تبیان، دستیار زندگی

نکات ست کردن زیورآلات زنانه با لباس

در حالی که از جواهرات طلا استفاده می‌کنید، ظاهر خود را ساده و آراسته نگه دارید. این جمله به ظاهر ساده می‌تواند تأثیر زیادی در ست کردن صحیح زیورآلات با انواع لباس داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نکات ست کردن زیورآلات زنانه با لباس

اکثر خانم‌ها در جعبه جواهراتشان مجموعه‌ کاملی از انواع زیورآلات طلا دارند و احتمالاً هر بار آن‌ها را با شور و اشتیاق زیادی بررسی می‌کنند. خیلی از خانم‌ها حتی جواهراتی که در روز جشن عروسی‌شان پوشیده‌اند را نگه‌داشته‌اند، با این حساب می‌توان گفت این زیورآلات طلا طی سال‌های طولانی جمع شده‌اند؛ حالا سوالی که پیش می‌آید این است که آیا زیورآلاتمان از مد افتاده‌اند؟ نکته مثبتی که در رابطه با زیورآلات طلا وجود دارد این است که آن‌ها به این راحتی از مد نمی‌افتند و هنوز هم می‌توان آن‌ها را با استایل‌های متفاوتی ست کرد.

اما آیا تابه‌حال به قوانین مد در ست کردن جواهرات مختلف با لباس فکر کرده‌اید؟


حرفه‌ای انتخاب کنید، شیک به نظر برسید!

برای اینکه تیپ و ظاهرمان خوب‌تر از آنچه هست به نظر برسد باید به نحوه صحیح ست کردن زیورآلات با لباس توجه داشت. انتخاب صحیح جواهرات متناسب با نوع لباس و موقعیتی که قرار است در آن حاضر شوید اهمیت بسیار زیادی دارد. گاهی ما با وجود داشتن انواع مختلفی از زیورآلات طلا به چند مدل محدود بسنده کرده و از آن‌ها در هر موقعیتی استفاده می‌کنیم. برای مثال خیلی از ما معمولاً یک مدل گوشواره طلا و یا حتی حلقه ازدواجمان را با هر تیپ و استایلی ست می‌کنیم و توجه خاصی به عدم تناسب جواهرات خود با لباسی که پوشیده‌ایم، نداریم.
ما حتی گاهی فراموش می‌کنیم که در جعبه جواهراتمان چه داریم و بی‌توجه به زیورآلاتی که شاید تناسب زیادی با لباس‌هایمان داشته باشند باز همان موارد محدود و همیشگی را انتخاب می‌کنیم. شاید یک آویز طلای زنانه این توانایی را داشته باشد که تغییر زیادی در تیپ و ظاهرتان ایجاد کند اما شما از وجود آن بی‌خبرید! با این حساب اگر از ما می‌شنوید اول سروسامانی به جعبه جواهراتتان بدهید، تمام گزینه‌های موجود را بررسی کنید و بعد با در نظر گرفتند نکات زیر برای ست کردن هرچه بهتر زیورآلات خود با لباس‌هایتان اقدام کنید.

سادگی راز اصلی در ست کردن صحیح جواهرات با لباس!


سادگی راز اصلی در ست کردن صحیح جواهرات با لباس
استفاده از انواع زیورآلات می‌تواند تغییر مثبتی در بهتر شدن تیپ و استایلتان ایجاد کند اما باید به این مسئله توجه داشت که افراط در استفاده از جواهرات می‌تواند به جای ایجاد یک تغییر مثبت نتیجه عکس داشته باشد! در حالی که از جواهرات طلا استفاده می‌کنید، ظاهر خود را ساده و آراسته نگه دارید. این جمله به ظاهر ساده می‌تواند تأثیر زیادی در ست کردن صحیح زیورآلات با انواع لباس داشته باشد.
برای مثال اگر قرار است لباسی با طراحی شلوغ بپوشید باید به یک نوع از زیورآلات آن هم ساده و ظریف اکتفا کنید، در چنین مواردی یک دستبند طلای زنانه که طرحی ساده و ظریف داشته باشد بهترین انتخاب است؛ و یا اگر تصمیم دارید چند قطعه از جواهراتتان را به طور هم زمان بپوشید، بهتر است به سراغ یک لباس ساده و تک رنگ بروید.

رنگ‌های مختلفی از زیورآلات طلا را امتحان کنید!

وقتی می‌گوییم "طلا" همیشه لازم نیست که زرد باشد. زیورآلات طلا به جز رنگ زرد درخشانشان چندین رنگ جالب دیگر مانند سفید و رزگلد هم دارند که ممکن است با بعضی لباس‌ها بهتر دیده شوند. مثلاً طلای سفید در مقایسه با طلای زرد ظاهر بهتری با لباس‌های مجلسی تماماً مشکی ایجاد می‌کند و بهتر است برای ست کردن زیورآلات با چنین لباس‌های به سراغ جواهرات طلا سفیدتان بروید. همچنین لباس‌هایی با رنگ‌های کرم و قهوه‌ای با طلای رزگلد جلوه بیشتری دارند و بهتر است که در این شرایط به جای ست کردن لباستان با طلای زرد به سراغ یک قطعه رزگلد بروید.

از ترکیبی از فلزات مختلف کمک بگیرید!


از ترکیبی از فلزات مختلف کمک بگیرید
علاوه بر اینکه در ست کردن زیورآلات و لباس باید به تناسب رنگ لباس و طلا توجه داشت، خوب است که در مواردی از ترکیب این رنگ‌ها در کنار هم کمک گرفت. برای مثال ترکیب سه رنگ زرد، رزگلد و طلای سفید و یا حتی ترکیب دو رنگ از آن‌ها مانند طلای زرد و سفید در کنار هم می‌تواند جلوه بیشتری به بعضی لباس‌ها ببخشد. همچنین استفاده از یک انگشتر طلای زنانه و حلقه‌های نقره استرلینگ یا پلاتین در کنار هم از بهترین ترکیب‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن زیبایی ظاهرتان را تقویت کنید. تنها چیزی که باید هنگام ترکیب فلزات به خاطر بسپارید این است که در نهایت تمام زیورآلاتی که انتخاب می‌کنید باید سبک مشابهی داشته باشند.

در هرحال سبک شخصی خودتان را داشته باشید!

برای ست کردن هرچه بهتر زیورآلات با لباس از تقلید کردن خودداری کنید. نیاز نیست دقیقاً مطابق تصاویر ژورنالی برای ست کردن لباس و جواهراتتان تصمیم بگیرد. کافیست با همان جواهراتی که دارید بهترین تصویر را از خودتان و سبک شخصیتان ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که در نهایت استایل شما بیانگر سبک شخصی و عقاید شماست؛ بنابراین از پوشیدن زیورآلات مورد علاقه خود پرهیز نکنید. اگر هنوز آن‌قدرها از سبک شخصیتان آگاه نیستید، می‌توانید سبک‌ها و ترکیب‌های مختلفی را امتحان کنید تا بفهمید کدام را بیشتر دوست دارید.