تبیان، دستیار زندگی

8 رستوران معروف در تهران که پاتوق گردشگران خارجی هستند!

تهران نیز به عنوان پایتخت سرشار از مناطق گردشگری است. اما یکی از مواردی که همیشه مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، غذای ایرانی است. غذاهای ایرانی همانطور که می‌دانید در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مرجع تعیین هزینه ترجمه در ایران کجاست؟

گردشگران خارجی زمانی که وارد ایران می شوند، اولین شهری که به گشت و گذار در آن می پردازند احتمالاً تهران خواهد بود. زیرا که مقصد اول آن ها تهران است. تهران نیز به عنوان پایتخت سرشار از مناطق گردشگری است. اما یکی از مواردی که همیشه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد، غذای ایرانی است. غذاهای ایرانی همانطور که می دانید در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این مطلب قصد داریم به معرفی 8 رستوران معروف در تهران بپردازیم که پاتوق گردشگران خارجی هستند.

رستوران ارکیده

رستوران ارکیده یکی از رستوران های ایرانی زنجیره ای است که کیفیت غذای آن بسیار بالا بوده و همیشه مورد توجه گردشگرانی که برای بازدید از ایران در ابتدا به تهران می رسند قرار گرفته است. این رستوران 6 شعبه در استان تهران، مازندران و البرز دارد. یکی از بهترین شعبه های رستوران ارکیده که با دیگر شعبه ها تفاوت دارد، شعبۀ چالوس است. شعبۀ چالوس این رستوران فضای سرسبز و بسیار دلنشینی دارد که رضایت هر فردی را جلب خواهد کرد.
از دیگر شعبه های رستوران ارکیده می توان به شعبۀ آرژانتین، شعبۀ سعادت آباد، شعبۀ اقدسیه، شعبه مهستان در کرج و شعبه متل قو در استان مازندران اشاره کرد. این رستوران همواره کوشیده تا غذای اصیل ایرانی را با بیشترین کیفیت ارائه دهد. برای سفارش از این رستوران می توانید از وب سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود اقدام کنید. 

رستوران نایب

نایب به عنوان اولین چلوکبابی ایران یکی از شناخت شده ترین رستوران های تهران است. رستوران نایب نیز چندین شعبه دارد اما شعبه اصلی آن نایب ساعی است. این رستوران در خیابان ولیعصر تهران کمی پایین تر از پارک ساعی قرار دارد. رستوران نایب قدیمی ترین و اولین چلوکبابی ایران است. تاریخچۀ این رستوران به آشپزی به نام حاج علی می رسد که آشپز ناصرالدین شاه بوده است.
پسر او اولین چلوکبابی ایران را تأسیس کرده و نوۀ او نیز شعبه ساعی نایب را که همانطور که گفته شد شعبه اصلی و لوکس ترین شعبه این مجموعه است را راه اندازی می کند. این رستوران تا به امروز از لوکس ترین رستوران های ایران است که بسیار میان طرفداران کباب شهرت دارد.

رستوران شاندیز جردن

رستوران شاندیز جردن

رستوران شاندیز یکی از بهترین رستوران های مشهد است و سال هاست که میزبان مردم بوده است. تنها شعبه رسمی رستوران شاندیز در تهران، شاندیز جردن است. این رستوران همانطور که مشخص است در خیابان آفریقا در جردن قرار دارد و پس از تأسیس به عنوان تنها شعبه این مجموعه در تهران بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت و همیشه در بیشتر مواقع شلوغ است. رستوران شاندیز امکان سفارش آنلاین غذا  را نیز در دستور کار خود قرار داده و نقاط مختلفی از تهران ارسال دارد.

رستوران شمرون کباب

کباب سرای شمرون از سال 1385 در تجریش تهران تأسیس شده و تا به امروز فعالیت آن ادامه دارد. این رستوران سه شعبه دارد اما شعبۀ اصلی آن شعبه تجریش است. این مجموعه در سه طبقه، همراه با تراس بسیار زیبا مشرف به میدان تجریش می باشد. شمرون کباب نیز با داشتن چند شعبه در شهر تهران امکان سفارش گیری آنلاین دارد و تقریباً برای کل شهر تهران ارسال دارد.
این یکی از ویژگی های مثبت این رستوران است. شمرون کباب همانطور که از نامش مشخص است غذاهای کبابی دارد.
منوی این رستوران را می‌توانید در اپلیکیشن و وب‌سایت اسنپ فود مشاهده کنید. شما می‌توانید از  کد تخفیف اسنپ فود نیز استفاده کنید.

رستوران روحی

رستوران روحی

رستوران روحی یکی از دیگر از رستوران های محبوب تهران است که سه شعبه دارد. شعبۀ تجریش، شعبۀ شهرک غرب و شعبۀ بهارستان در مرکز تهران. این رستوران حس و حال خونه های قدیمی را دارد و غذاهای آن نیز همگی جز غذاهای اصیل ایرانی هستند. از معروف ترین غذاهای این رستوران می توان به زرشک پلو با مرغ و تاوا کباب آن اشاره کرد. در هر کجای تهران که باشید می توانید یکی از شعب این رستوران را انتخاب کنید و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

رستوران قیمه قورمه

رستوران قیمه قورمه

رستوران قیمه قورمه یکی از جذاب ترین رستوران های ایرانی در زمینۀ سرو غذا و کیفیت است. غذاهای این رستوران شامل غذاهای برنجی و انواع خورشت می شود. این رستوران تمام غذاهای خود را قابلمه های رویی کوچک بقچه پیچ شده ارسال می کند. این بسته بندی جذاب نظر خیلی از افراد را به خود جذاب می کند. از غذاهای این رستوران می توان از غذاهایی مانند چلو خورشت قورمه روپلو، زرشک پلو با مرغ تنوری، لوبیا پلو با گوشت گوسفندی و چلو خورشت قیمه سیب زمینی روپلو نام برد.

رستوران قیمه دات کام

رستوران قیمه دات کام اولین رستورانی در ایران است که منوی آن تنها شامل انواع مختلف قیمه می شود. قیمه دات کام نیز دارای چند شعبه در تهران است و به راحتی می توانید غذای خود را به صورت آنلاین سفارش داده و در بسته بندی شیک و تمیز تحویل بگیرید.
این رستوران انواع قیمه ها را در منوی خود جای داده و خیلی زود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. از جمله غذاهای این رستوران می توان به قیمه همایونی، قیمه درباری، قیمه لاپلو، قیمه سیب زمینی همراه با ته چین، قیمه بوشهری و ته چین با قیمه نثار اشاره کرد.

رستوران قیمه دات کام

رستوران مسلم

رستوران مسلم از بهترین رستوران های بازار تهران محسوب می شود. هر زمان که از بازار تهران دیدن کنید، صف طولانی این رستوران را نیز مشاهده می کنید که البته با سرعت بالایی وارد رستوران می شوند. رستوران مسلم که در دل بازار تهران قرار دارد، به غذاهای جذاب با حجم بالا معروف است که معمولاً برای دو نفر مناسب است. معروف ترین غذای رستوران مسلم ته چین مرغ آن است.