تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه آیس پک خانگی در سه سوت

یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی که در این هوای گرم تابستانی بسیار می چسبد، آیس پک است، این دسر از مخلوط بستنی و میوه های خرد شده، شیر، شکلات و مغز هایی مانند مغز پسته ، گردو و غیره تهیه می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیس پک
در روزهای گرم تابستان، هیچ چیز بیشتر از خوردن نوشیدنی‌ها و دسرهای خنک حالمان را جا نمی‌آورد، آیس پک یکی از خوراکی های خنکی است که می‌توانید آن را در خانه با مواد و طعم های مختلف، طبق ذائقه خود تهیه کنید.

آیس پک یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که از مخلوط کردن بستنی و انواع میوه ها تهیه می شود، جالب است بدانید که بر خلاف دیگر دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی آیس پک با ایده یک جوان ایرانی به صورت کاملا بومی تهیه شده است.

آیس پک

خواص مصرف بستنی برای بدن

مصرف بستنی می‌تواند محرک تولید هورمون ترومبوتونین باشد، که بر روحیه اثرگذار است و سبب احساس آرامش و تسکین استرس می‌شود، به نوجوانانی که اغلب اوقات ثبات روحی ندارند توصیه می‌شود.

برای اجتناب از افتادن در دام استرس و افسردگی بستنی بخورند، بخشی از مغز وظیفه دارد قشر اوربیتوفرونتال را تحلیل کند، بستنی برای این بخش بسیار عالی بوده و برای همین وقتی بستنی می‌خوریم بیش‌تر احساس راحتی می‌کنیم.

شما می‌توانید مواد معدنی مختلف را از بستنی دریافت کنید، علت اصلی‌ آن این است که بستنی سرشار از کلسیم و فسفر است و همچنین حاوی ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین E، D، C و A است.

علاوه بر این‌ها تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولیک اسید و ویتامین B۶ و B۱۲ و مقدار کمی ویتامین K نیز در بستنی وجود دارد که برای انعقاد خون فاکتور مهمی است.

آیس پک

برای تهیه آیس پک خانگی به چه موادی نیاز داریم؟

چندین مدل بستنی کیلویی با طعم‌های مختلف وانیلی، شکلاتی، کاراملی، موزی، توت فرنگی یا طعم مورد نظرتان، مقداری چیپس شکلات، چندین عدد آبنبات میله‌ای چند رنگ بلند، مقداری ویفر میوه ای، ژله آماده و سرد شده، مقداری خامه زده و سفت شده.

اسمارتیزهای رنگی، مقداری میوه که در فریزر منجمد شده‌اند؛ مثل آناناس، کیوی، موز، نارگیل، پرتقال، توت فرنگی و یا شاه توت، مقداری آجیل مثل گردو، بادام، فندق و پسته، سس شکلات مایع از موادی هستند که می توانید در تهیه آیس پک از آن استفاده کنید.

آیس پک

روش آماده کردن آیس پک در منزل

بستنی مقدار زیادی کالری دارد به همین دلیل باید به اندازه کافی مصرف شود، همچنین از مصرف بستنی در هنگام شب‌ بپرهیزید، زیرا در زمان خواب مقدار کمی از کالری آن سوخته می‌شود و فرد با اضافه وزن مواجه خواهد شد.

ابتدا بنا بر سلیقه و ذائقه مهمانان خود اسکوپ‌های بستنی از طعم‌های مورد علاقه آن‌ها را جدا کرده و در ظرف بستنی خوری قراردهید، می‌توانید بستنی را درلیوان نیز تهیه کرده و در آن یک نی برای مصرف قراردهید.برای اینکه بستنی شما از ماندگاری بالاتری برخوردار شود و به سرعت آب نشود بهتر است ظرف‌های بستنی را از قبل در یخچال قرار دهید تا سرد بمانند.

تهیه بستنی میکس را باید به سرعت انجام دهید تا بستنی‌ها ذوب نشوند و فرصت بیشتری برای تزئین آن داشته باشید، یک ظرف حاوی آب و یخ کنار خود قرار دهید تا اسکوپ بستنی را در آن قرار دهید تا گرم نشده و بستنی‌ها به سرعت آب نشوند.

در صورتی که دستگاه اسکوپ‌زن ندارید می‌توانید از قاشق یا یک ملاقه کوچک نیز برای جدا کردن بستنی‌ها استفاده کنید.

بستنی‌ها را در ظرف ریخته روی آن مقداری چیپس شکلات بریزید، مقدار چیپس شکلات باید به اندازه استاندارد باشد تا بتوانید سایر خوراکی‌ها را نیز به بستنی اضافه کنید.

برای خوش طعم کردن بستنی خود می‌توانید به آن تکه‌های کوچک کوکی اضافه کنید، کوکی به نوعی از کلوچه‌های کوچک گفته می‌شود که به سرعت آب نمی‌شوند، همچنین می‌توانید در لبه لیوان یا ظرف بستنی خوری یک ورق ویفر با طعم میوه قرار دهید.

برای هماهنگی بیشتر در طعم بهتر است که طعم ویفر با طعم یکی از اسکوپ‌های بستنی هماهنگ باشد. میله‌های آبنبات رنگی هم یکی دیگر از خوراکی‌های خوشمزه و جذاب برای تزئین بستنی است، می‌توانید میله‌ها را به صورت یکجا یا به صورت تکه تکه کنار بستنی‌ها قراردهید.

تزئین بستنی با میوه تازه علاوه بر زیبا‌تر شدن این دسر لذیذ باعث بهبود ارزش تغذیه‌ای آن نیز می‌شود، علاوه بر میوه تازه می‌توانید از میوه‌های منجمد متناسب با فصل نیز استفاده کنید تا بستنی پذیرایی خوش طعم‌تر شود.

اضافه کردن دانه‌های آجیل به بستنی هم می‌تواند طعم آن را بسیار دلچسب کند، اما قبل از اضافه کردن آن به بستنی مهمان‌ها از نداشتن آلرژی غذایی افراد به آجیل اطلاع داشته باشید.

همچنین برخی از دانه‌های آجیل، چون فندق یا بادام تلخ هستند به همین دلیل قبل از اضافه کردن مقداری از آن را با چاقو خرد کرده بچشید تا آجیل تلخ به بستنی اضافه نکنید؛ و در پایان می‌توانید با تکه‌های ژله میوه‌ای، خامه و سس شکلات بستنی خود را کاملاً آماده کنید.

می‌توانید قبل از سرو برای مهمانی بستنی آماده شده را به مدت ده دقیقه در یخچال یا فریزر قراردهید تا کاملاً خود را ببندد.

آیس پک

طرز تهیه آیس پک خوشمزه خانگی


مواد لازم:
- بستنی وانیلی       ۲۵۰ گرم
- خامه زده شده       ۱۰۰ گرم
- شکلات خرد شده   ۱۰۰ گرم
- موز                      ۱ عدد
- شیر                     نصف استکان
- مغز گردو              ۵۰ گرم
- مغز پسته             ۵۰ گرم
- پودر کاکائو           ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه:
برای تهیه آیس پک خانگی ابتدا مغز گردوها را خرد می کنیم سپس در کاسه ای می ریزیم و در ادامه موز را پوست می گیریم و از وسط نصف می کنیم و در مخلوط کن می ریزیم تا کاملا له شود.

سپس گردوهای خرد شده را روی موز می ریزیم و پودر کاکائو، شیر و بستنی را به مواد داخل مخلوط کن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا مخلوط کن همگی مواد را با هم کاملا مخلوط کند.

سپس غلظت آیس پک را چک می کنیم اگر خیلی سفت بود کمی شیر به مواد اضافه می کنیم و مجددا مخلوط کن را روشن می کنیم تا مواد با هم دوباره مخلوط شوند. دقت کنید شیر زیادی نریزید که باعث شل شدن آیس پک شود. اگر آیس پک شل شد کمی بستنی اضافه کنید تا به غلظت مورد نظرتان برید.

در مرحله پایانی آیس پک آماده شده را در لیوان یا کاسه بستنی خوری می ریزیم،سپس با شکلات های خرد شده و خامه فرم گرفته روی آن را تزئین می کنیم و یک نی یا قاشق نیز داخل لیوان یا کاسه بستنی خوری قرار می دهیم، نوش جان.

آیس پک

طرز تهیه آیس پک خانگی با توت فرنگی


مواد لازم:
- بستنی توت‌ فرنگی       10 قاشق غذاخوری
- توت‌ فرنگی خردشده     2 قاشق غذاخوری
- خامه                          2 قاشق غذاخوری
- شیر                           به میزان لازم
- سس شكلات              به میزان لازم

طرز تهیه:
بستنی، شیر و خامه را داخل مخلوط‌كن ریخته و با درجه تند دستگاه مخلوط می كنیم به طوری كه مواد كاملا غلیظ باشد (توجه داشته باشید كه میزان شیر باید کم باشد و از شیر فقط برای بهتر مخلوط شدن مواد استفاده می كنیم.) سپس توت‌فرنگی خردشده را به مواد اضافه كرده و آرام هم می زنیم.

دیواره لیوان را سس شكلات زده بعد مقدار كمی توت‌فرنگی خردشده و دراژه انتهای لیوان می ریزیم و مواد را داخل لیوان ریخته و مقدار كمی خامه و دراژه برای تزیین روی آیس‌پک می ریزیم، سپس داخل آن نی مخصوص قرار داده و سرو می كنیم.
 
آیس پک

نکات مهم در تهیه آیس پک خوشمزه و خانگی


- اگر از بستنی شکلاتی استفاده می کنید نیازی به اضافه کردن پودر کاکائو نمی باشد.
- می توانید برای دیزاین آیس پک شکلاتی از خامه و یا شکلات سفید استفاده کنید.

- برای قوام و خوشمزه تر شدن دسر می توانید 2 قاشق خامه صبحانه داخل مواد آن بریزید.
- به دلخواه خود می توانید از مغزهای مختلف مانند گردو، پسته و یا فندق خرد شده نیز داخل آن استفاده کنید.

- مقدار شیری که داخل آیس پک استفاده می شود برای رقیق کردن بستنی است. بنابراین نباید خیلی زیاد داخل مواد بریزید.

- برای زیباتر شدن ظاهر آیسپک شکلاتی می توانید ته ظرف از ترافل رنگی، میوه و شکلات استفاده کنید، فقط در نظر داشته باشید که اگر خیلی زیاد بریزید چون داخل دسر آب می شوند باعث شیرین شدن بیش از حد آن می شوند.
 
- اگر مخلوط کن ندارید اصلا نگران نباشید، چون برای مخلوط کردن مواد اولیه می توانید از چنگال و یا همزن برقی استفاده کنید، فقط باید ظرفهایی که استفاده می کنید سرد باشند تا بستنی زود آب نشود.
 
- اگر برای تزیین لیوان آیس پک از شکلات تخته ای استفاده می کنید، ابتدا به روش بن ماری آن را آب کنید و سپس استفاده کنید.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .