تبیان، دستیار زندگی

نهال گردو خریداری نماییم یا به پرورش بذر گردو بپردازیم؟

باغداران هنگام خرید نهال به قیمت و مقدار باردهی نهال‌های مختلف توجه می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید نهال گردو؛ قیمت مقرون ‌به ‌صرفه و مقدار مطلوب برداشت محصول است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نهال گردو خریداری نماییم یا به پرورش بذر گردو بپردازیم؟


افرادی که به‌عنوان باغدار صاحب باغ و زمین هستند، برای رسیدن به سود بیشتر حاصل از فروش محصولات باغ، به پرورش بذرها و درختان مختلفی می‌پردازند. به طور کلی پرورش نهال گردو، نسبت به بذر گردو مراحل بسیار آسان تری در احداث باغ گردو دارد. با این حال بسیاری از باغداران برای دریافت محصولی باکیفیت از ابتدای کار با پرورش بذر، رسیدگی به باغ و درخت‌ های موجود در آن را بر عهده می‌گیرند.

مزایای خرید نهال‌ گردو:

باغداران هنگام خرید نهال به قیمت و مقدار باردهی نهال‌های مختلف توجه می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید نهال گردو؛ قیمت مقرون ‌به ‌صرفه و مقدار مطلوب برداشت محصول است. قیمت نهال گردو؛ نسبت به دیگر نهال‌های موجود در بازار قیمت مناسب‌تری داشته و به نوعی خریدی اقتصادی برای باغداران محسوب می‌شود.
 سودی که توی خرید نهال گردو هست، تو خرید خونه فرمانیه نیست ! این از اهمیت بالای سودهی نهال های گردو حاکی می باشد. همچنین اگر قصد پرورش و خرید نهال گردو را دارید، توصیه می کنیم جهت مشاهده ی 30 مدل از انواع  قیمت نهال گردو  عبارت گلد نهال را در گوگل جستوجو نمایید.

مزایای خرید نهال گردو:

صرف ‌نظر از فواید مصرف مغز گردو که خواص بسیاری دارد، درختان گردو؛ نسبت به نحوه کاشت، نیاز سرمایی، مقدار باردهی و... بهترین نهال برای کاشت و پرورش محسوب می‌شوند.

محل کاشت نهال های گردو:

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید نهال گردو؛ قابلیت کاشت آن در مناطق مختلفی از کشور است. درخت گردو؛ باتوجه به استقامت بالایی که در برابر سرما دارد، از خود در برابر هوای سرد محافظت می‌کند. به همین جهت اگر شما در نقطه‌ای سردسیر از کشور سکونت داشته باشید نیز می‌توانید زمین زراعی خود را زیر کشت seedlings walnut، ببرید.

مقدار باردهی درخت گردو:

درخت گردو ارقام مختلفی دارد که هر کدام بر اساس نوع نهال مقدار باردهی متفاوتی دارند. البته به طور کلی باردهی درختان گردو؛ از مقدار قابل توجهی برخوردار است. از بهترین ارقام درخت گردو؛ باید به نهال گردو چندلر، نهال گردو ژنوتیپ گلد نهال، نهال گردو فرنور و... اشاره کنیم.

مقدار باردهی درخت گردو


نگهداری آسان این نهال های پرسود:

یکی‌دیگر از فواید مهم خرید نهال گردو؛ نحوه مراقبت و نگهداری از tree walnut، است. درخت گردو؛ نیاز به آبیاری زیادی نداشته و برای کود دهی و تغذیه نهال نیز شما نیاز به صرف هزینه بالایی نخواهید داشت. همان‌طور که ذکر کردیم این نهال مقاومت زیادی در برابر سرما داشته و گاهی اوقات در فصل سرما درخت نیاز به آبیاری پیدا نمی‌کند.

کسب سود از فروش مغز گردو:

محصول درختان گردو؛ در تمام طول سال از فروش مطلوبی برخوردار است. شاید این‌گونه تصور شود که خرید نهال‌های گردو به صورت عمده هزینه بیشتری به همراه داشته باشد اما باغداران معمولاً به نتیجه کار توجه می‌کنند. با خرید نهال های گردو؛ باغدار نیاز به صرف زمان زیاد برای پرورش بذر گردو ندارد. به همین جهت می‌توان این امر را یکی از مزایای خرید این نهال عنوان کرد.
بعد از کاشت نهال، باغدار پس از برداشت محصول به سودی دو برابر مبلغی که صرف خرید نهال کرده است، می‌رسد. بهترین روش کسب درآمد به همراه سود بیشتر، خریداری نهال‌های گردو و کاشت آن است.
از آنجا که بیشتر باغداران به گردو به عنوان یک راه جهت سرمایه‌گذاری و کسب سود بیشتر نگاه می‌کنند، خرید نهال خوب نیز اهمیت پیدا می‌کند. باغداران از فروش محصول درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند، در صورتی که برای خرید نهال و نگهداری از آن هزینه چندانی صرف نکرده‌اند.

هنگام انتخاب نهال به چه نکاتی توجه کنیم:

درخت گردو؛ از استقامت بالایی در برابر سرما برخوردار است و همین امر سبب می‌شود تا نگرانی بابت رشد و باردهی آن وجود نداشته باشد. با این حال مواردی نیز وجود دارد که اهمیت انتخاب و رسیدگی به درخت را نمایان می‌کند. انواع نهال گردو؛ بر اساس نوع رقم و میزان باردهی به دسته ‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

 درخت گردوی ایرانی


هنگام کاشت نهال‌های گردو؛ باید به مکانی که نهال در آن کاشته می‌شود، توجه کرد. همچنین زمان گل‌دهی ارقام مختلف نیز تفاوت دارد. ارتفاع محل کاشت از سطح دریا نیز از دیگر مواردی است که هنگام خرید نهال گردو، باید به آن توجه کنیم.
نکته ی مهم دیگر حین پرورش نهال این است که هر نهالی در برابر آفات مقاومت بالایی داشته باشد یا برگ‌دهی آن دیرتر صورت بگیرد، در گروه بهترین نهال‌های گردو برای خرید قرار می‌گیرد.
حداکثر میزان باردهی درخت، مقاومت در برابر سرما، عمر مفید درخت و... از دیگر مواردی هستند که هنگام خرید نهال باید به آن‌ها توجه کنیم.

خرید کدام نژاد از نهال های گردو بهتر می باشد:

انواع نهال های گردو، به دو شکل:

● نهال با پایه پیوندی 
● نهال پایه بذری به‌ فروش می‌رسند.

 هر کدام از این دو حالت ویژگی‌های خاص خود را دارند اما در حال حاضر نهال‌ های گردو با پایه پیوندی در گروه پرفروش ‌ترین نهال‌ ها قرار دارد.

نهال گردو پیوندی:

همان‌طور که از اسم این نهال مشخص است، از طریق پیوند زدن کاشته شده و رشد می‌کند. البته به این نکته توجه داشته باشید که برای خرید نهال گردو؛ باید رقمی را انتخاب کنید که قابلیت پیوند زدن را داشته باشد. در غیر این صورت شما نمی‌توانید به کمک پیوند زدن به رشد بهتر نهال کمک کنید.
برای مثال در مورد اولین بار گردوی پکان در قاره ی آمریکا پدید آمد و مورد پیوند قرار گرفت، گویی این گردو پکان از مریخ پدید آمده اند نه از دلِ نهالستان های آمریکا.

نهال گردو بذری:

این گیاه به کمک بذر کاشته شده و با حفظ رطوبت جوانه زده و رشد می‌کند. یکی از مهم‌ترین شرایط برای کاشت نهال بذری، فراهم کردن بستری مناسب برای کاشت و رشد است. توجه داشته باشید که آب و هوای مناسب و رطوبت کافی برای نهال بذری اهمیت بسیاری دارد.

جمع بندی نهال در رابطه با پرورش نهال گردو:

بهترین مکان برای خرید انواع نهال گردو، نهالستان‌ها می باشند که هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین محصولات خود را به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید جهت تمایل به سایت نهالستان گلد نهال مراجعه کرده و قبل از خرید نیز مشاوره‌های لازم را از کارشناسان مربوطه جهت خرید نهال گردویی مرغوب دریافت کنید.

برگرفته شده از:  https://goldnahal.ir