تبیان، دستیار زندگی

پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا

فراگیری ابتلا به کرونا کودکان زیادی را هم درگیر کرده است؛ علایم و راه های پیشگیری از آن را در این مطلب مرور کرده ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابتلای کودکان به کرونا
این روزها کودکان بسیاری به کرونا مبتلا شده اند. هر چند به طور مشخص نمی توان عامل ابتلای زیاد کودکان را سویه دلتا دانست اما اصل افزایش ابتلای کودکان به کرونا غیر قابل انکار است. در این خصوص مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «شواهد نشان می دهد که سویه دلتا که اولین بار در هند شناسایی شد، بیشتر در بین افرادی منتقل می شود که فاصله اجتماعی را رعایت نکرده اند. این مورد مشاهده نشده است که سویه دلتا مخصوص کودکان باشد و به طور خاص آنان را درگیر کند.» با این همه ابتلای کودکان در موج اخیری که در کشورمان ایجاد شده زیاد است. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

سرعت انتقال بیشتر

علایمی مانند حالت سرماخوردگی، گلودرد، اسهال، استفراغ، بدن درد و سردرد ممکن است در کودکان مبتلا به کرونای دلتا دیده شود. دکتر «عبدا... کریمی»، متخصص بیماری‌های عفونی کودکان درباره وضعیت ابتلای کودکان به کرونای دلتا یا همان واریانت هندی ویروس کرونا گفت: «کرونای دلتا نسبت به ویروس اصلی و همچنین ویروس آلفا (واریانت انگلیسی ویروس کرونا) چند ویژگی دارد؛ یکی از ویژگی‌هایش این است که سرعت انتقال آن بسیار بیشتر و قدرت سرایت اش ۶۰ درصد نسبت به ویروس آلفا بالاتر است.»

آکادمی اطفال ایالات متحده آمریکا به تازگی توصیه کرده است که تمام کودکان بالای دو سال از ماسک استفاده کنند. در سنی که کودک برای زدن ماسک همکاری می‌کند حتما از ماسک استفاده کنید



نکته مهم درباره ابتلای کودکان

نکته مهم تر این است که کودکان هم می‌توانند با ویروس دلتا درگیر شوند و ابتلا به این ویروس در کودکان هم ممکن است اتفاق بیفتد. کودکان به راحتی می‌توانند بیماری را به دیگران هم منتقل کنند؛ بنابراین هم سرعت انتقال ویروس کرونا، هم شدت آن و هم تعداد افرادی که درگیر می‌کند در گونه دلتا بیشتر است.

میزان مرگ و میر کم است

کرونا می‌تواند در کودکان هم منجر به بیماری شدید و حتی مرگ و میر شود. البته باید توجه کرد که میزان مرگ و میر کرونا در کودکان کم است اما موضوع مهم این است که کودکان در زنجیره انتقال قرار می‌گیرند.

بهترین شیوه پیشگیری

1- استفاده از ماسک ایمن‌ترین راه برای حفظ سلامت و مبتلا نشدن به ویروس کرونا ست هر چند احتمال ابتلای بیشتر کودکان و نوجوانان به ویروس دلتا تاکنون در مطالعات به عمل آمده اثبات نشده ، اما با این حال آکادمی اطفال ایالات متحده آمریکا به تازگی توصیه کرده است که تمام کودکان بالای دو سال از ماسک استفاده کنند. در سنی که کودک برای زدن ماسک همکاری می‌کند حتما از ماسک استفاده کنید.
2- کودکان را به مراکز شلوغ و پر تجمع نبرید و رعایت فاصله ایمن را به او آموزش دهید.
3- نکات بهداشتی استفاده از ماسک را به کودکان آموزش دهید.
4- از شست وشو و ضد عفونی دست‌های کودک غافل نشوید.
5- به علایم بیماری حساس باشید.

کرونا می‌تواند در کودکان هم منجر به بیماری شدید و حتی مرگ و میر شود. البته باید توجه کرد که میزان مرگ و میر کرونا در کودکان کم است اما موضوع مهم این است که کودکان در زنجیره انتقال قرار می‌گیرند


6- وسیله بازی و تفریح کودکان را در منزل فراهم کنید تا لازم نباشد به بیرون از منزل بروند.
7- در صورت ضرورت و اصرار زیاد فقط در زمان‌هایی کودک را برای بازی به بیرون از منزل ببرید که پارک محل زندگی‌تان خلوت است.
8- بعد از بازی حتما دست های کودک را بشویید و ضد عفونی کنید.
9- مطمئن شوید که کودک آب کافی می‌نوشد.
10- به برنامه غذایی کودک توجه و سعی کنید سیستم ایمنی او را تقویت کنید.

علایم
در ویروس دلتا دو جهش یا بیشتر اتفاق افتاده اما به طور کلی علایم ویروس کرونا شبیه به هم است.
تب و لرز
علایم تنفسی مثل گلو درد، سرفه، تنگی نفس و درد قفسه سینه
علایم گوارشی مانند اسهال، تهوع، استفراغ و بی‌اشتهایی
از دست دادن حس‌های چشایی و بویایی
سردرد
بدن درد
ضعف و بی‌حالی
موارد اشاره شده از جمله علایم ابتلای کودکان به ویروس کروناست و والدین در صورت مشاهده هر یک از این علایم باید بلافاصله کودک خود را نزد پزشک ببرند.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .