تبیان، دستیار زندگی

کراکت مرغ و بیکن،یک پیشنهاد ساده برای شام

کراکت یا کروکتا، یک غذای اسپانیایی خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان فینگر فود می توانید آن را در کنار غذاهای دیگر میل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کراکت مرغ
پیشنهاد می کنیم زمانی که هوس غذای فست فودی را کردید، کراکت مرغ را انتخاب کنید.کراکت انواع متنوعی دارد که درست کردن هر یک ازآنها کار سختی نمی باشد. این غذا برای دورهمی ها و تولد بسیار مناسب است. این غذای خوشمزه بافت نرم و طعم دلنشین و خامه ای دارد. کراکت، با اینکه غذایی سرخ کردنی است اما نسبت به بقیه غذاهای سوخاری سالم‌تر است.در ادامه مطلب طرز تهیه این فینگر فود خوشمزه را بیان می کنیم:

مواد لازم برای تهیه کراکت مرغ:

روغن زیتون سه پیمان
آرد سه‌چهارم پیمانه
شیر پاستوریزه یک تا یک‌دوم پیمانه
فیله مرغ یک عدد
آب مرغ یک‌دوم پیمانه
جوز هندی یک‌دوم قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
بیکن ایرلندی سولیکو (خورد شده) یک‌دوم پیمانه
تخم مرغ یک عدد
آرد سوخاری یک پیمانه
پنیر پارمسان (رنده شده) یک دوم پیمانه
 طرز تهیه: برای تهیه این غذا؛ابتدا باید سسی ، شبیه سس بشامل را تهیه کنید.همچنین خمیر کراکت را از چند ساعت قبل آماده کنید و در یخچال بگذارید تا تا کاملا خودش را گرفته و سفت شود.

 برای تهیه سس این غذای، نیاز دارید که آب مرغ  تهیه کنید. برای این کار، ابتدا یک تکه فیله مرغ را همراه با کمی ادویه در آب بجوشانید. زمانی که مرغ‌ها پخته شد، آب مرغ را جدا کنید.یک‌دوم پیمانه روغن زیتون را درون یک ماهیتابه متوسط بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. آرد را الک کنید تا یک دست شود. سپس آن را  به تابه اضافه کنید و به مدت سه دقیقه مداوم هم بزنید تا پخته شود. شیر و آب مرغ را آرام آرام اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.فرقی نمی کند که شیر کم چرب انتخاب کنید یا پر چرب، چون در مزه ی غذا تفاوتی ایجاد نمی کند.

سپس اجازه دهید تا مواد سس به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم باشند در همین زمان  هر چند دقیقه یکبار مواد داخل تابه را هم بزنید تا ته نگیرد. پس از گذشت این زمان جوز هندی، نمک و فلفل را به سس داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید. سپس پنیر پارمسان رنده شده را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا خوب در حرارت سس حل شود و به صورت مداوم  تا جایی هم بزنید که مواد کراکت غلیظ و یک‌دست شود.

 اگر خمیر کراکت‌ها را پس از پخته شدن درون یک سینی به صورت لایه نازک بریزید، به زمان کم‌تری برای نگهداری در یخچال نیاز دارید. در مواقعی که برای تهیه کراکت مرغ عجله دارید، این کار زمان نگهداری در یخچال را کم می کند. با این کار به جای سه ساعت در یخچال ماندن تنها یک ساعت و نیم کفایت می‌کند.


 سپس به سراغ مرحله ی بعدی بروید و بیکن و مرغ پخته شده را به صورت تکه‌های خیلی کوچک و نگینی خرد کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید یا از بیکن یا از مرغ به تنهایی نیز استفاده کنید. د رواقع می توانید هر دو را با هم در این غذا به کار نبرید.اگر مرغ و بیکن را با هم استفاده کردید، مرغ و بیکن خرد شده را به سس داخل ماهیتابه اضافه کنید و  خوب هم بزنید. پس از دو تا سه دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود. سپس کمی از خمیر را مزه کنید و چاشنی‌هایش را مطابق میل‌ خودتان تنظیم کنید.

سپس اجازه دهید پنج تا ده دقیقه قابلمه خنک شود. می‌توانید پیش از آن که سراغ مراحل بعدی تهیه کراکت مرغ بروید، ابتدا این مواد را در یک ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال نگه‌ دارید. حداقل سه ساعت مواد را در ظرفی دیگر داخل یخچال قرار دهید.

اگر خمیر کراکت‌ها را پس از پخته شدن درون یک سینی به صورت لایه نازک بریزید، به زمان کم‌تری برای نگهداری در یخچال نیاز دارید. در مواقعی که برای تهیه کراکت مرغ عجله دارید، این کار زمان نگهداری در یخچال را  کم می کند. با این کار به جای سه ساعت در یخچال ماندن تنها یک ساعت و نیم کفایت می‌کند.

در حالی که خمیر کراکت ها در حال خنک شدن است تخم مرغ‌ها را همراه با چند قاشق آب در یک کاسه بریزید و هم بزنید. برای اینکه کراکت‌ها خوب با تخم مرغ‌ها پوشانده شوند،ظرف درستی را انتخاب کنید. آرد سوخاری‌ را هم در یک کاسه کوچک و پهن بریزید. البته خودتان هم می‌توانید از قبل پودر سوخاری خانگی درست کنید.

در حالی که خمیر کراکت ها در حال خنک شدن است تخم مرغ‌ها را همراه با چند قاشق آب در یک کاسه بریزید و هم بزنید. برای اینکه کراکت‌ها خوب با تخم مرغ‌ها پوشانده شوند،ظرف درستی را انتخاب کنید. آرد سوخاری‌ را هم در یک کاسه کوچک و پهن بریزید. البته خودتان هم می‌توانید از قبل پودر سوخاری خانگی درست کنید.


 سپس موادی که داخل یخچال گذاشته بودید را بیرون بیاورید. در این مرحله باید مخلوط را به گلوله‌های کوچک تقسیم کنید. برای این کار، ابتدا دستان خود را به آرد آغشته کنید تا هنگام کار، مخلوط خمیر به دست نچسبد. سپس، به اندازه یک قاشق غذاخوری خمیر را کف دست خود پهن کنید و شروع به شکل دادن به آن کنید. سعی کنید گلوله‌های تمیز و یک شکلی درست کنید. یکی پس از دیگری کراکت‌های کوچک را درست کنید و آن‌ها را در یک بشقاب بچینید.

 در مرحله ی بعدی برای تهیه این غذا ، باید در یک ماهیتابه گود مقداری روغن زیتون بریزید. عمق روغن در ماهیتابه حدود سه سانتی‌متر باشد. شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید روغن داغ شود. گلوله‌های کراکت را درون تخم مرغ غوطه‌ور کنید. پس از آن، کراکت مرغ را در بشقاب آرد سوخاری بچرخانید تا کاملاً با آرد سوخاری پوشانده شوند. این کار را برای هر گلوله به صورت جداگانه انجام دهید.

کراکت‌‌ مرغ را درون روغن قرار دهید.سعی کنید هنگام سرخ کردن، هر کدام از کراکت های مرغ و بیکن را خوب درون روغن بچرخانید تا زمانی که طلایی رنگ شوند. وقتی طلایی شدند، آن‌ها را با استفاده از یک کف‌گیر سوراخ‌دار از روغن خارج کنید و روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی  آن‌ها گرفته شود. کراکت‌ مرغ شما آماده است.

نکته: برای طعم دادن به کراکت مرغ و بیکن با پنیر ، می‌توانید از دیپ سس خردل و یا سس گوجه فرنگی استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .