تبیان، دستیار زندگی

علت شارژ نشدن باتری هلیکوپتر چیست؟ 5 دلیل مهم و اصلی

مجموعه پریماتوی یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در زمینه محصولات کنترلی و سرگرمی است و از سال ۱۳۹۴ تاکنون با بهره‌مندی از یک تیم متخصص در این حوزه در خدمت شماست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علت شارژ نشدن باتری هلیکوپتر چیست؟


هلیکوپترها یکی از پرطرفدارترین اسباب بازی‌های کودکان هستند که به واسطه پرواز، حس هیجان‌انگیزی را برای آن‌ها ایجاد می‌کنند. این وسیله‌ بازی به کمک باتری لیتیومی شارژ شده و آماده بازی کردن می‌شود. اما یکی از رایج‌ترین مشکلات هلیکوپتر یا کوادکوپترها شارژ نشدن باتری آن‌ها است. در این مقاله به علت‌های شارژ نشدن باتری هلیکوپتر خواهیم پرداخت.

باتری لیتیومی هلیکوپتر و کوادکوپترها چیست؟

باتری‌های لیتیومی یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین باتری‌های است که تاکنون در دنیای فناوری تولید شده است. در دهه 80 و با اوج گرفتن لوازم برقی و مصرفی گوناگون که شامل اسباب بازی‌ها و نسل جدیدی از گوش‌های تلفن بی‌سیم می‌شد، محققین از باتری لیتیومی رونمایی کردند.
شرکت خوشنام سونی اولین شرکتی بود که از این باتری در محصولات خود استفاده کرد. باتری لیتیومی به دلیل داشتن وزن کم و قدرت تراکم انرژی بسیار بالا، بهترین گزینه برای استفاده در کالاهای شارژی است. به همین دلیل در بهترین انواع کوادکوپتر نیز از باتری لیتیومی استفاده می‌شود. هلیکوپترها و انواع پهپادها برای پرواز راحت به قطعات کم حجم و سبک نیاز دارند که باتری لیتیومی به خوبی این ویژگی‌ها را دارد.

رطوبت، یکی از دلایل شارژ نشدن باتری هلیکوپتر

به‌طور کلی رطوبت عامل خرابی و دشمن بسیاری از قطعات و لوازم الکترونیکی است. باتری در هر مدلی که باشد، وقتی در معرض رطوبت قرار بگیرد به سرعت پوسیده شده و کارایی خود را از دست خواهد داد. به هیچ عنوان باتری لیتیومی را در معرض رطوبت یا مکانی که امکان خیس شدن دارد، قرار ندهید. مکان‌های خشک مانند کشو میز یا کتابخانه‌ها محلی مناسب برای نگهداری باتری لیتیومی هستند.

رطوبت، یکی از دلایل شارژ نشدن باتری هلیکوپتر

باتری با شارژ کامل؛ از دلایل دیگر خراب شدن باتری هلیکوپتر

اینکه برای هر بار بازی باتری را خوب و کامل شارژ می‌کنید تا در طول استفاده از آن زود خالی نشود، هیچ مشکلی نیست. اما اگر قصد استفاده کردن از باتری را ندارید، آن را کامل شارژ نکرده و بعد نگهداری نکنید. زمانی که باتری با شارژ صد‌درصد را برای مدت طولانی بدون استفاده جایی قرار دهید، به شدت روی طول عمر آن و عملکردش تاثیر منفی خواهد گذاشت. یکی از دلایل شایع خراب شدن باتری هلیکوپترها رعایت نکردن همین نکته ساده است.

 شارژهای مکرر، عامل خراب شدن باتری هلیکوپتر

انتظار اینکه از ابزاری بارها و بارها در فواصل زمانی کوتاه استفاده شود و هیچ مشکلی برای آن وسیله پیش نیاید کمی دور از منطق است. یکی از دلایل اصلی اینکه باتری هلیکوپتر بعد از مدتی دیگر شارژ نمی‌شود، شارژ مکرر و پشت سر هم باتری است.
نه تنها باتری‌های لیتیومی که اکثر باتری‌ها را نباید بعد از تمام شدن، سریع شارژ کرد. شاید ساده به نظر برسد ولی یکی از دلایل کاهش طول عمر باتری‌ها همین امر است. هلیکوپترها از بهترین و جذاب‌ترین انواع پهباد کنترلی هستند که قطعات آن‌ها گران قیمت است؛ بنابراین برای افزایش طول عمر باتری لیتیومی هلیکوپتر خود، به‌هیچ‌عنوان آن را به طور مکرر شارژ نکنید. اگر استفاده زیادی از هلیکوپتر یا کوادکوپتر دوربین‌دار دارید، بهتر است 2 عدد باتری لیتیومی تهیه کنید. در فروشگاه پریماتوی می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین باتری‌ و دیگر قطعات پهبادها را با اطمینان خاطر تهیه کنید.

تاریخ ساخت باتری هلیکوپتر از عوامل شارژ نشدن این دستگاه است

به هر حال هر وسیله یا قطعه برقی و الکتریکی نیز یک طول عمر مشخص و مفید دارد. هیچ وسیله‌ای قرار نیست مادام‌العمر برای ما کار کرده و خراب یا مستهلک نشود. به‌خصوص باتری‌ها که جزء مصرفی‌ترین کالاهای الکتریکی هستند. بنابراین زمانی که به دنبال علت شارژ نشدن باتری هلیکوپتر خود می‌گردید، حتما به سری سال ساخت آن توجه کنید.
البته مواردی نیز وجود دارد که هنوز مدت زیادی از طول عمر باتری باقی مانده است، ولی باتری شارژ نشده و خراب است. به همین دلیل همیشه از تولیدات کارخانه‌های با کیفیت و صاحب‌نام خرید کنید تا با رعایت نکات بالا، حداکثر استفاده را از طول عمر باتری دستگاه خود ببرید.

مهم‌ترین دلیل شارژ نشدن باتری هلیکوپتر؛ شاید آداپتور آن خراب است!

بعد از بررسی همه علت‌های شارژ نشدن باتری هلیکوپتر، ذکر یک نکته دیگر نیز قابل توجه خواهد بود. گاهی دلیل شارژ نشدن این قطعه از پهپاد شما، خرابی یا تمام شدن طول عمر آن نیست. باتری‌های لیتیومی برای شارژ شدن به آداپتور نیاز دارند. خراب بودن، اتصالی یا عدم اتصالات درست آداپتور یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن باتری هلیکوپتر خواهد بود.

 
مهم‌ترین دلیل شارژ نشدن باتری هلیکوپتر


یک آداپتور خراب به‌هیچ‌ عنوان نمی‌تواند باتری را شارژ کند. حتی در صورت داشتن اتصالی در آداپتور، امکان آسیب زدن و سوزاندن باتری نیز وجود خواهد داشت. حتما در زمان مواجه با مشکل عدم شارژ شدن باتری هلیکوپتر، از سالم بودن آداپتور آن اطمینان حاصل کنید.

خرید بهترین انواع باتری و لوازم یدکی هلی‌شات و کوادکوپتر در پریماتوی

باتری هلیکوپترها یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین قطعات این پهپادها است. همه دلایل شارژ نشدن باتری هلیکوپترها را برای شما ذکر کردیم. امروزه هلیکوپترها در کنار دیگر انواع پهپادها محبوبیت زیادی بین مردم دارند. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نداند کوادکوپتر چیست یا با آن آشنایی نداشته باشد. این پرنده‌های دوست‌داشتنی با گذشت زمان کارایی خیلی بیشتری از بازی کردن بدست آورده‌اند که یکی از نمونه‌های آن هلی‌شات‌ها و تاثیرشان در دنیای فیلم‌برداری است.
مجموعه پریماتوی یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در زمینه محصولات کنترلی و سرگرمی است و از سال ۱۳۹۴ تا کنون با بهره‌مندی از یک تیم متخصص در این حوزه در خدمت شماست. برای خرید انواع قطعات جانبی کوادکوپتر یا هلی‌شات، با همکاران ما در پریماتوی با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۷۴۱۲ تماس حاصل فرمایید.