تبیان، دستیار زندگی

با چروک‌های صورتت خداحافظی کن

با بالا رفتن سن، پوست صورت حالت کشسانی خود را از دست می‌دهد و کم کم چروک‌ها از 25 سالگی به بعد جای خودش را روی صورت ما پیدا می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 سلامت پوست - زیبایی - چین و چروک پوست صورت
نویسنده : مهساکسنوی خبرنگار
 درست است که ایجاد چروک روی صورت اتفاق غیرقابل انکاری است اما با رعایت یک سری نکات می‌توان ایجاد این چروک‌ها را به تعویق انداخت. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

به پشت بخوابید

خوابیدن به صورت باعث بروز خط‌ها در ناحیه پیشانی و ابرو می‌شود. خوابیدن به پهلو هم چین و چروک‌ها را در قسمت گونه ها و چانه ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از بروز چروک بهتر است به پشت بخوابید .

ماهی قزل آلا بخورید

ماهی قزل آلامنبع بسیار خوبی از پروتئین و اسید چرب امگا 3 است که از عناصر مفید برای پوست هستند. متخصصان می‌گویند اسیدهای چرب ضروری، پوست را تغذیه می‌کند و آن را سالم و جوان نگه می‌دارد . بنابراین خوردن ماهی به علت داشتن امگا3 می‌تواند چین و چروک را در صورت شما به حداقل برساند.

ویتامین C ، پوست شما را از آسیب اشعه UVA و UVB محافظت و به کاهش قرمزی ، لکه های تیره و ناهمواری سطح پوست کمک می‌کند



عینک آفتابی بزن

اشعه‌های فرابنفش خورشید در بروز چروک بسیار موثر هستند. گوشه‌های چشم به علت بافت نازک و حساس‌تری که دارند بسیار مستعد چروک هستند. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد چروک در این نواحی حتما وقتی از خانه بیرون می‌روید از عینک آفتابی استفاده کنید.

صورت خود را زیاد نشویید

شستن بسیار زیاد صورت باعث از بین رفتن لایه‌های چربی طبیعی پوست می‌شود و صورت شما را خشک می‌کند. خشک شدن پوست صورت آن را برای ایجاد چروک مستعد خواهد کرد.بنابراین از شستن زیاد صورت خودداری و سعی کنید برای پاک کردن آرایش و تمیز کردن صورت خود از محلول‌های پاک کننده استفاده کنید.


ویتامین C را فراموش نکنید

برخی مطالعات نشان داده است که کرم های دارای ویتامین C می تواند میزان کلاژن‌سازی پوست شما را تقویت کند. ویتامین C ، پوست شما را از آسیب اشعه UVA و UVB محافظت و به کاهش قرمزی ، لکه های تیره و ناهمواری سطح پوست کمک می‌کند.


سویا برای مراقبت از پوست

سویا ظاهر پوست شما را بهبود می‌بخشد و از آن محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد اگر سویا به پوست زده شود یا به عنوان مکمل مصرف شود (نه به عنوان غذا) می‌تواند به محافظت در برابر آسیب های نور خورشید و حفظ ساختار و استحکام پوست کمک ‌و رنگ پوست را یکنواخت کند.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .