تبیان، دستیار زندگی

کراسینی ، یک پیشنهاد ساده برای عصرانه

کراسینی ،به نان های تست شده کوچک گفته می شود.این غذای خوشمزه با بریدن نان باگت به برش های کوچک و تست و یا گریل کردن آن تهیه می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کراسینی
اگر به دنبال یک عصرانه ساده برای دورهمی هستید، پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه را درست کنید. کراسینی یا بروشتا یک نان ایتالیایی است که غالبا با روغن زیتون یا سیر رومال شده و داخل فر پخته و برشته میشود و بعد از برشته شدن نان، روی آن را با مواد مختلف پر می کنند.

این غذای خوشمزه را می توان به روش های مختلف و مواد متنوع (بادمجان، پنیر، گوجه فرنگی، زیتون)تهیه می کنند.برای تهیه این پیش غذا ،اگر از ماست یا پنیر استفاده می کنید می توانید اول آن را روی نان بمالیدو بعد بقیه مواد را به همراه نمک و فلفل روی آن بریزید.در ادامه مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه را بیان می کنیم:

طرز تهیه کراسینی بادمجان

مواد لازم:
 روغن زیتون 5 قاشق غذاخوری
 پیاز ریز خرد شده ۱ عدد
 سیر 2 الی 3 حبه
 بادمجان 1 عدد خرد شده
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
گوجه فرنگی خرد شده 3 عدد
نان باگت 1 عدد
سرکه بالزامیک به مقدار لازم
ریحان خرد شده چند برگ

کراسینی بادمجان

طرز تهیه:برای تهیه این میان وعده خوشمزه، یک تابه ی بزرگ را روی حرارت متوسط ​​و کم قرار دهید.یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و پیاز را داخل تابه بریزید و 5 تا 6 دقیقه آن را تفت دهید تا نرم شود. سیر را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا نرم و طلایی شود. حدود 10 دقیقه برای این کار کافی است. سپس آن ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.

 تابه ی دیگری را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد قرار دهید.سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و بگذارید تا کمی گرم شود. یک لایه از بادمجان هایی را که از قبل به صورت حلقه ای خرد کرده اید داخل تابه بچینید تا با روغن زیتون کمی سرخ شوند. آن ها را مرتب زیر و رو کنید تا زمانی که نرم و یکدست و قهوه ای شوند. بادمجان های سرخ شده را روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن ها خارج شود. روی بادمجان ها کمی نمک و فلفل بپاشید تا مزه دار شوند.

 در طرز تهیه کراسینی می توانید از انواع پنیر از جمله پنیر پارمسان، پنیر مورازلا و حتی پنیر صبحانه استفاده کنید. پنیرها می توانند طعمی بی نظیر به این پیش غذا و میان وعده بدهند. می توانید آن ها را با توجه به مواد اولیه ی کراسینی انتخاب و استفاده کنید.


 در تابه ی دیگر یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و گوجه فرنگی را داخل تابه بریزید و تفت دهید تا گوجه فرنگی نرم شود و شکل خود را از دست ندهد. در این حالت مقدار زیادی از آب گوجه فرنگی بخار می شود. در یک کاسه ی بزرگ، بادمجان، مخلوط پیاز و گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید. به آرامی هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. اگر دوست داشتید،مجددا مقدار کمی نمک و فلفل به آن ها اضافه کرده و آن ها را مزه دار کنید.

سپس روی نان تست حلقه حلقه شده کمی روغن زیتون بمالید، آن ها را داخل فر قرار دهید تا کاملا برشته شوند. سپس روی آن چند قطره سرکه ی بالزامیک اسپری کنید و ریحان خرد شده بپاشید. موادی را که از قبل آماده کرده اید روی نان ها بریزید و نوش جان کنید.

 نکته: در طرز تهیه کراسینی می توانید از انواع پنیر از جمله پنیر پارمسان، پنیر مورازلا و حتی پنیر صبحانه استفاده کنید. پنیرها می توانند طعمی بی نظیر به این پیش غذا و میان وعده بدهند. می توانید آن ها را با توجه به مواد اولیه ی کراسینی انتخاب و استفاده کنید. به عنوان مثال برای درست کردن کراسینی گوجه فرنگی، پنیر صبحانه و پارمسان، و برای کراسینی بادمجان، پنیر موزارلا توصیه می شود.
کراسینی با گوجه فرنگی

 طرز تهیه کراسینی با گوجه فرنگی

برای تهیه کراسینی با گوجه فرنگی ، به مواد زیر نیاز داریم:
باگت فرانسوی ۱ عدد
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
سیر خرد شده 4 حبه
گوجه فرنگی خرد شده 3 عدد
پیاز سفید کوچک خرد شده 1/2
ریحان تازه خرد شده 2 الی 3 قاشق غذاخوری
آب لیموی تازه ۱/۴
نمک و فلفل به مقدار لازم
پنیر پارمسان به مقدار لازم
طرز تهیه:در این روش برای تهیه کراسینی، ابتدا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید و سپس سیر خرد شده را دریک قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید تا معطر و طلایی شود. سپس آن را کنار بگذارید.

 سعی کنید از روغن زیتون استفاده کنید،زیرا استفاده از روغن زیتون هم طعم و مزه ی کراسینی را بهتر می کند و هم باعث تردی نان می شود و همین به جویده شدن کمک می کند. اگر برش های نان را بدون هیچ گونه آماده سازی بپزید، آن ها خرد می شوند.


گوجه فرنگی، پیاز و ریحان تازه را خرد کنید و در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط و ترکیب کنید. سیر تفت داده شده را با روغن زیتون اضافی داخل ظرف بریزید. آب لیمو را روی مخلوط سبزیجات فشرده و نمک و فلفل را برای مزه دار شدن آن اضافه کنید. همه ی مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سپس آن‌ ها را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند.سپس دو قاشق غذاخوری دیگر روغن زیتون را با نمک و فلفل در یک کاسه ی کوچک بریزید.

نان باگت را به اندازه های کوچک ببرید و آن ها را در روی سینی فر که از قبل آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید قرار دهید. برای مالیدن روغن زیتون چاشنی روی نان ها از قلموی سیلیکونی استفاده کنید. سپس نان ها را به مدت چند دقیقه تا زمانی که لبه های آن ها کمی قهوه ای شوند، بپزید.سپس روی هر برش باگت را با یک قاشق کراسینی گوجه فرنگی و مقداری پنیر پارمسان بپوشانید. آن را در ظرف مورد نظر سرو کرده و نوش جان کنید.

 نکته: سعی کنید از روغن زیتون استفاده کنید،زیرا استفاده از روغن زیتون هم طعم و مزه ی کراسینی را بهتر می کند و هم باعث تردی نان می شود و همین به جویده شدن کمک می کند. اگر برش های نان را بدون هیچ گونه آماده سازی بپزید، آن ها خرد می شوند.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .