تبیان، دستیار زندگی

یکسره کار کردن یخچال

اگر احساس می‌کنید که یخچال شما اتومات نمی‌کند برای حاصل شدن اطمینان کافیست تا درب یخچال را باز کنید، اگر در قسمت جا یخی برفک ایجاد شده بود به قطع شما با مشکل اتومات نکردن یخچال مواجه هستید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یکسره کار کردن یخچال

یکسره کار کردن یا اتومات نکردن یخچال به معنای آن است که موتور دستگاه بدون وقفه و به طور یکسره در حال کارکرد است و طبیعتا این موضوع می‌تواند به مرور موجب وارد شدن آسیب‌های جدی‌ای به یخچال شما شود؛ در این مقاله قصد داریم تا به کمک تعمیرکاران لوازم خانگی به بررسی علت یکسره کار کردن یخچال بپردازیم.

راه‌های تشخیص اتومات نکردن یخچال

قبل از اینکه به بررسی دلایل اتومات نکردن یخچال بپردازیم بد نیست تا نگاهی به راه‌های تشخیص یکسره کار کردن یخچال بیاندازیم، چرا که در بسیاری از مواقع صرفا تشخیض اشتباه می‌تواند منجر به برداشتی غلط از کارکرد یخچال شود.
● اگر از یخچال های قدیمی استفاده می کنید و احساس می کنید که دستگاه شما اتومات نمی کند برای حاصل شدن اطمینان کافیست تا درب یخچال را باز کنید، اگر در قسمت جا یخی برفک ایجاد شده بود به قطع شما با مشکل اتومات نکردن یخچال مواجه هستید؛ علاوه بر این با توجه به صدای دستگاه هم می‌شود به این امر پی برد.
● اما اگر از یخچال‌های جدید الکترونیکی با سیستم نوفراست استفاده می‌کنید برای تشخیض اتومات کردن یا نکردن یخچال کافیست تا به دیواره های یخچال توجه کنید، اگر قطرات آب روی دیواره‌ها شکل گرفته بود باید به دنبال علت یکسره کار کردن یخچال خود باشید.
چنانچه از مصرف کنندگان یخچال ال جی هستید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده‌اید به شما توصیه می‌کنیم تا برای رفع مشکل خود از خدمات  نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی  بهره‌مند شوید.

بررسی 5 دلیل یکسره کار کردن یخچال

همانطور که پیش‌تر گفته شد یخچال برای داشتن کارکردی مناسب و بهینه نیاز به استراحت دارد و انجام آن استراحت را اتومات کردن یخچال می‌نامند؛ در این بخش قصد داریم تا نگاهی به 5 دلیل اتومات نکردن یخچال بیاندازیم اما قبل از آن بد نیست تا به برخی نکات در مورد اتومات کردن یخچال بپردازیم:
● پس از خرید و نصب یخچال دستگاه برای ایجاد دمای مناسب 24 تا 36 ساعت به طور مداوم کار می‌کند و این امر ارتباطی به مشکل یکسره کار کردن یخچال ندارد.
● طول مدت استراحت موتور یخچال در برندهای مختلف یکسان نیست اما کارشناسان معتقدند که یک یخچال به طور طبیعی تنها 35 تا 70 درصد روز را باید کار کند.
زمانی که نظر تعمیرکاران یخچال را در مورد علت یکسره کار کردن یخچال می‌پرسیم تمامی این متخصصین اصلی‌ترین دلایل را در 5 مورد زیر خلاصه می‌کنند.

1. خرابی ترموستات
2. ایراد در کمپرسور
3. خالی شدن گاز  دستگاه
4. خرابی دیفراست
5. خرابی اواپراتور

خرابی ترموستات یکی از عوامل اتومات نکردن یخچال 

اگر از یخچال‌های ترموستات‌دار استفاده می‌کنید شاید بتوان ادعا کرد که یکی از رایج‌ترین علل یکسره کار کردن یخچال شما ایجاد خرابی در ترموستات است، اینکه خرابی در ترموستات چگونه منجر به اتومات نکردن یخچال خواهد شد مطلبی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
● خرابی در ترموستات در اولین مرحله با افزایش دمای دستگاه همراه خواهد بود و بعد از گذشت مدتی می‌تواند دلیل یکسره کار کردن یخچال باشد.
● اولین نشانه خرابی ترموستات و اتومات کردن یخچال منجمد شدن مواد غذایی درون یخچال است.
● متاسفانه این مشکل در اغلب اوقات (به خصوص اگر یخچال شما قدیمی باشد) قابل تعمیر نیست و باید اقدام به تعویض ترموستات کرد.


خرابی ترموستات یکی از عوامل اتومات نکردن یخچال

ایراد در کمپرسور چگونه می‌تواند منجر به یکسره کار کردن یخچال شود؟

کمپرسور یکی از اجزا و ارکان اصلی یخچال می‌باشد، در این بخش قصد داریم تا به بررسی ارتباط خرابی در کمپرسور و اتومات نکردن یخچال بپردازیم:
●  وظیفه اصلی کمپرسور تبدیل گاز دستگاه به هوای سرد می باشد و زمانی که سنسور ایجاد دمای مناسب را تشخیص دهد کارکرد کمپرسور متوقف خواهد شد.
●  اما گاهی اوقات کمپرسور نمی‌تواند دمای دستگاه را به درجه مورد نظر برساند و طبیعتا به طور دائم کار خواهد کرد، به همین علت خرابی کمپرسور همواره به عنوان علت یکسره کار کردن یخچال یاد خواهد شد.
●  بهتر است تا در هنگام ایجاد این مشکل از یک تعمیرکار یخچال برای رفع این مشکل کمک بگیرید.
اگر در منزل خود از یخچال مابه استفاده می‌کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شدید بهترین راه برای تعمیر یخچال مابه شما استفاده از خدمات نمایندگی این محصول می‌باشد.

