرید اقساطی خودرو را برای شما بازگو کنیم. طبق آنچه گفته شد، خرید خودرو به شیوه قسطی یک راهکار هوشمندانه در شرایط اقتصادی فعلی است که منجر به حفظ سرمایه و بیشتر شدن آن نیز می‌شود. در ادامه سایا خودرو را به عنوان مرجع مطمئن فروش خودروهای ایرانی و خارجی با شرایط ویژه و پرداخت اقساط به شما معرفی کردیم.
اگر قصد خرید اقساطی خودرو را دارید، همین الان با سایا خودرو تماس بگیرید. تلفن: 02171333133