تبیان، دستیار زندگی

چرا در برخی موبایل‌ها گوگل مرتباً متوقف می‌شود؟

تقریبا بیشتر افرادی که دارای گوشی‌های اندرویدی هستند و قصد دارند در گوگل پلی برنامه دانلود کنند، مرتبا با پیام ارور گوگل مواجه می‌شوند، برای رفع این مشکل باید چکار کرد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گوگل پلی
متاسفانه ممکن است گاهی با ارور های Google Play Services Keeps Stopping و Google Play Services Has Stopped  در گوشی خود مواجه شوید. این خطاها بیشتر به دلایل وجود مشکلات نرم افزاری یا مشکلات شبکه رخ می دهد و معمولا با اقدامات ساده این مشکلات رفع می شوند.

ریستارت کردن گوشی برای رفع مشکل

انجام این مرحله برای رفع مشکل Google Play Services Keeps Stopping ساده به نظر می رسد. کافیست تا گوشی خود را خاموش کرده و آن را مجدد روشن کند. با انجام همین کار ساده، بیشتر مشکلات سطحی نرم افزاری در گوشی شما رفع می شوند.

نصب دوباره  Google Play Services

در این روش، شما باید Goolge Play Services خود را مجددا نصب کنید، اما این را بدانید که Google Play Services بخش مهمی از دستگاه اندرویدی شماست و شما نمی توانید آن را به طور کامل حذف کنید، فقط می توانید آپدیت های نصب شده آن را حذف کنید، برای این کار قدم های زیر را دنبال کنید.

اگر تاریخ و زمان گوشی شما به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است با سرویس های گوگل دجار مشکل شوید. برای این کار وارد تنظیمات گوشی و قسمت System شوید. سپس Date & Time را انتخاب کرده و گزینه Automatic Date & Time را فعال کنید. پس از اینکه ساعت و تاریخ به درستی تنظیم شد، گوشی را ریستارت کنید.



- به تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید و سپس بر روی Security (امنیت) کلیک کنید و بر روی Device Administrators (مدیریت دستگاه) کلیک کنید.- سپس، باید بر روی گزینه Deactivate the device administrator (غیرفعال کردن مدیریت دستگاه) کلیک کنید.

- حالا پس از انتخاب گزینه گفته شده، باید باز گردید به تنظیمات گوشی خود و سپس باید مدیریت برنامه ها را انتخاب کنید و وارد بخش مدیریت برنامه ها بشوید،  سپس باید بر روی همه برنامه ها (All Apps) که در تب بالا هست کلیک کنید تا همه برنامه ها را مشاهده کنید.

پس از آن، باید دنبال Google Play Services بگردید و آن را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Uninstall Updates (حذف بروزرسانی ها) کلیک کنید. 

- حالا از شما برای تایید حذف بروزرسانی های Google Play Services سوال می شود، شما باید آن را تایید کنید و روی گزینه OK کلیک کنید.

- حالا باید هر برنامه ای که به نرم افزار Google Play Services نیاز دارد را اجرا کنید، مانند برنامه جیمیل و یا ایمیل، سپس با پیامی مواجه می شوید که باید آخرین بروزرسانی Google Play Services را دریافت کنید، و شما باید بر روی Install برای نصب آخرین بروزرسانی آن کلیک کنید.

- حالا پس از بروزرسانی Google Play Services باید مدیریت دستگاه خود را دوباره فعال کنید و برای فعال کردن آن می توانید به بخش تنظیمات مراحعه کنید، سپس بخش امنیت را انتخاب کرده و بر روی Device Administrators (مدیران دستگاه) کلیک کنید و آن را مجدد فعال کنید.

گوگل پلی

تغییر روش اتصال به نت برای حل مشکل ارور Google Play Services

ممکن است مشکلی در اتصال به اینترنت شما وجود دارد و علت کار نکردن Google Play Service باشد. به همین منظور برای بررسی بیشتر اگر از وای فای استفاده می کنید، با کمک داده های تلفن همراه را مشکل را تست کنید و یا اگر از داده های سیم کارت استفاده می کنید، اتصال به یک شبکه وای فای را تست کنید.

دلایل ارور Google Has Stopped

Google Play Services Has Stopped این پیام، معمولا کاربران گوگل پلی در اندروید را اذیت می کند و تا کنون، بسیاری از کاربران، از این ارورشاکی شده اند.

خوشبختانه برای حل این مشکل راه هایی وجود دارد که می توانید تنها با یکی از این روش ها، ارور Google Play Services Has Stopped را به طور کامل از بین برده و بدون مشکل به گوگل پلی وارد شوید .

گوگل پلی

پاک کردن حافظه کش Google Play Service

در این راه حل، شما باید حافظه Cache یا به اصطلاح حافظه پنهان Google Play Service (خدمات گوگل پلی) را پاک کنید.

گام اول: ابتدا به تنظیمات (Setting) موبایل اندرویدی خودتان بروید.

گام دوم: سپس به قسمت مدیریت برنامه ها مراجعه کنید.

گام سوم: سپس در بخش مدیریت برنامه ها، بر روی All Apps و یا همه برنامه ها کلیک کنید و وارد بخش همه برنامه ها (All Apps) بشوید.

گام چهارم: باید برنامه Google Play Service را پیدا کنید. دقت داشته باشید، تمامی برنامه ها به ترتیب حروف الفبا منظم شده اند، پس به راحتی می توانید در قسمت حرفG، نرم افزار Google Play Service را پیدا کنید.

گام پنجم: پس از باز کردن برنامه Google Play Services حالا باید دنبال گزینه Clear Cache (پاک کردن حافظه پنهان) بگردید، اگر این گزینه را مشاهده نکردید، باید بر روی Storage کلیک کنید و در آنجا می توانید گزینه Clear Cache را مشاهده کند.

گام ششم: پس از کلیک بر روی گزینه Clear Cache و پاک کردن حافظه پنهان، باید دستگاه اندرویدی خودتان را یک دور خاموش و روشن کنید، تمام شد! حالا می توانید برنامه Google Play را اجرا کنید و بدون مشکل از آن استفاده کنید.

بازنشانی و ریست کردن تنظیمات برنامه

گام اول: مانند راه حل اول، وارد تنظیمات موبایل می شویم و به بخش مدیریت برنامه ها مراجعه می کنیم.

گام دوم: حالا باید دنبال گزینه ای با نام Reset the App Preferences بگردیم! مکانی که این گزینه قرار دارد، در موبایل ها متفاوت است، بعضی موقع ها ممکن است در سمت چپ بالا باشد ، پایین باشد و غیره!

گام سوم: بر روی گزینه Reset the App Preferences بزنید و پس از آن، موبایل اندرویدی خودتان را یک دور خاموش و مجددا روشن کنید.

اگر باز هم خطا Google Play Services Has Stopped را در گوشی خود مشاهده می کنید، می توانید از راه حل های دیگری استفاده کنید.

گوگل پلی

اضافه کردن مجدد حساب Google Play

اگر هنوز خطا گوگل پلی خود را دریافت می کنید، می توانید از این روش خیلی ساده استفاده کنید. در این روش شما با حذف حساب Google Play خود در اندروید و اضافه کردن مجدد آن، می توانید این خطا را رفع کنید.گام اول: به تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید.

گام دوم: حالا باید بر روی گزینه Account Management (مدیریت حساب ها) و یا Account (حساب ها) کلیک کنید.

گام سوم: حالا شما لیستی از حساب هایی که در موبایل اندرویدی خودتان ساخته اید را می توانید مشاهده کنید، حساب هایی مانند حساب های Facebook , WhatsApp , Telegram , Google و ... ! حالا بر روی Google کلیک کنید.

گام چهارم: حالا پس از کلیک بر روی Google، باید بر روی نماد (آیکون) سه نقطه ای که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید و بر روی Remove Account ضربه بزنید تا حساب Google پاک شود.

گام پنجم: پس از حذف حساب Google باید مجدد آن را اضافه کنید. برای این کار باید دوباره وارد بخش مدیریت حساب ها بشید و بر روی Add Account (اضافه کردن حساب) کلیک کنید و سپس Goolge را انتخاب کنید.

خب ما باور داریم که این روش می تواند خطا Google Play Services Has Stopped را رفع می کند، اما در صورت مواجه شدن دوباره با آن، می توانید راه حل های دیگری را امتحان کنید.

پاک کردن Google Services Framework Cache

این روش، یکی از ساده ترین روش های حل این مشکل می باشد، برای رفع مشکل می توانید راه کارهای زیر را دنبال کنید.

گام اول: به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید.

گام دوم: حالا باید به بخش مدیریت برنامه ها رجوع کنید.

گام سوم: سپس باید برنامه Google Play Services را پیدا کنید یا هر برنامه ای که به Google Services Framework متکی و وابسته هستند.

گام چهارم: حالا بر روی Google Services Framework کلیک کنید و بر روی Force Stop ضربه بزنید .

گام پنجم: حالا باید کش (حافظه پنهان) برنامه هم پاک کنید، بر روی Clear Cache بزنید.

گام ششم: گوشی اندرویدی خودتان را یک دور خاموش و مجددا راه اندازی کنید، حالا می توانید بدون مشکل ، برنامه گوگل پلی را اجرا کنید و از آن استفاده کنید.

گوگل پلی

آپدیت کردن گوشی برای رفع ارور Google Play Services Keeps Stopping

برای حل مشکل متاسفانه گوگل متوقف شده است ابتدا وارد تنظیمات گوشی و قسمت System (یا About Phone)  Update شوید، مطمئن شوید که گوشی شما از آخرین ورژن سیستم عامل منتشر شده استفاده می کند.

ریست فکتوری برای رفع مشکل Unfortunately Google Play Services Has Stopped

اگر با هیچ کدام از روش ها مشکل ارور Google Play Services Keeps Stopping شما رفع نشد،در نهایت باید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .