تبیان، دستیار زندگی

لینک سازی چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

اهمیت لینک و لینک سازی زمانی مشخص می شود که محتوای یک مقاله برای کاربر جذاب باشد و با کلیک بر روی لینکی که درون آن مقاله قرار داده شده ، به صفحات مختلف برود و از مطالب آنها هم استفاده کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لینک سازی چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟پ
اهمیت لینک سازی در فضای اینترنت بر همه کسانی که در این حوضه فعالیت دارند و کار سئو انجام می‌دهند، پوشیده نیست. لینک ها که در زبان فارسی با نان پیوند شناخته می شوند ،نقش اتصال دهنده را دراند و صفحات مختلف وبسایت را به هم ارتباط می دهند.

لینک سازی چیست؟

لینک سازی یا بک لینک چیست؟ لینک بیلدینگ به دو دسته کلی لینک داخلی و لینک خارجی تقسیم می شود. لینک سازی داخلی یعنی اینکه صفحه ای از وبسایت را با تمام محتویاتش به صفحه یا صفحات دیگری از همان وبسایت متصل کنیم. این کار باعث می شود تا کاربر در سایت شما پیمایش بیشتری داشته باشد و گوگل به راحتی صفحات مرتبط را پیدا کند. اما در لینک سازی خارجی ، لینک شما توسط سایت ، وبلاگ یا انجمنی دیگر که در گوگل اعتبار بالایی دارد ، تایید می شود. تصور کنید سایت شما از نظر محتوایی عالی است و مطالب مفیدی  را به کاربر ارائه می دهد اما تا وقتی که یک یا چند مرجع بزرگ کیفیت کار شما را تایید نکنند ، سایتتان نزد گوگل خیلی اعتبار بالایی ندارد.

چرا لینک سازی مهم است؟

اهمیت لینک و لینک سازی زمانی مشخص می شود که محتوای یک مقاله برای کاربر جذاب باشد و با کلیک بر روی لینکی که درون آن مقاله قرار داده شده ، به صفحات مختلف برود و از مطالب آنها هم استفاده کند. هر چه میزان لینک های ورودی به سایت شما بالاتر باشد ، ترافیک سایت شما بالاتر خواهد رفت و در سئو و بهینه سازی سایت شما نقش بسزایی خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  آموزش سئو  و لینک سازی می توانید با شرکت سئوکار در ارتباط باشید.

معنی لینک ها برای موتور های جستجو

1- برای کشف و پیدا کردن صفحات جدید وب که تازه طراحی شده و نیاز به ایندکس دارند.
2- برای رتبه بندی ( ایندکس کردن صفحات). موتور های جستجو مثل گوگل ، با ابزار و الگوریتم ها خود ، محتوای صفحات مختلف را بررسی می کند و نسبت به کیفیت آن ، رتبه بندی را انجام می دهد.

منظور از بک لینک چیست؟

بک لینک نقطه مقابل لینک قرار گرفته است. وقتی سایتی لینک سایت شما را در مقاله های خود قرار می دهدو کاربران را ترغیب می کند تا با کلیلک بر روی آن لینک به سایت شما بیایند. نام دیگر بک لینک همان لینک سازی خارجی است که توسط عواملی مثل سایت های دیگر ، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی بک لینک ها را دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که شرکت گوگل تهدید کرده که از خرید لینک خودداری کنید و ممکن است سایت پنالتی شود.

انکرتست چیست و چه اهمیتی دارد؟

انکرتست کلمه ای یا عبارتی است که قابلیت کلیک کردن را دارد و در مرورگر به رنگ آبی دیده می شود. در اصل این قسمت همان متنی است که کاربران با آن مواجه می شوند  و در صورتی که تمایل داشته باشند روی آن کلیک می کنند. نوشتار این عبارت بسیار مهم است تا برای کاربر جذاب باشد و با سایت ورود کند.

نتیجه گیری
توجه داشته باشید که امروزه گوگل مو را از ماست بیرون می کشد و به خوبی سایت ها را تجزیه و تحلیل می کند. لینک سازی یکی از این عواملی است که مورد توجه گوگل قرار گرفته و خیلی به آن اهمیت می دهند. توصیه می کنیم اول با اصول لینک سازی آشنا باشید و سپس دست به کار شوید. جهت کسب مشاوره سئو می توانید با شرکت سئوکار در ارتباط باشید.