تبیان، دستیار زندگی

چگونه پودر کلم بروکلی را در خانه تهیه کنیم؟!

تهیه پودر کلم بروکلی روشی بسیار مناسب برای بهره‌مند شدن از فواید این سبزی پرخاصیت است، پودر کلم بروکلی را می‌توان به سادگی در خانه تهیه کرده و آن را در انواع غذا از جمله سوپ، اسموتی و غیره استفاده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کلم بروکلی
کلم بروکلی یکی از سبزیجات پرخاصیت برای بدن است، اما سوال اینجاست که چگونه کلم بروکلی را مصرف کنیم تا خواص بیشتری برای بدن داشته باشد.

کلم بروکلی در واقع نوعی "ابرغذا" محسوب می شود، که یک وعده از این سبزی مقوی سرشار از؛ پروتئین، فیبر، ویتامین ث، ویتامین کا و فولات است، علاوه بر این پودر کلم بروکلی دارای مواد معدنی مغذی مانند منگنز، روی، کلسیم، آهن و پتاسیم می باشد.

علاوه بر فواید بی نظیر این سبزی پرخاصیت برای سلامتی بدن، تهیه پودر کلم بروکلی راه‌حلی برای کاهش اسراف مواد غذایی است، (اسراف در غذا برای مصرف‌کنندگان به معنای این است که چیزی را بیش از حد خریده، مصرف نکرده و در نهایت دور بریزند.)

تهیه پودر کلم بروکلی یکی از روش های مناسب برای جلوگیری از دور ریز آن است، این کار راه حل مناسبی برای کلم بروکلی هایی است که کمی زخم داشته یا توسط حشرات خورده شده و یا ظاهر مناسبی نداشته باشند؛ را می توانید تبدیل  به پودر کنید.
 
کلم بروکلی

برخی از خواص فوق العاده‌ی کلم بروکلی خشک و پودر کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد و فواید بی شماری برای ارتقاء سلامتی انسان دارد،

کلم بروکلی جزو محبوب‌ترین سبزیجات است و اگر درست پخته شود، برای سلامتی‌مان مفید است.

کلم بروکلی حاوی ویتامین A غیر طبیعی است (به شکل بتا کاروتن)،و ویتامین K کلم بروکلی ممکن است ایده آل برای افرادی باشد که نیاز به مکمل های ویتامین D برای بازسازی فروشگاه های ویتامین D خود دارند.

این همچنین ویتامین C را فراهم می کند که ممکن است از یک پاسخ ایمنی سالم پشتیبانی کند، اسید فولیک در بروکلی (همچنین به عنوان ویتامین B9 و اسید فولیک طبیعی شناخته می شود) به زنان کمک می کند تا رشد بافت طبیعی را حفظ کنند و اغلب به عنوان یک مکمل در طول روش های پیشگیری از بارداری و حاملگی استفاده می شود.

پتاسیم در بروکلی، فشار خون سالم را حفظ می کند و کلسیم باعث حفظ سلامت استخوان می شود، این سبزی غنی از فیبر است و سطح هضم سالم و چربی را افزایش می دهد، بروکلی را به پودر بروکلی تبدیل کنید و می توانید آن را در کوفته ها، کیک، سوپ و البته قهوه قرار دهید، همچنین یک راه خوب برای والدین هوشمند برای پختن سبزیجات در وعده های غذایی کودکان است.

- کلم بروکلی دارای ماده ای بنام سولفورافان است که تعداد، اندازه و تکثیر تومورهای سرطانی را به نحو چشمگیری کاهش می دهد؛ در نتیجه از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سینه، معده، روده بزرگ، رکتوم و ریه ها در انسان پیشگیری می کند.

کلم بروکلی
- کلم بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر، کاروتنوئید، ویتامینA، ویتامین C و ویتامین K می باشد که باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می شوند.

- به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ویتامینC، فیبر و بتاکاروتن که پیش ساز ویتامین A می باشد، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که از اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن پیشگیری می کند، در نتیجه از بروز بیماری هایی مثل انواع سرطان، آلزایمر (فراموشی دوران پیری)، بیماری های قلبی، آرتریت (التهاب مفاصل ) پیشگیری کرده و فرآیند پیری را به تاخیر می اندازد.

- مقدار بالای فیبر غذایی موجود در آن برای افراد دیابتی بسیار مفید است و افراد دیابتی برای کنترل بیماری خود بایستی این سبزی با ارزش را در وعده های غذایی خود قرار دهند.

کلم بروکلی
- کلسیم موجود در بروکلی، به همان میزان کلسیم موجود در شیر است، در نتیجه مصرف آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان یا کمبود کلسیم هستند، بسیار مفید است.ولی چون شیر علاوه بر کلسیم، دارای ویتامین D نیز می باشد، به عنوان منبع بهتری برای پوکی استخوان مطرح می شود زیرا ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک می کند.

- باعث تقویت عملکرد مغز می شود.
- باعث کند شدن روند پیری می شود.
- پودر کلم بروکلی باعث سلامت قلب می شود.

- کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن می کند.
- محافظت از پوست در برابر آسیب تابش خورشید.
- پودر کلم بروکلی به هضم غذا کمک کرده و سببو کاهش یبوست می شود.

- حمایت از سلامت دندان و سبب استحکام استخوان ها و مفاصل می شود.
- آنتی اکسیدان ها و فیبر موجود در پودر کلم بروکلی به کنترل قند خون کمک زیادی می کند.
- پودر کلم بروکلی حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که ارائه اثرات بهداشتی و حفاظتی برای بدن دارد.

کلم بروکلی

طرز تهیه پودر کلم بروکلی

تهیه پودر کلم بروکلی روشی بسیار مناسب برای بهره‌مند شدن از فواید این سبزی پرخاصیت است، پودر کلم بروکلی را می توان به سادگی در خانه تهیه کرده و آن را در انواع غذا از جمله سوپ، اسموتی وغیره اضافه کرد. برای تهیه پودر کلم بروکلی درخانه کافیست ابتدا باید کلم بروکلی را تمیز بشوئیم:

شستن کلم بروکلی با آب
کلم بروکلی را زیر شیر آب قرار بدهید. با دستتان (برس) تمام قسمت های کلم بروکلی را خوب تمیز کنید. وقتی تمام شد، با یک حوله ی تمیز آرام خشک کنید و برای پختن آماده اش کنید.

شستن کلم بروکلی با سرکه ‎
کلم بروکلی را بین ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل سرکه بگذارید. تا وقتی که کاملا خیس خورد، با آب خوب بشویید و سپس با حوله ی تمیز خشک  کنید.

کلم بروکلی
شستن کلم بروکلی با نمک ‎
کلم بروکلی را داخل آب نمک به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار بدهید، تا پشه ها از لابه لای آن بیرون برود و بعد از آن با آب کلم را بشویید.

خشک کردن کلم بروکلی
کلم بروکلی را بعد از اینکه به طور دقیق و کامل شستید آن را به قطعات کوچکتردر آورده و خشک کنید (به روشهای مختلف مانند خشک کردن با پنکه، خشک کردن در فریا ماکرویو و یا خشک کردن دربرابر تابش مستقیم آفتاب) البته این سبزی به زمان بیشتری برای خشک کردن نیاز دارد.

پودر کردن کلم بروکلی
بعد از اینکه کلم بروکلی های ما کاملا خشک شد می توانید به وسیله آسیاب برقی یا هاون دستی آن ها را پودر کرده و پس از پودر شدن آن را از صافی یا الک رد کنید تا یک پودر یک دست و نرم داشته باشید،از این پودر می توانید برای تهیه سوپ، اسموتی و بسیاری از غذاها استفاده کنید و از خواص و طعم بی نظیر این ابر سبزی پرخاصیت بهره ببرید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .