تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه شیر انبه ساده و خوشمزه

شیر انبه یکی از انواع نوشیدنی‌های پرطرفدار است، این نوشیدنی خوشمزه دارای طعمی بی‌نظیر و برای سلامتی بدن بسیار مفید و مقوی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
- تقویت بینایی
برای در امان ماندن از بیماری ها و حمله ویروس ها باید همیشه بدن خود را تقویت کنیم و سعی کنیم که همیشه از میان وعده های سالم از جمله میوه، نوشیدنی های مقوی و خوراکی هایی با ارزش غذایی بالا مصرف کنید.

شیر انبه یک نوشیدنی فوق العاده تابستانی است که اجزای تشکیل دهنده این نوشیدنی خنک تابستانی شامل انبه، شیر، پودردارچین، یخ، عسل، شکر، ماست شیرین، خامه فرم گرفته و غیره است.
- تقویت بینایی

خواص انبه

انبه به طور طبیعی شیرین است و کالری بالایی نیز دارد، انبه رسیده از نظر طب سنتی گرم و خشک و نارس آن سرد و خشک است.

انبه به عنوان یک میوه با ارزش تغذیه ای فراوان مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین انبه منبع مناسبی از بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A)، ویتامین C و پتاسیم محسوب می شود.



انبه سرشار از ویتامین C، ویتامین A، فیبر و آهن می باشد که خوردن آن برای سلامت بدن، پوست و مو بسیار مفید است،مصرف روزانه انبه در برنامه غذایی از ایجاد عفونت‌های ویروسی و تومورهای بدخیم در بدن پیش‌گیری می‌کند، دریافت مقادیر بالای بتاکاروتن موجب فعالیت هرچه بیشتر سلول های سیستم ایمنی می شود.

انبه برای برای کاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مفید است، چرا که با داشتن منیزیم و پتاسیم، اسید آمینه و تریپتوفان دارد که پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است.

- ادرار آور
- ضد سرطان
- درمان سرفه

- تقویت بینایی
- تقویت حافظه
- درمان کم خونی

- کاهش کلسترول
- آرامش اعصاب
- خوشبو کننده دهان

- برطرف‌کننده یبوست
- زیبایی پوست و مو
- لاغری و کاهش وزن

- درمان سرما خوردگی
- تقویت کننده قوای جنسی
- تقویت روده و معده و درمان اسهال

شیر انبه

طریقه نگهداری از انبه

انبه را می توانید به مدت سه روز در یخچال و یک تا دو هفته در انباری نگهداری کنید، انبه های سفت و سبز را داخل یک کیسه ی کاغذ به رنگ قهوه ای قرار دهید تا بعد از چند روز برسند.انبه را می توان به صورت کامل و یا خردشده فریز کرد و در زمان فریز کردن انبه های خرد شده روی آن کمی شکر بریزید و به آرامی با یک قاشق چوبی مخلوط کنید.

شیر انبه

طرز تهیه شیر انبه ساده خانگی

مواد لازم:
- انبه رسیده خردشده       2 پیمانه
- شیر کم چرب                 نیم لیتر
- شکر                            یک و نیم قاشق غذاخوری
- پودر دارچین                 به میزان دلخواه
- یخ خرد شده                 نصف پیمانه

طرز تهیه:
برای درست کردن شیر انبه ابتدا؛ انبه را بشویید و سپس آن را به قسمت های کوچک خرد کنید، حالا یک لیوان شیر را به همراه انبه های خرد شده داخل میکسر بریزید.

سپس به مدت بیست ثانیه آن ها را میکس کنید تا مواد کامل با هم مخلوط شوند، در این مرحله یک لیوان شیر دیگر را به همراه پودر دارچین و تکه های یخ به مخلوط بالا اضافه کنید.

در ادامه به مدت سی ثانیه مواد را با هم میکس کنید تا نرم و یکدست شود و در مرحله آخر لیوان های بلند بلور را آماده و نوشیدنی را داخل آن بریزید و با انبه خرد شده تزیین کنید، نوشیدنی شیر انبه خانگی را می توانید به همراه یک برش کیک انبه برای وعده صبحانه میل کنید.

شیر انبه

طرز تهیه نوشیدنی شیر انبه با بستنی


مواد لازم:
- انبه خرد شده                       1 پیمانه
- شیر                                    1 پیمانه
- بستنی وانیلی یا بستنی انبه    1 پیمانه
- یخ خرد شده                        1 پیمانه

طرز تهیه:
برای تهیه این نوشیدنی اول باید انبه را بشویید و پوست آن را گرفته و هسته آن را در بیاورید، سپس انبه ها را خرد کنید و در مرحله بعد تمام مواد را در مخلوط کن ریخته با هم مخلوط کنید، برای تزئین می توانید یک اسکوپ از بستنی وانیلی را روی نوشیدنی قرار داده و با ترافل های رنگی تزیین کنید.

شیر انبه

طرز تهیه معجون شیر انبه خانگی


مواد لازم:
- انبه خرد شده           3 عدد
- شیر                        دو نیم پیمانه
- ماست شیرین           1 قاشق غذاخوری
- شکر                       3 قاشق غذاخوری
- یخ                         به میزان لازم
- شکر رنگی               برای تزیین
- خامه فرم گرفته       برای تزیین

طرز تهیه:
برای تهیه معجون انبه ابتدا تمام مواد مورد نیاز را از یخچال بیرون آورده و انبه ها را شسته و پوست می گیریم، سپس انبه ها را خرد کرده و داخل دستگاه میکسر بریزید و خوب میکس کنید.

در این مرحله شیر و شکر را به انبه های میکس شده اضافه کنید و مواد را به مدت یک دقیقه میکس کنید و در ادامه ماست را به مخلوط بالا اضافه کنید و دوباره مواد را میکس کنید تا نرم و یکدست شود.

برای سرو معجون شیر انبه می توانید لبه جام های خوشگل را خیس و در شکرهای رنگی بغلطانید و نوشیدنی آماده شده را داخل جام ها بریزید و با خامه فرم گرفته و انبه خرد شده تزیین کنید، این نوشیدنی را می توانید به همراه چیز کیک انبه سرو و میل کنید.

شیر انبه

طرز تهیه نوشیدنی شیر انبه با عسل


مواد لازم:
- انبه خردشده           1 عدد
- شیر                       نصف پیمانه
- عسل                     1 قاشق غذاخوری
- ترافل های رنگی      برای تزیین

طرز تهیه:
ابتدا انبه رسیده را بشویید سپس آن را خرد کرده و هسته آن را جدا کنید، سپس انبه خرد شده را با شیر و عسل داخل میکسر بریزید و مواد را خوب با هم میکس کنید تا نرم و یکدست شود.

در این مرحله لیوان های مخصوص را به عسل آغشته کنید و در ترافل های رنگی بغلطانید و نوشیدنی آماده شده را داخل لیوان ها بریزید سپس با نی و چترهای خوشگل تزیینی آن را سرو کنید. نوشیدنی شیر انبه مخصوص کافی شاپ را می توانید به همراه یک برش کیک عسل سرو و میل کنید.

شیر انبه

طرز تهیه نوشیدنی اسموتی انبه و موز


مواد لازم:
- موز                     1 عدد 
- انبه                     ۱۰۰ گرم
- بستنی وانیلی       1 اسکوپ
- خامه قنادی          برای تزیین
- آب لیموی تازه       1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
انبه و موز میوه‌های شیرینی هستند و برای تهیه این اسموتی نیازی به استفاده از شکر ندارید، اما اگر شیرینی دوست هستید، می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرخالی عسل را به آن اضافه کنید. موز و انبه را خرد کنید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند، (البته نگذارید آنقدر سفت و سخت بشوند که ریختن شان در مخلوط‌کن، به دستگاه شما آسیب بزند. )

در این مرحله موز و انبه یخ زده را همراه با آب‌لیمو در مخلوط‌کن بریزید تا ترکیب یکدستی درست شود، یک اسکوپ بستنی را در مخلوط کن بیندازید و یکبار دیگر آن را روشن کنید تا بستنی و میوه‌ها یکدست شوند، در صورت تمایل می‌توانید روی اسموتی را با خامه قنادی فورم داده شده تزیین کنید.

شیر انبه

نکات کلیدی در تهیه نوشیدنی شیر انبه

- در صورت تمایل می توانید برای طعم و غلظت بیشتر یک فنجان خامه نیز به این معجون اضافه کنید.

- همچنین می توانید از مقداری موز یخ زده استفاده کنید، این کار معجون را شیرین تر و غلیظ تر می کند.- در صورت تمایل می توانید از یخ استفاده نکنید و به جای آن انبه ها را از قبل خرد کرده و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند، سپس با بقیه مواد میکس کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .