تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه بستنی میوه ای ساده و خوشمزه در منزل

در فصل تابستان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خنک شدن، خوردن یک دسر خوشمزه تابستانی مانند بستنی میوه‌ای است، تهیه این دسر هیجان‌انگیز در منزل کاری بسیار ساده و آسان می‌باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بستنی میوه ای
بستنی میوه ای به خاطر شکل و طعم بی نظیر آن در بین همه افراد طرفداران زیادی دارد و بهتر است این دسر خوش طعم را خودتان درمنزل تهیه کرده و خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه بستنی میوه ای خانگی با توت فرنگی


مواد لازم:
- توت فرنگی       300 گرم
- شیر                 1 پیمانه
- خامه               3 قاشق غذاخوری
- شکر                در صورت لزوم

بستنی میوه ای
طرز تهیه:

 

کمتر کسی را می توانید بیابید که بستنی دوست نداشته باشد، با استفاده از میوه های خورده نشده و نرم شده موجود در یخچال می توان خیلی آسان این بستنی درست کنید.

ابتدا توت فرنگی ها را بشویید و سپس برگ و دم توت فرنگی ها را جدا کرده و داخل ظرفی بریزید و برای حدود 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شود.کمی از توت فرنگی ها را برای تزیین در یخچال بگذارید، بعد از 4 ساعت توت فرنگی ها را از فریزر خارج کرده و به همراه شیر و خامه داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

سپس مایه بستنی را برای 8 ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود، بستنی را بعد از 8 ساعت از فریزر خارج کرده و برای 10 دقیقه کنار بگذارید تا نرم شود

سپس یک اسکوپ از بستنی را داخل ظرف بستنی خوری قرار داده و با توت فرنگی تازه و سس شکلات تزیین کنید و سرو نمایید.

نکته مهم:  اگر برای تهیه این بستنی از خامه قنادی استفاده می کنید دیگر نیازی به اضافه کردن شکر نیست چون خامه قنادی خودش شیرین است، در غیر این صورت بسته به ذائقه تان مقداری شکر اضافه نمایید.

بستنی میوه ای

طرز تهیه بستنی میوه ای خانگی با هلو به روش حرفه ای ها


مواد لازم:
- هلو                                500 گرم
- شیر                               1 پیمانه
- خامه قنادی یا صبحانه     3 قاشق غذاخوری

بستنی میوه ای
طرز تهیه:
ابتدا هلوها را شسته و بگذارید تا آب آن ها گرفته شود سپس هلو ها را پوست گرفته و چهار قاچ کنید و هسته آن ها را خارج نمایید،هلوها را خرد کرده و داخل یک ظرف بریزید و به فریزر منتقل کنید تا برای 4 ساعت بماند و یخ بزند.

هلو یخ زده، شیر و خامه را داخل غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید تا مایه بستنی یکدست شود، در این مرحله طعم مایه را بچشید اگر دوست داشتید کمی شکر اضافه کنید.

مایه بستنی را در یک ظرف درب دار بریزید و برای 8 ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود، بعد از 8 ساعت بستنی را از فریزر خارج کرده وبرای 10 دقیقه کنار بگذارید تا کمی نرم شود.

سپس با اسکوپ از بستنی بردارید و در ظرف بستنی خوری قرار دهید، برای تزیین برش هایی از هلو روی آن قرار داده و سرو نمایید.

بستنی میوه ای

طرز تهیه بستنی میوه ای با گیلاس خوشمزه


مواد لازم:
- گیلاس            300 گرم
- بستنی وانیلی  2 پیمانه
- خامه              1 پیمانه
- پودر قند         1 قاشق غذاخوری

بستنی میوه ای
طرز تهیه:
برای تهیه این بستنی خوشمزه ابتدا هسته های گیلاس ها را ازشون جدا می کنیم، اینکه مقدار گیلاس داخل بستنی دقیقا چقدر باشد به این بستگی دارد که بخواهبد بستنی شما پر گیلاس یا کم گیلاس باشد.در این مرحله بعد از شستن گیلاس ها، آنها را خرد کنید، سپس با مخلوط کن آن ها را به صورت پوره در آورید، بعد خامه و پودر قند را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست بشود.

حالا بستنی وانیلی را هم اضافه می کنیم و باز مواد را با هم مخلوط می کنیم و در آخر وقتی تمام مواد با هم خوب مخلوط و یکنواخت شد؛ باید ظرف را برای ۲ الی ۳ ساعت داخل فریزر بگذاریم تا بستنی خودش را بگیرد و سفت بشود.

وقتی بستنی خودش را گرفت برای 5 الی 10 دقیقه بیرون فریزر می گذاریم و بعد با یک اسکوپ بستنی ، آن را در ظرف مورد نظر ریخته و با گیلاس های درسته تزیین می کنیم. نوش جان!

بستنی میوه ای

طرز تهیه بستنی میوه ای با موز و شکلات


مواد لازم:
- موز                      3 عدد
- شکلات چیپسی    90 گرم
- وانیل                  1 قاشق چایخوری
- شیر                   60 میلی لیتر

بستنی میوه ای
طرز تهیه:
تمام موزها را پوست بگیرید، سپس خرد کنید و به مدت 4 ساعت موزهای خرد شده را داخل فریزر بگذارید تا زمانی که موزها سفت بشوند یا اینکه یخ بزنند.

سپس همه مواد شامل شکلات چیپسی، موزهای یخ زده و شیر را توی میکسر یا غذا ساز بریزید، تا زمانی که همه مواد کاملا با هم مخلوط بشوند.

مخلوط آماده شده را توی یه قالب کوچیک بریزید و در فریزر بگذارید، م یتوانید مواد بستنی را به مدت یک شب در فریزر بگذارید یا اینکه مقداری که سفت شد از فریزر خارج کنید و میل کنید. نوش جان!

بستنی میوه ای

طرز تهیه بستنی میوه ای با انبه


مواد لازم:
- انبه                           ۲ عدد
- شیرعسلی یک قوطی   ۴۰۰ گرمی
- خامه                         ۴۰۰ گرم
- رنگ زرد خوراکی         ۲ قطره

بستنی میوه ای
طرز تهیه:
گوشت انبه را از پوست آن جدا کنید بعد با غذاساز انبه‌ ها را له کنید؛ اگر از غذاساز استفاده می‌کنید همه مواد را چند دقیقه داخل غذاساز خوب مخلوط کنید، یا می‌توانید با همزن دستی یا برقی چند دقیقه مواد را بزنید.

بعد مواد را داخل یک ظرف مستطیل شکل دردار بریزید و حداقل ۴ ساعت داخل فریزر قرار بدهید، قبل از استفاده 5 الی 10 دقیقه بگذارید بیرون فریزر بماند بعد راحت می‌شود بستنی را اسکوپ زد. نوش جان!

بستنی میوه ای

طرز تهیه بستنی میوه ای مخلوط


مواد لازم:
- توت فرنگی             5 عدد
- تمشک                  نصف پیمانه
- بلوبری                  نصف پیمانه
- شیر عسلی            1 قوطی
- خامه صبحانه        400 میلی لیتر
- وانیل                   2 قاشق چایخوری

بستنی میوه ای
طرز تهیه:
برای تهیه این بستنی شما می توانید از ترکیب میوه های تابستانی استفاده کنید، میوه های خوش طعم تابستانی گزینه ی عالی برای تهیه این بستنی است.

هر کدوم از میوه ها را جداگونه داخل مخلوط کن یا بلندر بریزید تا پوره شوند، میوه های پوره شده را داخل کاسه ای جداگانه بریزید و داخل فریزر نگه دارید.

حالا باید پایه اصلی بستنی را آماده کنیم؛ خامه باید خنک باشد، آن را داخل یک کاسه مناسب بریزید و هم بزنید تا یکدست شود، بعد وانیل و شیرعسلی را اضافه کنید.

میزان شیرعسلی به ذائقه ی شما بستگی دارد،  پس سعی کنید که شیرعسل را کم کم اضافه کرده تا به شیرینی دلخواهتان برسید.

نکته مهم: دقت داشته باشید که پس از یخ زدن مقداری شیرینی آن کم می شود و همچنین اگر از میوه ترش استفاده می کنید میزان شیر عسل را بیشتر کنید.  

نیمی از مواد بستنی را داخل ظرف مناسبی بریزید، بعد با قاشق نصف میوه های پوره شده را روی سطح آن ها بریزید و با چنگال کمی مخلوط کنید، سپس بقیه مواد بستنی را بریزید و بقیه ی میوه های پوره شده را دوباره ترکیب کنید تا یک حالت ابری و بادی زیبا روی سطح بستنی ایجاد شود.

حالا روی ظرف را سلفون بکشید و یا اگر ظرف درب دارد، در آن را ببندید و برای حداقل 6 ساعت بگذارید داخل فریزر تا کاملا سفت شود و یخ بزند.بعد از اینکه بستنی آماده شد، آن را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید به مدت 5 الی 10 دقیقه در دمای محیط باشد، حالا آنها را اسکوپ بزنید و نوش جان کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .