تبیان، دستیار زندگی

استفاده از چه نوع لوازم پزشکی سلامتی که باعث کاهش درد کمر می شود؟

تولید کنندگان اقدام به لوازم و تجهیزات پزشکی و طبی کرده اند که با استفاده از آن ها بتوان به تسکین دردکمر کمک زیادی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
استفاده از چه نوع لوازم پزشکی سلامتی که باعث کاهش درد کمر می شود؟

یکی از دردهایی که به همراه نشستن طولانی به سراغ افراد می آید، کمر دردهایی است که به آن دچار می شوند. این کمردردها علت های مختلفی دارد اما یکی از شابع ترین آن ها، فشار آمدن به مهره های کمر در اثر عادت های غلط در نشستن و انجام کار است. برای کمک به کمتر شدن درد کمر، راه های زیادی وجود دارد. بسیاری ابتدا به سراغ جراح و جراحی کردن کمر و دیسک خود می روند که این کار هم هزینه به نسبت بالایی دارد و هم ممکن است کارایی لازم را در بعضی مواقع نداشته باشد.
به همین دلیل، تولید کنندگان اقدام به لوازم و تجهیزات پزشکی و طبی کرده اند که با استفاده از آن ها بتوان به تسکین دردکمر کمک زیادی کرد. ما امروز در این مقاله به بررسی انواع این تجهیزات می پردازیم تا شما بتوانید در کنار نشستن بر روی زمین یا صندلی دچار درد کمر نشوید و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

تجهیزات پزشکی برای کاهش کمر درد  ناشی از نشتن

تجهیزات پزشکی متنوعی برای کاهش کمردرد وارد بازار شده اند. اگر کمر درد خیلی زیاد باشد، در مراحل بعدی می تواند گردن و پاها را نیز درگیر کند. اما در مرحله اول شما باید به دنبال راه حلی برای پیشگیری و جلوگیری از درد کمر باشید. برای این منظور انواع مختلفی از کمربندها وارد بازار شده اند که به آن ها به طور مختصر اشاره می کنیم.
شدیدا توصیه می کنم برای استفاده از کمربندها ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت کمردرد شما مشخص شود. سپس اقدام به خرید تحهیزات پزشکی برای کمر خود بکنید.

پشتی های دو تکه

این نوع پشتی ها از دو تکه جدا از هم تشکیل شده اند و بر اساس ارگونومی بدن طراحی و ساخته شده اند تا از خستگی زودهنگام افراد جلوگری کنند و آسیب هایی که امکان دارد به مهره های کمر وارد شود را تا 50 درصد کاهش بدهند. یکی از ویژگی های خوب این محصول، وجود آن برای سایزهای مختلف است که بسته به سایزی که دارید، می توانید اقدام به تهیه و خرید آن بکنید.

پشتی طبی

این نوع پشتی ها بسیار در بین مردم فراگیر و محبوب هستند؛ این فراگیری به حدی است که من که در حال نوشتن این متن تخصصی برای شما هستم، از این پشتی ها برای خود استفاده می کنم. این پشتی ها با پر کدن فضای خالی بین کمر افراد و صندلی از ستون فقرات حمایت می کند. پشتی های طبی برای تمامی صندلی ها مناسب است و با کش به صندلی خودرو یا صندلی های محل کار می توان آن را متصل کرد. این محصول در راستای عمودی بسیار انعطاف پذیر است و در صورت وارد شدن فشار بر آن از طرف فرد، تیغه های آن جمع شده و بههم نزدیک می شود.
از جمله فواید پشتی صندلی طبی می توان به جلوگیری از خستگی هنگام نشستن و درد کمر اشاره کرد و این وسیله برای ناهنجاری ها و بدشکلی های ستون فقرات نیز بسیار کاربردی و مفید است و کسانی که دیسک کمر ، فتق کمر ، مشکل سیاتیک و … دارند باید از پشتی صندلی طبی خودرو و پشتی صندلی اداری استفاده کنند و حتی استفاده از آن می تواند جلوی این بیمار ها هم بگیرد. اصولا بیشتر درد های کمر به علت رعایت نکردن درست نشستن هست که با استفاده از پشتی صندلی طبی می توانید تا حد بسیار زیادی جلو درد های کمر و ستون فقرات را بگیرید و طرز صحیح نشستن را رعایت کنید.

پشتی طبی

بالشت های تیوپی یکی از نرم ترین محصولات طبی

بسیاری از افراد اگر بر روی سطوح سفت بنشیندد، کمر درد آن ها تشدید می شود و خیلی از افراد هم هستند که اصلا روی زمین های سفت نمی شینند. به همین دلیل بالشت های تیوپی که وسط آن خالی و دو طرف آن از جنس فوم و باد است در بازار موجودند. این نوع از وسایل برای جلوگیری از خستگی ناشی از نشستن زیاد بر روی زمین یا صندلی می تواند مفید باشد.

کمر بند ماساژور دار

این کمربندها دارای ماساژور های مخصوص به خود هستند که قابلیت تعیین مقدار ماساژدهی برای آنان تعبیه شده است. این ماساژورها باعث به گردش در آمدن جربان خون، منقبض شدن بیشتر ماهیچه ها و کمتر شدن تنش در عضلات و ستون فقرات کمر می شود.
شما از این وسیله در هنگام رانندگی، سر کار، استراحت و حتی خواب نیز می توانید استفاده کنید. برای بازدهی بیشتر از این کمربند می توانید در بازه های 10 تا 20 روزه به مدت هر روز 3 ساعت از آن استفاده کنید. اگر در کنار استفاده از این کمربند، فیزیوتراپی نیز انجام دهید بسیار نتیجه بهتری خواهید گرفت.

کمربند خشک یا همان انعطاف ناپذیر

 کمربند خشک یا همان انعطاف ناپذیر

کمربندها و پشتی های طبی نرم هستند. این در حالی است که اگر از نظر پزشکان شما برای بهبود و مستحکم شدن ستون فقرات نیاز داشته باشید که از کمربندهای محکم تری استفاده کنید؛ آن ها این کمربندهای خشک را برای شما تجویز می کنند. کمربندهای خشک دارای قطعات فلزی قائمی درون خود هستند که به شکل پایینی ستون فقرات در می آیند. همچنین تسمه های پارچه ای نیز در این کمربندها وجود دارد که از جلو فشار می آورند. این نوع کمربند ها انواع مختلفی دارند مانند ویلیامز، چیربک، Raney Flexion Jacket و ...
شما با دانستن مطالب بالا می توانید بهترین وسایلی که را که برای شما و درد کمرتان مناسب است را انتخاب کنید. بازهم تاکید می کنیم قبل از اینکه اقدام به استفاده از این محصولات کنید، حتما موضوع را با یک پزشک متخصص در میان بگذراید تا بتواند تجهیزات طبی مناسب را به شما پیشنهاد دهد، برای خرید این محصولات میتوانید از طریق salamatcala.com اقدام نمایید.
همچنین اگر تجربه ای در استفاده از این محصولات و تاثیری که در بهبود کمردرد شما داشته اند، دارید. آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا بقیه نیز از تجربیات شما در این زمینه استفاده کنند.