تبیان، دستیار زندگی

بهترین زمان سفر به آنتالیا کدام فصل است؟

شهر آنتالیا یکی از معروف‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه است که در جوار دریای مدیترانه قرار دارد، به همین دلیل آب و هوای این شهر شرجی است. بهترین زمان سفر به آنتالیا از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اواخر بهار ادامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بهترین زمان سفر به آنتالیا کدام فصل است؟

آنتالیا از زیباترین شهرهای ساحلی جهان در کشور ترکیه است. بهترین زمان سفر به آنتالیا فصل‌های مناسب تفریح‌های آبی، شرکت در جشنواره‌ها و خرید از حراجی‌ها هستند.
شهر آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تمام جهان است و در طول فصل‌های مختلف مسافران زیادی با خرید تور آنتالیا برای تفریح، استراحت، شرکت در فستیوال‌های متنوع و خرید، به این شهر سفر می‌کنند. بهترین زمان سفر به آنتالیا با توجه به سلیقه گردشگران متفاوت است و هر فصل سال در  آنتالیا جاذبه‌های مخصوص به خود را دارد.
اگر از علاقه‌مندان به سفر و گردشگری در زیباترین شهرهای جهان هستید، زمانی را برای سفر به آنتالیا در نظر بگیرید. ما در این مقاله بهترین زمان سفر به آنتالیا در فصل‌های مختلف را بررسی می‌کنیم و بهترین زمان برای خرید، استراحت و شرکت در جشنواره‌های فرهنگی و هنری در این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین فصل سفر به آنتالیا

بهترین فصل سفر به آنتالیا

 

شهر آنتالیا یکی از معروف‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه است که در جوار دریای مدیترانه قرار دارد، به همین دلیل آب و هوای این شهر شرجی است. از طرف دیگر آنتالیا در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از شهرهای گرمسیر در این کشور به شمار می‌رود. با انتخاب زمان مناسب برای سفر به این شهر، ضمن بازدید از  جاهای دیدنی آنتالیا می‌توانید در سواحل زیبای دریای مدیترانه آبتنی کنید و از طبیعت این منطقه لذت ببرید.
بهترین زمان سفر به آنتالیا از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اواخر بهار ادامه دارد، اما در روزهای نخست بهار جمعیت زیادی به این شهر وارد می‌شوند و تعداد گردشگران رشد چشمگیری دارد. با پایان تعطیلات نوروز در ایران و از تاریخ ۱۲ فروردین ماه تا پایان فصل بهار آب و هوا مناسب و شهر خلوت است، اما هرچه به تابستان نزدیکتر شوید، شرجی و دمای هوا بیشتر می‌شوند. اگر به‌دنبال استراحت و آرامش هستید فصل پاییز زمان بهتری برای سفر شما به این شهر است. آب و هوای آنتالیا با شروع فصل پاییز خنک می‌شود و می‌توانید از گردش در طبیعت اطراف این شهر لذت ببرید، اما شرایط برای آبتنی در این زمان از سال مناسب نیست. 
با وجود گرمای هوای آنتالیا در فصل تابستان، این شهر در این زمان از سال مسافران زیادی را میزبانی می‌کند. بسیاری از گردشگران برای لذت از آفتاب ساحلی و شنا، ماه‌های فصل تابستان را برای سفر به آنتالیا انتخاب می‌کنند. گرم‌ترین روزهای سال در این شهر به ماه‌های تیر و مرداد و سردترین روزها به ماه‌های دی و بهمن تعلق دارند. فصل زمستان خلوت‌ترین فصل گردشگری شهر آنتالیا است.
به‌طور کلی فصل‌های بهار و تابستان برای گردش، آبتنی و لذت از جاذبه‌های طبیعی آنتالیا مناسب هستند و به همین دلیل قیمت هتل‌ها و پروازها در این زمان بالا است. در فصل‌های پاییز و زمستان گرچه قیمت‌ها به مراتب کاهش می‌یابند، امکان لذت بردن از برخی جاذبه‌های طبیعی، آفتاب و شنا کردن وجود ندارد.

حراج های فصلی آنتالیا

زمان برگزاری حراج‌های فصلی آنتالیا از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر هستند. اگر قصد خرید از فروشگاه‌های معروف و برندهای جهانی معتبر در آنتالیا را دارید، می‌توانید برای تعدیل هزینه‌ها فصل حراج مراکز خرید در این شهر را برای سفر انتخاب کنید. حراجی‌های فصلی آنتالیا مکان‌های مناسبی برای خرید انواع پوشاک، لوازم الکترونیکی و وسایل خانه هستند.
از معروف‌ترین زمان‌های حراج فصلی آنتالیا «بلک فرایدی» یا «جمعه سیاه» است که در هفته پایانی ماه نوامبر  قرار دارد. حراج‌های بلک فرایدی به‌طور معمول از ۲۳ تا ۲۹ نوامبر برابر با دو تا هشت آذر ماه در آنتالیا آغاز می‌شوند و بین یک تا دو هفته نیز ادامه دارند. دیگر زمان مناسب برای خرید در این شهر، حراج های تابستانی آنتالیا هستند که در طول فصل تابستان برگزار می‌شوند. در این بازه زمانی مراکز خرید و فروشگاه‌های معتبر برندهای جهان و ترکیه تخفیف‌های قابل توجهی روی اجناس خود می‌گذارند.
روزهای نزدیک به آغاز سال تحصیلی، جشن سال نوی میلادی، روز پدر و مادر و جشن‌های مذهبی در آنتالیا نیز زمان برگزاری حراج‌های مختلف هستند. پس از پایان تعطیلات ژانویه، بسیاری از پاساژهای آنتالیا انواع پوشاک و لباس‌های مجلسی خود را با تخفیف‌های بین ۵۰ تا ۷۰ درصد به فروش می‌رسانند. اگر تمایل به خرید لباس در آنتالیا با قیمت‌های بسیار مناسب دارید، اسفند ماه به این شهر سفر کنید.  
به‌جز زمان برگزاری حراج‌های فصلی و روزهای نزدیک به مراسم خاص، اوت لت‌ها و بازارهای محلی استانبول در طول سال قیمت‌های مناسبی دارند و هر زمان که به آنتالیا سفر کنید می‌توانید برای خرید ارزان سری به این مراکز بزنید. اوت لت دیپو، مرکز خرید لاپیس، بازار محله کالجی، شنبه بازار و آنتالیا بازار از ارزان‌ترین مراکز خرید این شهر هستند.

جشنواره های فصلی آنتالیا

جشنواره های فصلی آنتالیا

زمان برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری از بهترین زمان‌های سفر به آنتالیا برای گردشگران علاقه‌مند به این رویدادها است. فستیوال «فینیکه» یا پرتقال بین ماه‌های مه تا ژوئیه یکی از پرطرفدارترین جشنواره های آنتالیا است که گردشگران خارجی زیادی در آن شرکت می‌کنند.
فستیوال مجسمه‌های شنی آنتالیا نیز از بزرگترین جشنواره‌های محبوب میان هنرمندان و مجسمه سازان در تمام جهان است که در فصل بهار برگزار می‌شود. در این فستیوال تندیس‌های شنی غول پیکر به دست برجسته‌ترین هنرمندان جهان ساخته می‌شوند و این رویداد بزرگ‌ترین جشنواره مجسمه شنی در جهان است.
از دیگر جشنواره‌های فصل بهار آنتالیا می‌توان به فستیوال‌ «فیلمسازان زن» در اواخر ماه مارس اشاره کرد. «کارناوال کمر» نیز از دیگر جشنواره‌های هنری آنتالیا است که در منطقه‌ای تفریحی به همین نام و در ماه آوریل برگزار می‌شود.
جشنواره «ماناوگات» از فستیوال‌های معروف تابستانی در ترکیه است که هنرمندانی از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. این فستیوال در ۷۰ کیلومتری شهر آنتالیا برگزار می‌شود.
از مهم‌ترین مراسم فصل پاییز در شهر آنتالیا می‌توان به «جشنواره‌ آنتالیا» و «فستیوال بین المللی فیلم» اشاره کرد. «جشنواره محصولات غذایی آنفاس» از معتبرترین نمایشگاه‌های تجاری ترکیه در فصل زمستان است که به‌مدت چهار روز در ماه ژانویه برپا می‌شود.