تبیان، دستیار زندگی

همه نکات نصب کولر آبی با سنجاق

کولرهای آبی با سازگاری با محیط زیست و هم چنین صرفه جویی در هزینه‌ها، گزینه‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همه نکات نصب کولر آبی با سنجاق
کولرهای آبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خنک کردن محیط زندگی شما هستند. با پیشرفت تکنولوژی سیستم‌های خنک کننده با فناوری‌های مختلف در خدمت مردم هستند. این سیستم‌ها با سازگاری با محیط زیست و هم چنین صرفه جویی در هزینه‌ها، گزینه‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند. یونیت‌های خنک کننده درون کولر آبی با جذب هوای گرم از بیرون و خنک کردن آن و انتقال آن به درون محیط خانه، باعث ایجاد هوایی مطبوع می‌شود. درون کولر از مواد جاذب آب مانند پوشال استفاده می‌شود. یک پمپ آب را در ساختمان کولر به جریان می‌اندازد. عملکرد این نوع از کولرها بسیار مناسب است به شرطی که رطوبت بیرون از منزل، کم باشد.

نحوۀ نصب کولر آبی:

نحوۀ نصب کولر آبی

به طور کلی دو راه برای نصب این نوع از کولرها وجود دارد:
نصب کولر در یک مکان مرکزی
اتصال کولر به کانال کشی‌
اولین روش برای خانه‌های کوچک و دومین برای خانه‌هایی با تعداد اتاق‌های بالا، استفاده می‌شود.
اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کولر آبی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال بهترین نصابان کولر آبی در شرق تهران باشید می‌توانید سفارش نصب کولر آبی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصان در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

مراحل نصب کولر آبی:

اتصال پایۀ کولرآبی:
این اولین و ابتدایی‌ترین قدم برای نصب کولرهای آبی است. معمولاً کارخانۀ ساخت کولر آبی آن را به همراه پایۀ مناسب وارد بازار می‌کند. دقت کنید که محل قرار گیری و نصب کولر درست و دقیق باشد.

قراردادن کولرآبی بر روی پایه:
این مرحله نیازمند دقت زیادی است. کول آبی را به گونه‌ای روی پایه قرار دهید تا بیشترین پشتیبانی را داشته باشد. از براکت‌ها و بست‌های مناسب برای اتصال کولر به دیوار استفاده کنید.

جریان آب ورودی:
حالا وقت این است که جریان آب را به درون کولر به راه بیندازید. دقت کنید که فلکۀ باز و بسته کردن آب به درستی در محل و بین کولر و منبع آب وصل باشد. درست قرار گرفتن فلکه بسیار مهم است زیرا می‌توان با قطع جریان آب در صورت لزوم، کولر را در برابر آسیب‌های احتمالی حفظ کرد.

اتصال دریچه 
اتصال دریچه در محل مناسب، باعث به جریان افتادن هوا در منزل و خنک کردن محیط  با کولر آبی می‌شود.

اتصال دریچه

نکات بیشتر درباره نصب کولرآبی:

از ترموستات‌های با ولتاژ پایین استفاده کنید زیرا ترموستات‌هایی با ولتاژ بالا تغییر دماهای زیاد را نیز متحمل می‌شوند و همین امر به کولر آسیب وارد می‌کند.

به نصب و تنظیم شناور کولر دقت کنید.

اگر کولر آبی را روی پشت بام نصب می‌کنید، حواستان به شیرفلکه آب باشد تا از نشت آب و خرابی‌های ناشی از آن جلوگیری کنید.
برای ایمنی بیشتر، محل قطع برق ورودی به کولر بایستی در نزدیکی کولر باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل، اتصال برق سریعاً قطع شود.
وجود یک تعدیل کنندۀ فشار در محل فن، باعث می‌شود که عملکرد کولر بهبود یابد.
فضایی حدود یک متر بایستی در اطراف کولر وجود داشته باشد تا نگهداری و رفع مشکلات کولر راحت‌تر انجام شود.
دقت کنید که دریچۀ کولر اقلاً سه متر از لولۀ گاز، آشپزخانه، اتاق کودکان و سرویس‌های بهداشتی فاصله داشته باشد.
اگر هم کولر گازی و هم سیستم سرمایش مرکزی دارید، به هیچ وجه به طور همزمان از هر دو استفاده نکنید. با انجام این کار باعث می‌شوید که به هر دو سیستم فشار مضاعف وارد شود و هیچ کدام نیز کار خود را به درستی انجام ندهند. نگه داشتن از دو سیستم سرمایشی ناکارآمد، علاوه بر هزینه، باعث مشکلاتی نظیر نشتی آب و صداهای بلند نیز می‌شود.