تبیان، دستیار زندگی

چرا همدم؟

همدم فقط ویژگی ظاهری را نمی‌بیند. حوزه فرهنگی، اقتصادی، دینی و روانشناسی را هم بررسی می‌کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همدم محصول همسان گزینی تبیان
هر چقدر جهان صنعتی‌تر می‌شود؛ نخ محکم روابط درون خانواده‌ای لاغرتر و ضعیف‌تر می‌شود. به اطراف خودمان نگاه کنیم. مفاهیمی مثل دانشجوی خوابگاهی، شهرهای کاری-زندگی، مهاجرت‌های شهری-روستایی و چیزهایی از این قبیل را می‌بینیم که ناشی از شرایط تحمیلی همین دنیای جدید نو است.

افزایش ارتباطات برون خانواده‌ای سبب شده تا ارتباط افراد با اقوام و آشنایانشان کم شود. این کاهش مراوده سبب می‌شود تا شناخت‌های افراد درون فامیل از همدیگر مثل قدیم نباشد.

قدیم‌ترها مهمانی‌های خانوادگی، روضه‌ها و جشن‌ها و نشست‌ها سبب می‌شد تا کسانی که دنبال عروس بودند دختر دلخواه را ببینند و یا بزرگ‌ترهای فامیل و دست به‌خیرها واسط ‌شوند و پل آشنایی خانواده‌ها و دختر پسرهای فامیل شوند. نتیجه این فرایند عمدتا موجب شکل‌گیری ازدواج پایدار می‌شد زیرا از یک‌سو این معرفی براساس شناخت شکل می‌گرفت. دو اینکه افراد تعهد ازدواج را همراه با تعهدی آشکار یا پنهان به فامیل یا آشنایان می‌شد.

اما امروز یکی از بزرگترین مشکلات برای تشکیل خانواده‌های جدید همین فقدان پل آشنایی و معرفی است. بالارفتن سن ازدواج، افزایش نرخ تجرد قطعی، عدد بالای طلاق از آسیب‌هایی است که جامعه را هم دچار چالش می‌کند.

همدم چه می‌کند؟

همدم با گرفتن مشخصات افراد، گرفتن نظر و سلیقه‌شان درباره ویژگی‌های فرد مطلوبشان، با گرفتن دو تست روانشناسی به الگوریتمی از هر فرد می‌رسد. اینجا نقش پلتفرم وارد می‌شود و با کمک ماشین کفو(همدم) فرد را شناسایی می‌کند. اگر فرد آن ویژگی‌های شخص معرفی‌شده را پسندید آن وقت پشتیبانان همدم وارد می‌شوند و با همکاری و هدایت دختر خانم خانواده‌های متقاضیان را به هم معرفی می‌کنند.

اصول رفتاری همدم چیست؟

1. همدم فقط ویژگی ظاهری را نمی‌بیند. حوزه فرهنگی، اقتصادی، دینی و روانشناسی را هم بررسی می‌کند.
2. همدم افراد را به هم معرفی نمی‌کند. بعد از کفویابی، این خانواده‌ها هستند که به هم معرفی می‌شوند. در واقع همدم در جایی که محوریت خانواده ضعیف شده دستیار خانواده‌ می‌شود که هر چقدر در جامعه‌ای خانواده محوریتش بیشتر باشد آن جامعه سالم‌تر و شادابتر و آماده به حرکت است.
3. حفظ شان و جایگاه خانم‌ها در همدم یک اولویت است. این دقت در مراحل همدم و در نوع معرفی نهایی در حد توان رعایت شده و البته باید بهتر هم بشود.

اصول سیاستی همدم چیست؟

1. رضایت خانواده در ازدواج عامل پایداری است.
2. ازدواج پایدار سه ضلع دارد: آگاهی، تعهد و شور و عشق.
3. هر جوانی به دنبال کمال و جمال و اصالت است.

همدم چه نیست؟

هر ازدواجی هم تحکیم لازم دارد و هم تجهیز. فعلا تلاش همدم، تشکیل خانواده پایدار با آگاهی و ارتباط درست است. زنجیره تشکیل و تحکیم خانواده قطعات یک پازل هستند که با ابزارهای نوین ارتباطاتی می‌توان آن را شکل داد و کامل کرد.