تبیان، دستیار زندگی

انواع ساندویچ خانگی؛ معرفی و دستور پخت پنج ساندویچ ساده و سریع

تهیه انواع ساندویچ‌های خانگی، یکی از گزینه مناسب برای غذاهای سریع هستند، که شما می‌توانید آن‌ها را در وعده‌های غذایی مختلف مصرف کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انواع ساندویچ
ساندویچ های خانگی را می توان به شکل های مختلف و از مواد غذایی متنوع تهیه کرد، شما می توانید این ساندویچ ها به عنوان میان وعده یا غذای اصلی مصرف کنید.

از جمله ساندویچ هایی خانگی ساده و سریع  که می توان برای وعده غذایی آماده کرد؛ ساندویچ گوشت بوقلمون، ساندویچ تن ماهی، ساندویچ تخم مرغ و غیره است.

انواع ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ کوفته ایتالیایی ساده و سریع


مواد لازم:
- گوشت چرخکرده          400 گرم
- نان باگت                    5 عدد
- پنیر ورقه ای                10 ورق
- تخم مرغ                     1 عدد
- گوجه فرنگی                 700 گرم
- آب گوجه فرنگی            یک چهارم پیمانه
- جعفری خشک              2 قاشق غذاخوری
- ریحان خشک               2 قاشق چایخوری
- پونه کوهی                   2 قاشق چایخوری
- کراکر نمکی                    یک دوم پیمانه
- آرد                               سه چهارم پیمانه
- پودر سیر                       یک دوم قاشق چایخوری
- فلفل سیاه و فلفل قرمز    به میزان لازم
- شکر                             1 قاشق چایخوری
- نمک                             به میزان لازم

ساندویچ کوفته ایتالیایی
طرز تهیه:

ساندویچ یکی از محبوب ترین غذاها به خصوص برای کودکان است، این غذای محبوب را می توان با هزینه کمتری تهیه کرده و همچنین زمان کمی برای آماده کردن آن صرف می شود.


کوفته ایتالیایی یک کوفته ساده ست که از گوشت چرخ کرده و تخم مرغ به همراه چاشنی های مختلف تهیه می شود، این کوفته را با سس گوجه فرنگی ساده ای به همراه نان باگت و پنیر موزارلا سرو می کنند.برای تهیه این ساندویچ ابتدا کراکر نمکی را در غذا ساز پودر کنید و در کاسه ای بزرگ بریزید و با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید.

حالا پودر سیر و نمک به کاسه اضافه کنید و جعفری خشک و فلفل قرمز را نیز اضافه کنید، آرد را اضافه کرده و هم بزنید. در این مرحله پونه کوهی، ریحان خشک و فلفل سیاه  را بیافزایید.

حالا گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و خوب ورز دهید، آب گوجه فرنگی را در کاسه بریزید و در حدود ده دقیقه به ورز دادن ادامه بدهید و از مایه گوشت به اندازه یک نارنگی بردارید و گرد کنید، پانزده عدد کوفته رو آماده کرده و آرد پاشی کنید.  

فر رو تا دمای 205 درجه سانتی گراد گرم کنی، کف سینی فر کاغذ روغنی گذاشته و کوفته ها را در سینی فر بچینید، کوفته ها را به مدت بیست و پنج دقیقه در طبقه وسط فر قراردهید. (بعد از این مدت با خلال دندان پختن کوفته ها رو امتحان کنید. خلالی در وسط یک کوفته فرو کنید، اگر گوشت به خلال نچسبید, سینی رو از فر خارج کنید.)

ساندویچ کوفته ایتالیایی
گوجه فرنگی ها را شسته و رنده کنید، در قابلمه ای گوجه فرنگی ها را بریزید و روی حرارت قرار دهید و کمی نمک وفلفل سیاه اضافه کنید،  باقی مانده پونه کوهی و ریحان خشک را نیز اضافه کرده  و کمی هم بزنید. شکر را هم در قابلمه بریزید و سس را به مدت ده تا پانزده دقیقه بجوشانید تا غلیظ شود.

بعد از اینکه سس شما خنک شد، کوفته ها را در سس بغلطانید، دراین مرحله نان باگت ها را از وسط برش بزنید ولی از هم جدا نکنید.

داخل هر نان دو ورق پنیر قرار دهید،  نان و پنیر را یا تا زمانی که پنیر ذوب شده و نان برشته شود داخل فر قرار دهید، حالا اجازه دهید تا نان ها کمی خنک شود و داخل هر نان سه عدد کوفته بگذارید، روی هر کوفته سس بریزید، ساندویچ های شما آماده است می توانید نوش جان کنید.

انواع ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ تورتیلای فیله سوخاری خانگی


مواد لازم:
- فیله مرغ              2 تکه
- نان تورتیا             4 عدد
- کورن فلکس          3 پیمانه
- تخم مرغ               2 عدد
- گوجه فرنگی           2 عدد
- برگ کاهو               به مقدار لازم
- روغن                     به مقدار لازم
- پاپریکا                   2 قاشق چایخوری
- نمک وفلفل سیاه     به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس:
- ماست یونانی    به مقدار لازم
- پیازچه              1 عدد
- سیر                 4 حبه
- آب لیمو            3 قاشق غذاخوری
- نمک و فلفل       به مقدار لازم

ساندویچ تورتیلای فیله سوخاری
طرز تهیه:
فیله ها رابه ابعاد کوچک برش بزنید، روی آن ها نمک، فلفل سیاه و پاپریکا بپاشید، تکه های مرغ را ابتدا در تخم مرغ کمی زده شده فرو کنید و سپس در کورن فلکس پودر شده بغلتانید.

سپس آن ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند، حالا نان تورتیا را گرم کنید و وسط آن ها برگ کاهو قرار دهید و فیله مرغ سوخاری و گوجه فرنگی خرد شده روی آن قرار داده و سس را روی مواد بریزید و نان را بپیچید و سرو کنید.

طرز تهیه سس ساندویچ:
ماست و آبلیمو را در ظرف مناسبی بریزید و سیر له شده رابه آن اضافه کنید،حالاپیازچه را ریز خرد کرده و به مواد اضافه کنید، مواد رابا هم مخلوط کرده، نمک و فلفل بزنید و سس را تا زمان سرو در یخچال نگه دارید.

انواع ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ گوشت و پنیر ساده و سریع


مواد لازم:
- گوشت             350 گرم
- نان باگت         4 عدد
- پیاز                  1 عدد
- سیر                  1 حبه
- پنیر ورقه ای       به مقدار لازم
- قارچ                 8 عدد
- فلفل دلمه ای     1 عدد
- پودر آویشن       به مقدار لازم
- پودر زیره سیاه    به مقدار لازم
- نمک و فلفل       به مقدار لازم
- روغن                به مقدار لازم
- فویل                4 تکه

انواع ساندویچ
طرز تهیه:
ساندویچ گوشت و پنیر یک ساندویچ ساده و با روغن کمی درست می شود و از طرفی به دلیل وجود گوشت و قارچ کاملا سیر کننده است.

در این ساندویچ از تکه های سرخ شده گوشت گاو و ورقه های سرخ شده قارچ در کنار پیاز داغ استفاده می شود، (در صورت تمایل می تونید گوشت رو چرخ کنید.) گوشت را به تکه های کوچک خرد کنید.

در تابه ای مقداری روغن بریزید، به گوشت مقداری نمک و فلفل بزنید و در تابه تفت  دهید؛ حالا شعله را کم کنید تا گوشت کاملا بپزد و در آخر یک حبه سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

در این مرحله فر را تا دمای 250 درجه سانتی گراد گرم کنید و 4 ورق فویل آلومینیمی آماده کنید، نان ها را از وسط باز کنید.

قارچ ها را بشورید و به صورت ورقه ای برش بزنید، پیاز را پوست گذفته و خلالی خرد کنید. قارچ ها و نصف پیاز ها را در همان تابه با کمی روغن تفت دهید، به مواد کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و مواد را کنار بگذارید. 

در تابه ای دیگر باقی پیاز ها را ریخته و به همراه فلفل دلمه ای به مدت 8 دقیقه تفت بدهید، حالا همه مواد را مخلوط کرده روی آنها دو ورق پنیر بذارید و شعله را روشن کنید، اجازه دهید با حرارت ملایم پنیرها ذوب شوند و سپس مواد آماده شده را داخل یک نان بریزید. 

روی مواد داخل هر ساندویچ مقداری پودر زیره و پودر آویشن بپاشید و هر ساندویچ را روی یک فویل آلومینیمی بگذارید و فویل را کاملا دور ساندویچ بپیچید. ساندویچ ها را در قفسه وسط فر قرار دهید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا ساندویچها آماده شوند؛ کمی که سرد شد، میل کنید. نوش جان.

انواع ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ پاستا و پنیر خانگی


مواد لازم:
- نان تست                   4 عدد
- پاستا                         یک دوم پیمانه
- پنیر چدار                   4 ورقه
- پنیر پیتزای رنده شده    یک دوم پیمانه
- کره                            2 قاشق غذاخوری
- شیر                           یک دوم پیمانه

انواع ساندویچ
طرز تهیه:
شیر و پاستا را در ماگ ریخته و حدود یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید و مواد را هم زده و دوباره حدود یک دقیقه و 30 ثانیه در ماکروویو قرار دهید.

در این مرحله پاستا باید پخته و غلظت یافته باشد، (مقدار زمان پخت پاستا بـه مایکروویو بستگی دارد.) بلافاصله پنیر رنده شده را اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا پنیر ذوب شود، (درصورت نیاز آنرا حدود 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.) سپس هم بزنید.

یک دوم قاشق غذاخوری کره را روی یک طرف هر یک از نان های تست بمالی و روی قسمت های کره مالیده نشده نان ها یک روقه پنیر قرار دهید.

روی دو عدد از نان ه،ا پاستای پنیری پخش کنید و دو عدد نان باقیمانده را روی آن ها قرار دهید تا به شکل ساندویچ در آیند.

ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار داده و هنگامیکه داغ شد، ساندویچ ها را در آن سرخ کنید تا کاملا طلایی و برشته شده و پنیر داخل آن ها ذوب شود، (اگر دستگاه ساندویچ ساز داشته باشید، می توانید این کار را با دستگاه ساندویچ ساز انجام دهید تا نان باکت شما کاملا برشته شود.) سپس سرو کنید. نوش جان!

انواع ساندویچ

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی و کرفس


مواد لازم:
- تن ماهی                      1 عدد  
- کرفس خرد شده            1 پیمانه
- نان باگت                     4 عدد
- پیاز خرد شده                1 پیمانه
- سس مایونز                  2 قاشق غذاخوری
- آب لیمو تازه                 1 قاشق چایخوری
- نمک و فلفل                 به مقدار لازم

طرز تهیه:
برای تهیه این ساندویچ خوشمزه در مرحله اول باید تن ماهی را داخل آبکش بریزید تاروغن آن به طور کامل خارج شود، سپس کرفس را خوب بشویید و خرد کنید.حالا پیاز را شسته و پوست بگیرید و خرد کنید و با تن ماهی مخلوط کرده و نمک، فلفل، سس مایونز و آب لیمو را با هم مخلوط و به تن ماهی اضافه کنید، مخلوط را درون نان ساندویچی ریخته و با خیارشور آن را پر کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .