تبیان، دستیار زندگی

در دنیای ارزهای دیجیتال چه خبر است؟

دلیل اصلی ریزش بازار را می توان ایجاد محدودیت توسط دولت ها دانست. چین، انگلیس و ترکیه هر کدام به نحوی بر استخراج و معامله ارزهای دیجیتال محدودیت اعمال کرده‌اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : علی حجتی نیا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

بعد از رشد حیرت آور بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ تا اواسط بهار ۲۰۲۱ این بازار وارد یک روند نزولی شد. بیت کوین و آلت کوین ها ریزش قیمتی حدود 50% را تجربه کردند. قیمت بیت کوین به عنوان پرچمدار ارزهای دیجیتال از ۶۳ هزار دلار به حوالی ۳۰ هزار دلار رسید. دلیل اصلی ایجاد این روند نزولی را می توان ایجاد محدودیت توسط دولت‌ها دانست. چین، انگلیس و ترکیه هر کدام به نحوی بر استخراج و معامله ارزهای دیجیتال محدودیت اعمال کردند.
چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع و بر محدودیت های شدیدی بر معامله آن ها وضع کرده است. دولت انگلیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال یعنی بایننس را در کشورش تعطیل کرد. 
از اواخر تیرماه بازار ارز های دیجیتال از روند نزولی خارج شد. قیمت بیت کوین از سطح 30 هزار دلار تا 48 هزار دلار افزایش یافت. این روند صعود همراه با وقفه هایی تا پایان سال 2021 می تواند ادامه دار باشد.
خبر مهم در این بازار، راه اندازی ارزهای دیجیتال ملی توسط کشور های با اقتصاد قوی است.  آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن در این مسیر حرکت می کنند. چین هم اکنون در حال استفاده از یوان دیجیتال است
جروم پاول رییس فدرال رزرو آمریکا هم در نطق خود در جمع نمایندگان مجلس آمریکا بر محاسن ارز دیجیتال ملی تایید کرد.
پیش بینی درباره آینده ارزهای دیجیتال دشوار است. علی رغم سرمایه گذاری های زیادی که در این زمینه در حال انجام است اکثریت مردم اعتماد چندانی به این بازار ندارند.
به نظر می رسد ارز های دیجیتال به عنوان یک فناوری جدید برای عمومیت یافتن راه طولانی در پیش دارند.