خالی شدن گاز دستگاه و ارتباط آن با اتومات نکردن یخچال

از نظر متخصصین یکی از ساده‌ترین علل اتومات نکردن یخچال به خصوص در دستگاه‌ها قدیمی خالی شدن گاز می‌باشد که در ادامه به بررسی این مشکل خواهیم پرداخت:
●  افزایش سرما در یخچال به وسیله کمپرسور و گاز شکل می‌گیرد و چنانچه دستگاه با کاهش حجم گاز مواجه باشد دمای مناسب ایجاد نشده و یخچال به صورت یکسره کار خواهد کرد.
●  اصلی‌ترین نشانه بروز این مشکل از بین رفتن برودت یخچال می باشد.
●  به شما توصیه می‌کنیم برای عدم مواجه شدن با این مشکل به طور مرتب به بررسی مخزن گاز یخچال بپردازید.

ارتباط خرابی دیفراست و اتومات نکردن یخچال

دیفراست‌ها اصلی‌ترین مشخص کننده نوع دستگاه‌ها می‌باشند و در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی در این دستگاه‌ها به کار می‌روند، در این بخش قصد داریم تا به بررسی ارتباط خرابی دیفراست و یکسره کار کردن یخچال بپردازیم.
●  سیستم دیفراست وظیفه فعال کردن سیستم یخ زدایی دستگاه را دارد.
●  برنامه یخ زدایی در یخچال ها به طور معمول هر 8 ساعت یکبار انجام می‌شود و 20 تا 30 دقیقه هم طول می‌کشد.
● وجود برفک روی هیتر دیفاست موجب عدم یخ زدایی و یکسره کار کردن یخچال خواهد شد.
اگر از مصرف کنندگان یخچال زیمنس هستد و قصد دارید تا مشکل یکسره کار کردن در این دستگاه را حل کنید استفاده از خدمات  نمایندگی تعمیرات یخچال زیمنس  را به شما توصیه می‌کنیم.

خرابی اواپراتور چگونه منجر به یکسره کار کردن یخچال خواهد شد؟

خرابی اواپراتور ارتباط مستقیمی با اتومات نکردن یخچال دارد و می تواند موجب افت دما در دستگاه شما باشد، در این بخش قصد بررسی این مشکل را به عنوان یکی از علل یکسره کار کردن یخچال داریم.
●  موتور اواپراتور در بخش فریزر قرار دارد و کار کردن فن اواپراتور می‌تواند موجب کاهش سرمای فریزر شود.
●  طبیعتا موتور دستگاه برای ایجاد دمای مناسب در فریزر زمان طولانی تری را کار خواهد کرد و همین عمر موجب اتومات نکردن یخچال می‌شود.

برای رفع مشکل یکسره کار کردن یخچال و جلوگیری از این مشکل چه باید کرد؟

شاید شما هم این اصطلاح را شنیده باشید که پیشگیری بهتر از درمان است، به همین دلیل هم در این بخش از مقاله علت یکسره کار کردن یخچال قصد داریم تا به بررسی راه‌های جلوگیری از اتومات نکردن یخچال در منزل پردازیم، اگر نمی‌خواهید با این مشکل مواجه شوید به شما توصیه می‌کنیم تا در این بخش با ما همراه باشید.
●  هرگز یخچال را در مجاورت با آفتاب یا دستگاه های حرارتی در اشپزخانه قرار ندهید.
●  به طور مداوم مخزن گاز و عدم نشت آن را چک کنید.
●  همواره از سلامت لاستیک درب یخچال اطمینان حاصل کنید، چرا که خرابی در لاستیک موجب کاهش دمای دستگاه می‌شود و می تواند یکی از علل اتومات نکردن یخچال باشد.
●  همواره سیستم یخ زدایی یخچال خود را مورد بررسی قرار دهید.

نتیجه گیری از اتومات نکردن یخچال

در این مقاله به طور مفصل به بررسی دلیل یکسره کار کردن یخچال پرداختیم اما در این بخش قصد داریم تا به بررسی واکنش لازم در هنگام اتومات نکردن یخچال بپردازیم.
●  اولین گام در هنگام بروز  این مشکل از برق کشیدن یخچال می‌باشد.
●  چنانچه از دانش فنی کافی برای رفع این شکل بهره مند نیستید به شما توصیه می‌کنیم تا با تعمیرکار یخچال خود تماس بگیرید.
●  اولین گام برای داشتن یک تعمیر درست و اساسی تشخیص درست منشاء مشکل می‌باشد.
●  همواره در نظر داشته باشید که تعمیر برخی از قطعه‌ها امکان پذیر نیست و صرفا باید تعویض صورت بگیرد.