تبیان، دستیار زندگی

راهنمای خرید انواع درب اتوماتیک و کرکره برقی

کرکره برقی و درب کرکره‌ای برقی با ساختار خاص خود باعث می‌شوند که سرقت از این درب‌ها بسیار سخت‌تر باشد و با استفاده از آن‌ها تا حد زیادی از سرقت جلوگیری شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راهنمای خرید انواع درب اتوماتیک و کرکره برقی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، وسایل اتوماتیک بیشتری ساخته می شود و وسیله‌های زندگی روز به روز بیشتر به سمت اتوماتیک شدن می‌روند. احتمالا شما هم در خانه و یا محل کار خود وسایل اتوماتیک مختلفی را مورد استفاده قرار می‌دهید که باعث راحتی شما در انجام بعضی از کارها می‌شوند. امروزه حتی وسایلی مانند کرکره مغازه‌ها و یا درب خانه‌ها به سمت اتوماتیک شدن می‌روند.
شما شاهد وسایلی مانند کرکره برقی، درب اتوماتیک و درب کرکره‌ای اتوماتیک هستید. که این وسایل باعث راحتی هر چه بیشتر مردم شده‌اند. و حتی باعث شده‌اند که امنیت خانه‌ها و مغازه‌ها بیشتر شود. به طور مثال کرکره برقی و درب کرکره‌ای برقی با ساختار خاص خود باعث می‌شوند که سرقت از این درب‌ها بسیار سخت‌تر باشد. با استفاده از این در‌ب‌ها تا حد زیادی از سرقت جلوگیری شود. علاوه بر امنیت دیگر صاحبان مغازه ها مجبور نیستند که کرکره های سنگین را جابه جا کنند. همچنین کرکره برقی و درب اتوماتیک از ظاهر شکیل تری نسبت به انواع قدیمی و سنتی کرکره و درب برخوردار هستند. اگر می‌خواهید برای محل کار خود و یا خانه خود کرکره برقی و یا درب اتوماتیک و یا درب کرکره‌ای برقی تهیه کنید با ما در این مقاله همراه باشید.

درب کرکره ای

درب‌ کرکره‌ای نوعی از درب‌‌ها هستند که معمولاً در خانه ‌ها و پارکینگ‌‌ها پاساژ‌ها و مراکز تجاری به کار می‌روند. درب کرکره‌ای بیشتر برای درب پارکینگ و یا مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً این درب‌ها به‌ صورت عمودی جمع می‌شوند و به ‌همین دلیل فضای زیادی را اشغال نمی‌کند که این مزیت باعث می‌شود برای مکان‌‌های کوچکی مانند درب خانه‌ها مورد استفاده قرار گیرند این درب‌ها به‌ صورت اتوماتیک و برقی باز و بسته می‌شوند اما معمولاً شاسی دستی برای این درب کرکره ای تعبیه می‌شود که در زمان‌هایی که برق نیست بتوان از این درب‌ها استفاده کرد این درب کرکره‌ای معمولاً از راه دور و با ریموت باز و بسته می‌شوند درب‌های کرکره‌ای برقی و اتوماتیک معمولاً به نسبت نوع سنتی است طول عمر بیشتر و دوام بیشتری برخوردار است معمولاً این درب‌ها را از جنس آلومینیوم و یا آهن گالوانیزه می‌سازند. درب کرکره‌ای از اجزای مختلفی مانند تیغه کرکره برقی محفظه ریل کرکره و ریموت ساخته شده است. این درب‌ها گاهی دچار مشکلاتی می‌شوند که عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند در ادامه به این مشکلات اشاره می‌شود.

درب کرکره ای

مشکلات درب کرکره ای

کرکره برقی به صورت کلی درب اتوماتیک برقی گاهی دچار مشکلاتی می‌شوند که می‌توانند آسایش و روند کاری صاحبان خود را دچار اخلال کنند. این مشکلات شامل مشکلاتی مانند بالا نرفتن کرکره برقی، خرابی و مشکلات مربوط به ریموت کرکره، خراب شدن موتور کرکره و مشکلات مربوط آن، سر و صدای زیاد و گوش‌خراش درب اتوماتیک کرکره ای در حین باز و بسته شدن و مشکلات مربوط به اتصال و برق کرکره میشود. برای جلوگیری از بروز این مشکلات در ابتدا باید به فروشگاه‌های معتبر و باکیفیت برای تهییه و نصب کرکره مراجعه کرد. تهیه کرکره و درب اتوماتیک با کیفیت باعث می‌شود که مشکلاتی از این قبیل بسیار کم‌تر شود. در ادامه مقاله به معرفی فروشگاه معتبر برای خرید و نصب کرکره و درب اتوماتیک می‌پردازیم.
اما اگر علی‌رغم تهیه درب و کرکره با کیفیت به دلایل مشکلاتی همچون اتصالی جریان برق، استهلاک و ... محصول دچار مشکل شد باید برای رفع مشکلات آن حتما از متخصصان این حوزه کمک خواست. البته با یادگیری قوائد مربوط به نگهداری این کرکره ها میتوان تا حد زیادی از بروز مشکلات جلوگیری کرد. که یکی از راه های ساده و بسیار کار آمد نگهداری کرکره‌های برقی روغن کاری قطعات متحرک کرکره ها از قبیل ریل ها، فنرها و غلتطک‌ها است. البته برای روغن کاری به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید از روغن مخصوص  این کار استفاده کنید.

انواع درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک درای انواع مختلفی هستند که هر مشتری می‌تواند با توجه به نیاز خود درب مورد نظر خود را انتخاب کند. درب های اتوماتیک انواع مختلفی مانند درب های اتوماتیک کرکره ای را شامل میشوند. درب‌های اتوماتیک کرکره ای بیشتر برای درب پارکینگ‌ها و درب فروشگاه ها و مغازه ها مورد استفاده قرار میگیرند. نوع دیگر این درب ها درب اتوماتیک سکشنال است این دربها دارای ظاهری زیبا و شیک هستند و برای مکان‌های که زیبایی در آنجا مدنظر است بسیار مناسب هستند. درب‌های سکشنال در هنگام جمع شدن بر زیر سقف قرار می‌گیرند و فضای کمی را  اشغال میکنند و ظاهر زیبایی را پدید می آورند. نوع دیگر این درها نوع کشویی آن است درب‌های اتوماتیک کشویی یکی از معروف‌ترین انواع درب‎‌های اتوماتیک است که دارای عملکردی ساده است. و مناسب مکان‌های پر رفت‌وآمد است که درب بسیار باز بسته می‌شود. این نوع از درب‌ها برای در ورودی فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیار مناسب می‌باشند. این درب‌ها بر اساس نیروی کششی کار می‌کنند و دارای دو لنگه ثابت و دو لنگه متحرک می‌باشند.

 
diakodoor.com


جمع بندی
اگر شما هم صاحب مغازه و یا فروشگاهی بزرگ هستید و یا هر روز صبح مجبور به باز و بسته کردن درب پارکینگ هستید احتمالا تا به الان به فکر تهییه درب‌های اتوماتیک و یا کرکره‌های برقی افتاده‌اید. اگر به دنبال دربی با کیفیت و مناسب می‌گردید می‌توانید به وب سایت diakodoor.com مراجعه کنید و از کیفیت محصولات آن‌ها مطمئن باشید.