تبیان، دستیار زندگی

چگونه کفتا کباب خوشمزه درست کنیم؟

کفتا کباب یا کباب کفته،غذای گوشتی خوشمزه ای است که بیشتر مردم کشورهای مراکش و لبنان آن را درست می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کباب کفتا
شاید از پختن غذاهای تکرای خسته شده اید. امروز می خواهیم شما را با نوعی کباب خوشمزه آشنا کنیم.این غذا می تواند شما را از داشتن شام تکراری راحت کند.کفتا کباب؛ یکی از انواع کباب های خوشمزه ای است که به روش های مختلف درست می شود.این نوع کباب، شباهت زیادی به کباب کوبیده دارد. این غذای خوشمزه را هم می توانید با نان و هم به برنج زعفرانی میل کنید.

 این کباب خوشمزه را می توانید در سیخ های چوبی و فلزی هم در ماهیتابه سرخ کنیدو هم داخل فر یا مایکروفر قرار دهید. این کباب به همراه سس مخصوص به نام موهامارا تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه کباب کفتا و سس موهامارا بیان می کنیم:

مواد لازم برای تهیه کباب کفتا:

گوشت چرخ کرده ٣۵٠ گرم
پیاز 2 عدد
دارچین یک دوم قاشق چای خوری
جعفری ٢ ق غذا خوری
نمک و فلفل میزان لازم
 فلفل دلمه قرمز ٢ عدد
 سیر ٢ حبه
 گردو ۴٠ گرم
رب انار ١/۵ ق غذا خوری
 زیره سبز ١/۴ ق چای خوری
روغن زیتون ١/۵ ق غذا خوری
 پاپریکای دودی ۱/۲ ق چای خوری
نمک و فلفل قرمز به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا به سراغ تهیه سس می رویم.برای تهیه سس ابتدا باید فلفل دلمه ای را کباب کنید، به این صورت که  فلفل دلمه ای ها  را داخل توری قرار دهید روی گاز و یا داخل بگذارید تا کاملا کباب و پخته شود. سپس سر فلفل دلمه را جدا کنید و به همراه دیگر مواد و ادویه ها (سیر،گردو،رب انار،زیره سبز،یک عدد پیاز،روغن زیتون،نمک و فلفل قرمز،پاپریکای دودی )داخل غذاساز بریزید و بگذارید تا کاملا پوره و یکدست شود سپس این سس را داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

 در مرحله بعدی به سراغ مخلوط کردن گوشت و پیاز بروید. برای این کار پیاز را پوست بگیرید به همراه جعفری خرد شده داخل غذاساز بریزید تا کاملا یکدست شود اگر غذاساز دردسترس ندارید،می توانید پیاز را رنده ریز یا ساطوری ریز کنید و جعفری را نیز با چاقو ریز خرد کنید سپس داخل یک کاسه بریزید و گوشت چرخ کرده را به همراه ۲  قاشق غذا خوری از سس خنک شده موهامارا بریزید.
این کباب خوشمزه را می توانید در سیخ های چوبی و فلزی هم در ماهیتابه سرخ کنیدو هم داخل فر یا مایکروفر قرار دهید. این کباب به همراه سس مخصوص به نام موهامارا تهیه می شود.

سپس ادویه ها و دارچین را هم به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و خوب مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود سپس از مواد به اندازه گردو یا کمی بیشتر بردارید و به سیخ چوبی یا فلزی بزنید سپس داخل یک بشقاب قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار داده تا خودش را بگیرید.

در ادامه داخل یک تابه روغن بریزید تا داغ شود سپس کباب ها را از یخچال خارج کنید و داخل تابه سرخ کنید و مدام سیخ ها را برگردانید تا کاملا سرخ و طلایی شود سپس به همراه گوجه سرخ شده و برنج میل کنید.

نکته: برای تهیه کباب کفتا می توانید از مخلوط گوشت گوساله و بره نیز استفاده کنید.
 برای طعم بهتر این غذا می توانید نعنا را هم به مواد کباب اضافه کنید و این کاملا سلیقه ای می باشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .