تبیان، دستیار زندگی

راهکارهای ایجاد دعوای کمتر و همکاری بیشتر بین بچه‌ها

بگو مگو و بحث بین بچه‌ها در خانه کاملا عادی و اجتناب‌ناپذیر است. معمولا مدیریت این بحث و جدل‌ها توسط مادر که ساعت بیشتری از روز را در خانه و کنار بچه‌هاست، انجام‌ می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تربیت فرزند - مشاجره فرزندان - والدین - همکاری خانواده با یکدیگر
نویسنده : مهسا کسنوی
در ادامه به شما به عنوان یک مادر که تربیت صحیح فرزندتان برای‌تان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چند راهکار برای ایجاد تنش کمتر و همکاری بیشتر بین بچه‌ها خواهیم داد.

الگو باشید

مطالعات نشان داده است که اگر والدین بتوانند اختلافات خود را برطرف کنند و در مقابل فرزندان خود به یکدیگر محبت نشان دهند، فرزندان آن‌ها یاد می‌گیرند که همان کار را با خواهر، برادر و همسن و سالان خود انجام دهند.
البته اگر بچه‌ها ببینند که والدین‌شان با یکدیگر مشاجره می‌کنند، اتفاق خیلی بدی نیست به شرطی که آن‌ها همچنین ببینند شما می‌توانید این اختلافات را با گفت و گو حل کنید.


انجام بازی‌های خانوادگی به فرزندان‌تان کمک می‌کند تا به جای مخالفت با یکدیگر، همکاری کردن را یاد بگیرند



قوانین وضع کنید

یک سری قوانین مشخص وضع کنید و به آن پایبند باشید. مثلا بچه‌ها حق ندارند صدای‌شان را از یک حدی بالاتر ببرند. یا از کلمات زشت برای مخاطب قرار دادن یکدیگر استفاده کنند. شما می‌توانید برای انجام دادن کارهای بد جریمه در نظر بگیرید.


سعی کنید جلوی مشاجره را بگیرید

قطعا شما به عنوان مادر بهتر از هرکسی می‌دانید که چه موقع مشاجره به سرعت به یک مبارزه تبدیل می‌شود. حواس پرتی شاید برای بچه‌های کوچک راه حل خوبی باشد اما بچه‌های بزرگ تر احتیاج به حواس‌پرتی بیشتری دارند. شما می‌توانید در هنگام مشاجره یک سرود تکراری بخوانید و آن‌قدر آن را تکرار کنید تا مشاجره متوقف شود.


وقت بیشتری را با هم بگذرانید

هرچه زمان بیشتری با بچه‌های خود بگذرانید، پیوند شما محکم‎تر می‌شود و همه شما یاد می‌گیرید که باهم بهتر کنار بیایید. بازی کردن باهم بهترین راه برای دستیابی به این هدف است. انجام بازی‌های خانوادگی به فرزندان‌تان کمک می‌کند تا به جای مخالفت با یکدیگر، همکاری کردن را یاد بگیرند.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .