تبیان، دستیار زندگی

حیوانات بامزه ای که می توانند آدم بکشند!

واقعیت این است که بعضی از این حیوانات بامزه و دوست‌داشتنی حسابی خطرناک‌اند و حتی می‌توانند باعث مرگ انسان‌ها شوند، البته به شرط این‌که ازسوی انسان‌ها تهدید شوند یا آزار ببینند. مثل چی؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فُک - حیوانات - خطر مرگ انسان از طرف حیوانات
زندگی سلام| نویسنده : الهه توانا | روزنامه نگار
شما هم بعضی حیوانات را از بقیه بیشتر دوست دارید؟ حدس می‌زنم بیشتر طرفدار آن‌هایی باشید که اصلا به قیافه‌شان نمی‌خورد اهل آسیب زدن به کسی باشند. همان‌هایی که با صورت‌های دوستانه و حرکات بانمک‌شان، همیشه توی قصه‌ها و کارتون‌ها جزو شخصیت‌های خوب و مثبت هستند. اما خب واقعیت این است که بعضی از این حیوانات بامزه و دوست‌داشتنی حسابی خطرناک‌اند و حتی می‌توانند باعث مرگ انسان‌ها شوند، البته به شرط این‌که ازسوی انسان‌ها تهدید شوند یا آزار ببینند. مثل چی؟

فُک

فک‌ها مخصوصا بچه‌های‌شان آن‌قدر ناز و قشنگ‌اند که اصلا توقع نداریم رفتار خشن ازشان سر بزند اما مواردی از حمله فوک‌ها به انسان گزارش شده‌است. این جانوران می‌توانند رفتار تهاجمی از خود نشان بدهند، خوردنی موردعلاقه‌شان پنگوئن است ولی ابایی هم از گازگرفتن بدن انسان ندارند.

پاندا - حیوانات - خطر مرگ انسان از طرف حیوانات


پاندا

از پاندا حیوانی محبوب‌تر و مظلوم‌تر داریم؟ این خرس خوش‌اخلاق که به نماد صلح و مهربانی تبدیل شده‌است، اگر احساس تهدید شدن بکند، می‌تواند به انسان آسیب جدی بزند. کافی است به‌طور تصادفی و بدون قصد بدی، وارد قلمروی یک پاندا بشوید تا آن روی خشن اش را ببینید.


قو - حیوانات - خطر مرگ انسان از طرف حیوانات


قو

قوها نه‌تنها به زیبایی منحصربه‌فردشان مشهورند بلکه سمبل عشق و وفاداری هم هستند. چه کسی ممکن است از حیوان عاشق‌پیشه بترسد؟ خب هرکسی که باعث احساس خطر در قوها بشود، باید احساس خطر کند چون این پرندگان وقتی درمعرض تهدید باشند، با تمام قوا از خودشان دفاع می‌کنند و قدرتِ آسیب رساندن به انسان را هم دارند.

دلفین - حیوانات - خطر مرگ انسان از طرف حیوانات


دلفین

دست‌آموز کردن دلفین‌ها باعث شده‌است تصور غلطی از آن‌ها در ذهن ما شکل بگیرد. بله، دلفین‌ها دوست‌داشتنی و باهوش‌اند ولی خیلی هم خطرناک هستند. به‌غیر از انسان، دلفین تنها گونه‌ای است که می‌تواند بدون هیچ دلیل خاصی، موجودی دیگر را بکشد. پس اگر یک دلفین از نزدیک دیدید، حواس‌تان به رفتارتان باشد!

چشم گرد تنبل - حیوانات - خطر مرگ انسان از طرف حیوانات

چشم‌گرد تنبل

به این یک جفت چشم گرد درخشان نگاه کنید. مگر صاحب این چشم‌ها می‌تواند خطرناک باشد؟ بله! چشم‌گرد تنبل یکی از سمی‌ترین پستانداران جهان است و اگر شما را گاز بگیرد، باعث نوعی واکنش آلرژیک شدید و مرگبار به‌نام «شوک آنافیلاکتیک» می‌شود. این فسقلی خطرناک، همچنین می‌تواند صدای مار کبرا را تقلید کند و حسابی آدم را بترساند.

قورباغه طلایی - حیوانات - خطر مرگ انسان از طرف حیوانات


قورباغه طلایی

این گونه برای قورباغه بودن، زیادی جذاب و شیک است اما به‌رغم جثه کوچک و ظاهر فریبنده‌اش، یکی از خطرناک‌ترین حیوانات است. قورباغه طلایی، بسیار سمی است و به‌راحتی می‌تواند 10 انسان بالغ را همزمان از پا دربیاورد، البته اگر لمس اش کنند. 
منبع: brightside.me

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .