تبیان، دستیار زندگی

گول عکس‌های زنان مدل‌ در اینستاگرام را نخورید

امروز می‌خواهیم به شما بگوییم به چشم‌های‌تان به این راحتی اعتماد نکنید و ترفندهایی را که مدل‌های اینستاگرامی به کار می‌برند، برای‌تان رو کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدل‌های اینستاگرامی - ترفند - افکت - فیلتر  - اپلیکیشن‌ها -
نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه‌نگار
کافی است سری به اینستاگرام بزنید و عبارت مدل را در قسمت جست‌وجوی آن سرچ کنید. عکس‌های زنانی به ظاهر بی‌نقص و چهره‌های زیبا را خواهید دید که ذره‌ای چربی اضافه در هیچ قسمت از بدن‌شان ندارند. در آن لحظه ممکن است حسرت بخورید و دل‌تان بخواهد جای آن‌ها باشید. شاید با دیدن این عکس‌ها بعضی از ما خانم‌ها جلوی آینه برویم و شروع به کنکاش بدن خودمان کنیم و با خود بگوییم چرا من مثل او زیبا نیستم؟ چرا شکم دارم؟ چرا چشمانم درشت نیست؟

داستان خودسرزنش‌گری ما از همین‌جا شروع می‌شود. ما دیگر خودمان را دوست نداریم و شروع می‌کنیم به ایجاد تغییرات برای شبیه شدن به مدل‌ها. همان معیار زیبایی که جامعه و آرایشگاه‌های زیبایی و مد به خوردمان دادند. اما واقعیت چیزی ورای پست‌های بی عیب و نقص اینستاگرام است. امروز می‌خواهیم به شما بگوییم به چشم‌های‌تان به این راحتی اعتماد نکنید و ترفندهایی را که مدل‌های اینستاگرامی به کار می‌برند، برای‌تان رو کنیم.

فتوشاپ و فیلترها

لازم نیست حتما گرافیست باشید و فتوشاپ را حرفه‌ای کار کنید. کافی است فقط کمی از دنیای افکت، فیلتر و اپلیکیشن‌های ادیت سردربیاورید تا متوجه شوید، دنیایی که مدل‌های اینستاگرامی برای شما ساخته‌اند، با واقعیت بدن خودشان زمین تا آسمان فاصله دارد. برای این که منظور من را بهتر درک کنید، عکس‌هایی را که از همین مدل ها یا بازیگران به  صورت ناگهانی و بدون ادیت توسط مردم یا خبرنگاران گرفته شده است، با عکس‌هایی که توسط خود آن‌ها در صفحه اینستاگرام‌شان منتشر می‌شود، مقایسه کنید. آن‌وقت است که از تفاوت این عکس‌ها شگفت زده می‌شوید و به معجزه فیلتر و فتوشاپ پی‌خواهید برد.

موقعیت عکاسی 

این را هرکسی که کمی عکاسی بفهمد می‌داند که نور و موقعیت قرارگیری سوژه، می‌تواند دو تصویر کاملا متفاوت را ثبت کند. درباره عکس‌های مدل‌ها هم باید بگویم قادر است حتی سلولیت‌ها را محو کند یا قسمتی از چربی‌ها را نشان ‌ندهد. برای همین است که دو عکس در یک مکان و زمان از یک شخص دارای تفاوت‌های بسیاری است. درباره مدل‌ها باید بدانید، یک تیم حرفه‌ای عکاسی از آن‌ها عکس می‌گیرند بنابراین تمام نکات مربوط به نور و موقعیت عکاسی در بهترین حالت خودش قرار دارد.
منبع: زندگی سلام
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .