تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه انواع دسرهای تابستانی عالی

گرمای این روزهای تابستانی بسیاری از افراد را به سمت نوشیدنی ها و دسرهای خنک می کشاند. در این مطلب می خواهیم طرز تهیه انواع این دسرها را برایتان بگوییم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دسر
دسر  ماده غذایی شیرینی است که به آن پس غذا هم گفته می شود و معمولا بعد از غذا و در پایان یک وعده ی غذایی خورده می شود.این ماده غذایی خوش طعم انواع و اقسام مختلفی دارد. اولین دسرها آب‌نبات‌هایی بودند که از خرمای خشک و موم کندوی زنبور عسل ساخته شده بودند. ریشهٔ اولین دسرها ی محبوب، مانند بستنی‌های منجمد شده، به قرون وسطی بر می‌گردد زمانی که خانوادهٔ سلطنتی درخواست یخ تازهٔ طعم دار شده با عسل یا شربت میوه را کردند.

امروزه تنوع دسرها بسیار فراوان شده اند و گاهی انتخاب بین آنها سخت می شود.درواقع کیک، کلوچه، میوه، ژله، بستنی، فالوده، پودینگ، ماست، بیسکویت، شیرینی، پای‌ها و آبنبات‌ها،انواع دسرهای مختلف را تشکیل داده اند .

دسرهای تابستانی را با انواع مختلف میوه های تابستانی و بستنی های خوشمزه ی آن درست می کنند. با درست کردن آنها در منزل می‌توانید در دورهمی‌ها از میهمانانتان پذیرایی کنید و دل بچه های دلبند خود را شاد نگه دارید.برخی از دسرها یخچالی هستند و باید دورن یخچال و جای خنک بماند تا درست شوند و برخی دیگر ممکن است داخل دستگاه فر آماده شوند.
در ادامه مطلب طرز تهیه انواع دسرهای خوشمزه و مخصوص تابستان را برایتان می گوییم:
ترایفل آلبالو

 ترایفل آلبالو

ترایفل دسری لایه ای است که با مواد اولیه مختلف تهیه می شود،اما انتخاب مواد بستگی به ذائقه و سلیقه ی خودتان دارد.
مواد لازم برای تهیه ترایفل آلبالو:
پودر ژله آلبالو 1 بسته
کیک اسفنجی به مقدار لازم
 کاستارد یا پودینگ وانیلی 1 بسته
 آلبالو تازه 1/2 پیمانه
 شکر 1/4 پیمانه

طرز تهیه
:برای تهیه این دسر پودر ژله ی آلبالو را در یک پیمانه آب جوش حل کنید و آن را هم بزنید به طوری که دانه‌ های آن در آب کاملا حل شود. سپس یک پیمانه آب سرد را به آن اضافه کنید و داخل لیوان سرو مورد نظر خود بریزید. لیوان‌ ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله خوب ببندد.

در مرحله ی بعد باید کیک ساده وانیلی درست کنید. در این مرحله سه پیمانه آرد، ۴ قاشق چایخوری بیکینگ پودر و یک دوم قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید و دو بار الک کنید. مقداری کره و ۲ پیمانه شکر را داخل کاسه بریزید و با دور تند همزن بزنید. سپس ۴ عدد تخم مرغ را به مایه ی کیک اضافه کنید و با سایر مواد با همزن خوب مخلوط کنید.

 برای تهیه این دسر پودر ژله ی آلبالو را در یک پیمانه آب جوش حل کنید و آن را هم بزنید به طوری که دانه‌ های آن در آب کاملا حل شود. سپس یک پیمانه آب سرد را به آن اضافه کنید و داخل لیوان سرو مورد نظر خود بریزید. لیوان‌ ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله خوب ببندد.


 مخلوط آرد را کم کم داخل مایه ی کیک بریزید و آن ها را در یک جهت مخلوط کنید. سپس یک پیمانه شیر و در انتها یک قاشق چایخوری وانیل را به مواد اضافه کنید. قالب مورد نظر خود را با کمی روغن خوب چرب کنید. سپس مایه ی کیک وانیلی را داخل آن بریزید و سطح مایه را صاف کنید. قالب را در فر که آن را از قبل  در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید.

نکته:برای تهیه کیک حتما لازم نیست کیک وانیلی درست کنید،می توانید از کیک پرتقالی و یا کیک های خوشمزه ی دیگر برای این دسر استفاده کنید.

 بعد از تهیه ژله و کیک ساده وانیلی ، نوبت تهیه کرم کاستارد می باشد. برای تهیه این کرم سه پیمانه شیر، ۳ قاشق غذاخوری شکر و ۳ قاشق غذاخوری پودر کاسترد را داخل قابلمه بریزید، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید. سپس یک دوم پیمانه خامه، ۱ قاشق کره و کمی وانیل را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کمی غلیظ شوند.البته می توانید به جای کرم کاسترد از پودینگ وانیلی نیز استفاده کنید.

 مرحله ی آخر ،مرحله تهیه ترایفل آلبالو می باشد. در این مرحله آلبالو‌ها را بشویید و هسته ی آن ها را با هسته گیر آلبالو بگیرید. سپس آن ها را به همراه شکر و مقدار مناسب آب داخل قابلمه بریزید و به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بپزید.

سپس ژله های سفت شده داخل ظرف ترایفل را از یخچال بیرون بیاورید و کیک اسفنجی را به اندازه ی لیوان با کاتر برش قالب بزنید و روی ژله ها قرار دهید و آلبالوهای پخته شده را داخل لیوان دور کیک بچینید و کمی از سس آلبالوی پخته شده را روی کیک اسفنجی بریزید.

روی سس آلبالو مقداری از کرم کاسترد را که از قبل آماده کرده اید، بریزید و این مراحل را به اندازه ی حجم لیوان سرو خود ادامه دهید. ترایفل آلبالو آماده شده را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا همه ی مواد انسجام لازم را پیدا کنند. این ترایفل خوشمزه را می توانید با خامه قنادی (یا اسپری خامه)، پور نارگیل، انواع مغر و یا به شکل های دیگر تزیین و سرو کنید.
دسر بستنی باقلوا

دسر بستنی باقلوا

یکی دیگر از دسر های خوشمزه تابستانی، دسر بستنی باقلوا می باشد.این دسر را هم می توانیدبه آسانی در منزل تهیه کنید.
مواد لازم برای دسر بستنی باقلوا:
 بستنی وانیلی 1 لیتر
شکر یک چهارم پیمانه
آب 1 قاشق غذاخوری
پسته خرد شده 1/4 پیمانه
 گردو خرد شده 1/4 پیمانه
 دارچین 1 قاشق چایخوری
برای تهیه شربت عسل و دارچین
شکر 1/2 پیمانه و 2 قاشق غذاخوری
 آب 1/4 پیمانه و 2 قاشق غذاخوری
 عسل 2-4 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه 1/2 قاشق چای خوری
چوب دارچین 1 عدد
 نمک نوک قاشق چایخوری
 برای تهیه فیلو کاپ:
خمیر فیلو منجمد 6 عدد
کره 3 قاشق غذاخوری + مقداری برای کف قالب

طرز تهیه: برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا در یک تابه متوسط رنگ روشن، آب و شکر را مخلوط کنید. آن ها را با حرارت متوسط بالا به حالت نیم جوش درآورید و تابه را به صورت دورانی بچرخانید تا شکر حل شود . توجه کنید آن را هم نزنید. اجازه دهید مخلوط بدون هم زدن به جوش آید، فقط هر از گاهی تابه را به صورت دورانی بچرخانید تا رنگ آن زرد کهربایی شود.

در مرحله ی بعدی تابه را از روی حرارت بردارید و گردو و پسته را به آن اضافه کنید. با استفاده از یک کفگیر پلاستیکی آن ها را هم بزنید تا مغزها کاملا به طور یکنواخت به شیره آغشته شوند. مغزهای کاراملی شده را روی سطحی سیلیکونی یا کاغذ روغنی بریزید و پخش کنید تا یک لایه هم سطح ایجاد شود. اجازه دهید کاملا خنک شوند. وقتی خنک شد، مغزهای کاراملی شده را با دستان خود در اندازه های کوچک تکه تکه کنید یا با یک چاقو آن ها را خرد کنید.

 در این مرحله بستنی وانیلی را از فریزر بیرون بیاورید و اجازه دهید  نرم شود ولی نگذارید آب شود. سپس آن را به ظرف بزرگی منتقل کنید. مغزهای کاراملی تکه شده و دارچین را اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق بزرگ، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

  بهتر است پخت فیلو کاپ ها را تا به مدت ده تا دوازده دقیقه و تا زمانی که ترد و کاملا طلایی شوند ادامه دهید. بلافاصله شربت دارچین عسل سرد شده را بر روی هریک از فیلو کاپ های داغ بریزید. اجازه دهید فیلو کاپ ها کاملا به شربت آغشته شوند و آنها را تا حدی که کمی گرم باشند خنک کنید.


مخلوط بستنی را به یک قالب نان یا درون ظرفی که در ن بسته است و هوا به آن نمی رسد، ظرف منتقل کنید.  با سلفون روی سطح آن را بپوشانید، سپس آن را حداقل به مدت 6 ساعت فریز کنید تا سفت شود؛ بهتر است در طول شب این کار را انجام دهید.

 در مرحله ی بعد باید شربت دارچین و عسل را تهیه کنید. برای تهیه این شربت در یک ماهیتابه متوسط، شکر، آب، عسل، آب لیمو، چوب دارچین و نمک را مخلوط کنید. مخلوط را در حرارت بالا کاملا به جوش بیاورید، گاهی هم بزنید تا از حل شدن شکر مطمئن شوید. وقتی به جوش آمد، دیگر هم نزنید و حرارت را پایین بیاورید. 5 دقیقه در حال نیم جوش قرار دهید تا کمی غلیظ شود. مواد را در لیوانی شیشه ای بریزید و کنار بگذارید تا خنک شوند و در این فاصله فیلو کاپ ها را آماده کنید؛ وقتی شربت خنک شد، چوب دارچین را از آن خارج کنید.

برای تهیه فیلوکاپ طبقه وسط فر را آماده کنید و فر را با درجه حرارت 190 درجه سانتی گراد از قبل گرم کنید. کره نرم شده را کف قالب مافین 12 عددی بمالید و کنار بگذارید.

در یک کاسه خیلی کوچک 3 قاشق غذاخوری کره را در مایکروفر حرارت دهید تا آب شود. مدتی آن را کنار بگذارید و اجازه دهید تکه های سفت سفید شیر موجود در کره آب شده در کف کاسه قرار بگیرد. شما فقط از مایع چرب زرد رنگ روی آن استفاده می کنید.

 در مرحله ی بعدی یک ورق فیلو را بر روی سطح قرار دهید و باقی ورقه ها را با یک حوله مرطوب تمیز بپوشانید که از خشک شدن آن ها جلوگیری شود. بر روی ورقه فیلو خیلی آرام و به طور یکسان مقداری از قسمت زرد رنگ کره آب شده بمالید. بر روی ورقه فیلو کره ای یک ورقه دیگر قرار دهید و آن را به همان شکل به کره آغشته کنید. این مرحله را ادامه دهید تا 3 ورق فیلو باقی مانده نیز لایه لایه روی هم قرار بگیرند و کره ای شوند. ششمین ورقه را روی بقیه بگذارید اما آن را کره ای نکنید.

با استفاده از یک چاقوی تیز، لایه های فیلو را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و با دقت یک برش فیلو را در هریک از قالب های چرب شده مافین قرار دهید و یک فیلو کاپ نامنظم درست کنید.

 بهتر است پخت فیلو کاپ ها را تا به مدت ده تا دوازده دقیقه و تا زمانی که ترد و کاملا طلایی شوند ادامه دهید. بلافاصله شربت دارچین عسل سرد شده را بر روی هریک از فیلو کاپ های داغ بریزید. اجازه دهید فیلو کاپ ها کاملا به شربت آغشته شوند و آنها را تا حدی که کمی گرم باشند خنک کنید.

سپس به آرامی هر یک از کاپ ها را روی قالب مافین برگردانید و تا اضافه شربت بیرون بریزد. فیلو کاپ ها را به یک توری مشبک منتقل کنید. بگذارید فیلو کاپ ها کاملا در توری مشبک خنک شوند و شربت اضافه آنها خارج شود زیر توری فویل یا کاغذ روغنی قرار دهید.

اسکوپ‌های بستنی باقلوا را داخل کاپ‌های خنک شده قرار دهید، ادامه شربت و مغزها را بر روی آن‌ها بریزید و آن را میل کنید.
پاناکوتا وانیلی

پاناکوتا وانیلی:

پاناکوتا وانیلی از دیگر دسر های خوشمزه و خاص برای روزهای گرم تابستان می باشد. این دسر از ترکیب شیر، شکر، خامه، پودر ژلاتین و وانیل تهیه می شود.
مواد لازم برای تهیه پاناکوتا وانیلی:
شیر       1 پیمانه
شکر     نصف پیمانه
خامه    400 گرم
پودر ژلاتین        3 قاشق چای خوری
وانیل     نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه: برای درست کردن یک دسر پاناکوتا وانیلی خوشمزه، ابتدا یک قابلمه با اندازه مناسب را تهیه کنید و یک پیمانه شیر را در آن بریزید. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید، فقط لازم است که شیر گرم شود، نیاز به جوشیدن آن نیست. به حدی که انگشت دست را داخل شیر قرار می‌دهید انگشت نسوزد.

 بعد از اینکه شیر را گرم کردید. مقداری از آن را بردارید و در یک کاسه فلزی بریزید، سپس پودر ژلاتین موجود را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید . البته باید به روش بن ماری، یعنی با استفاده از بخار آب، مانند بخار سماور برای حل کردن پودر ژلاتین استفاده کنید و هنگام اضافه کردن پودر ژلاتین، مرتباً شیر را هم بزنید تا به ژلاتین به صورت گلوله ای تبدیل نشود.

 برای تهیه سس میوه، باید میوه ای را که می خواهید با آن سس تهیه کنید را چند ساعت در فریزر قرار داده باشید تا کاملا یخ بزند. سپس میوه های یخ زده را در یک میکسر بریزید و به آن دو قاشق غذا خوری پودر قند نیز اضافه کنید. میوه های یخ زده را کاملا میکس کنید تا یک ترکیب یک دست حاصل شود.


بعد از اینکه کاملا پودر ژلاتین  با شیر مخلوط و یکدست شد، آن را به بقیه ی شیر های موجود در قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. سپس دوباره قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و باز هم دقت کنید که مخلوط شیر و ژلاتین به جوش نیاید. ولی اگر آن را به جوش آوردید، آن را از روی اجاق گاز برای مدتی پایین بیاورید تا خنک شود. و دوباره آن را بر روی اجاق گاز قرار دهید.

در مرحله‌ی بعدی داخل یک کاسه ،خامه صبحانه را به همراه نصف پیمانه شکر را به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از یک همزن برقی و با همزن دستی، خامه و شکر را آنقدر هم بزنید تا خامه، فرم و ساختار یکدستی به خود بگیرد.سپس مخلوط خامه و شکر همزده را به قابلمه شیر که بر روی حرارت ملایم اجاق گاز است، اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه نصف قاشق چای‌خوری به مواد وانیل اضافه کنید و آن ها را مجدداً به خوبی هم بزنید.

بعد از اینکه مواد را به خوبی هم زدید، و یک مخلوط یکدست را به وجود آوردید، قابلمه را از روی اجاق گاز پایین بیاورید و بگذارید تا سرد شود و برای ریختن در قالب آماده شود. در مدت زمانی که مواد در حال سرد شدن است، قالب مورد نظر را آماده کنید. بعد از اینکه کمی مایه پاناکوتا خنک شد، آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید. سپس آن ها را در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

 بعد از اینکه پاناکوتا را آماده کردید، سس میوه را هم آماده کنید و بر  روی پاناکوتا بریزید  و میل کنید.برای تهیه سس میوه، باید میوه ای را که می خواهید با آن سس تهیه کنید را چند ساعت در فریزر قرار داده باشید تا کاملا یخ بزند. سپس میوه های یخ زده را در یک میکسر بریزید و به آن دو قاشق غذا خوری پودر قند نیز اضافه کنید. میوه های یخ زده را کاملا میکس کنید تا یک ترکیب یک دست حاصل شود. بعد از اینکه پاناکوتا سفت و آماده شد، می توانید سس میوه ای را که درست کردید را بر روی آن بریزید و سرو کنید.
دسر طالبی

دسر طالبی:

یکی دیگر از دسرهای خوشمزه دسر طالبی می باشد. طالبی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدار ترین میوه های تابستانی است که علاوه بر تهیه نوشیدنی های خوشمزه میتوان از آن در تهیه دسر استفاده کرد.این دسر ساده و بسیار خوش طعم می باشد. برای تهیه این دسر از خامه صبحانه، طالبی، شکر، پودر ژلاتین و رنگ سبز خوراکی استفاده می شود.
 مواد لازم:
 نصف یک طالبی بزرگ معادل با سه لیوان آب طالبی بدون شکر
شکر     به میزان لازم
پودر ژلاتین        ۳ قاشق غذا خوری
آب سرد برای ژلاتین       نصف لیوان
خامه صبحانه   ۱۲۵ میلی لیتر
رنگ خوراکی سبز (دلخواه)
طرز تهیه: برای تهیه این دسر پرطرفدار ابتدا پودر ژلاتین رو با آب سرد مخلوط کنید .توجه کنید حتما از آب سرد استفاده کنید چون با آب گرم مخلوط نمیشود و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا حالت اسفنجی به خودش بگیرد و بعد ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری حل کنید تا کاملا حل شود و حالت شفاف و روان پیدا کند.

 در مرحله ی بعدی طالبی ها رو پوست گرفته و به صورت تکه های کوچک خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید . از گوشت کوب برقی هم میتونید استفاده کنید و همراه با مقدار کمی آب میکس کنید تا کاملا پوره  و له شود. از آب برای کمک کردن به پوره شدن طالبی و گرفتن غلظت طالبی استفاده میشود. وقتی طالبی کاملا پوره شد میزان آب طالبی در این حالت حدود سه لیوان است،شکر را اضافه کنید.

سپس خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و دوباره میکس کنید تا کاملا مخلوط شوند، سپس کمی از دسر را بچشید و اگه نیاز بود مقدار شکر بیشتری اضافه کنید مقدار شکر بسته به شیرینی طالبی و ذائقه خودتان متغیر است و بهتر است اول از مقداری کمی شکر استفاده کنید و در صورت نیاز دوباره به کار ببرید.
به جای خامه صبحانه از خامه قنادی فرم گرفته هم میتوانید استفاده کنید که طعم خیلی خوبی به دسر میده اما چون این خامه شیرین هست بهتر است از مقدار کمتری شکر استفاده کنید.

در آخر ژلاتین حل شده را به مواد اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا کاملا با مواد مخلوط شود.در مرحله ی بعدی اگر دوست داشتید می توانید کمی رنگ خوراکی به دسر اضافه کنید. چون مخلوط شدن طالبی با خامه کمی رنگ آن را روشن میکند. اگر از رنگ خوراکی استفاده میکنید سعی کنید مقدار رنگ خیلی کم باشد تا رنگ غیر طبیعی در دسر ایجاد نکند . در واقع به اندازه یکی دو قطره که دسر خوش رنگ تر شود کفایت می کند، بعد از اضافه کردن رنگ دستگاه را روشن کنید تا کاملا مخلوط شود.

 دسر آماده را می توانید داخل قالب مورد نظرتون بریزید.مواد را داخل قالب بریزید و بعد قالب را داخل یخچال قرار دهید. اگر از قالب سیلیکونی استفاده میکنید حتما قبل از ریختن دسر داخل قالب آنها را داخل سینی قرار دهید تا موقع جا به جا کردن دسر به مشکل برخورد نکنید. اجازه دهید دسر حداقل چند ساعت و حداکثر یک شب داخل یخچال بماند تا کاملا خودش را بگیرد و بعد داخل ظرف سرو برگردانید.برگرداندن دسر از قالب کار سختی نیست، چون داخل دسر از خامه استفاده شده که باعث چرب بودن دسر و در نتیجه راحت خارج شدن از قالب میشود.برای این کار اول کناره های دسر را با نوک چاقو از قالب جدا کنید و بعد قالب را داخل دست حرکت دهید تا کناره های قالب جدا شود و بعد داخل ظرف برگردانید.
نکته: به جای خامه صبحانه از خامه قنادی فرم گرفته هم میتوانید استفاده کنید که طعم خیلی خوبی به دسر میده اما چون این خامه شیرین هست بهتر است از مقدار کمتری شکر استفاده کنید.
بستنی رولی

بستنی رولی خانوادگی

همه افراد مخصوصا کودکان عاشق بستنی  هستند و چه بهتر که خودتان در منزل این خوراکی مورد علاقه ی فرزندتان را درست کنید. شاید درست کردن بستنی در منزل برایتان کمی سخت باشد، اما در این قسمت می خواهیم برایتان طرز تهیه بستنی رولی خانوادگی را که بسیار ساده و پرطرفدار هم می باشد، قرار دهیم.
مواد لازم برای بستنی رولی خانگی:
 خامه پر چرب 1/2 پیمانه
شیر کامل 2 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
بیسکویت اوریو 2 عدد

 اگر بستنی نرم است و درست رول نمیشود یعنی به اندازه کافی سرد نشد.


طرز تهیه: برای تهیه این بستنی قبل از انجام هر کاری باید لوازم مورد استفاده در رول کردن بستنی از جمله سینی، کاردک و چاقو را در فریزر قرار دهید تا خنک شوند. بهتر است از دو ساعت قبل این کار را انجام دهید.
سپس مایه بستنی رولی را تهیه کنید.برای تهیه این مایه بستنی، سه ماده اولیه یعنی خامه، شیر و شکر را داخل یک شیرجوش یا قابلمه کوچک بریزید. قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید و مرتب هم بزنید. این کار هم باعث حل شدن شکر میشود و هم از ته نشین شدن و سوختن مواد جلوگیری میکند. در این مدت مدام هم بزنید و از هم زدن دست برندارید.
بعد از چند دقیقه که مایه بستنی رولی شروع به جوشیدن کرد آن را به کاسه ای منتقل کنید و 20-30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا خنک شود. اگر عجله ندارید میتوانید قابلمه را در آشپزخانه بگذارید تا به دمای اتاق بریزد.
مرحله ی بعدی درست کردن بستنی رولی می باشد. وقتی مایه بستنی خنک شد، بیسکویت اوریو را داخل آن بیاندازید تا به مایه آغشته شود. حالا همه محتویات کاسه را روی سینی یخ کرده بریزید. به کمک دو کاردک بیسکویت ها را خرد کنید و همزمان به سرعت با مایه مخلوطش کنید. این کار علاوه ضمن پودر کردن بستنی باعث میشود هوا وارد مایه شود و بستنی کمی حالت پفکی پیدا کند. در این مرحله مدام باید مواد را به وسط سینی بکشید و با کاردک ها بکوبید. در آخر مایه را به صورت یک لایه نازک روی سینی پخش کنید و حداقل به مدت چهار ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد.
نکته: حداقل چهار ساعت سینی بستنی را در فریزر قرار دهید. اگر بستنی نرم است و درست رول نمیشود یعنی به اندازه کافی سرد نشد.
 در مرحله ی بعدی سینی را از فریزر خارج کنید. قبل از این که بستنی شروع به نرم شدن کند، به سرعت با یکی از کاردک ها از یک سمت بستنی رو رول کنید. سپس این کار را تکرار کنید تا چند عدد نوار رول شده از بستنی داشته باشید.
سپس بستنی رولی ها را با انبر از روی سینی بردارید و داخل کاسه یا ظرف مخصوص بستنی بچینید و روی بستنی رولی را با اسپری خامه یا خامه فرم گرفته، میوه یا مغزهای دلخواه تزئین و میل نمایید.
نکته: برای جلوگیری از آب شدن بستنی رولی بهتر است ظرف سرو را هم از قبل در فریزر بگذارید تا خنک باشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .