تبیان، دستیار زندگی

انجام چاپ فلت بد با قیمت مناسب و کیفیت عالی

استیکر یا وینیل متریالی نازک از جنس پی‌وی‌سی می باشد و معمولا پشت آن چسب دار است. این محصول قابلیت چاپ محتوای تبلیغاتی داشته و می توان از آن در محل های مختلف ثابت یا متحرک به منظور نمایش تبلیغات استفاده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انجام چاپ فلت بد با قیمت مناسب و کیفیت عالی

یکی از شاخه های صنعت چاپ، چاپ یووی است که به دو صورت چاپ رول یووی و چاپ فلت یووی انجام می شود. چاپ فلت بد یووی ، چاپ بر روی اجسام مسطح است. پرینتر فلت بد، می تواند بر روی متریال های مختلف مانند، کاغذ، فیلم، پارچه، پلاستیک، شیشه، سرامیک، چرم و.... چاپ نماید. در ادامه می خواهیم به معرفی شرکت هنر نوین بپردازیم که در زمینه انواع چاپ فعالیت دارد. اگر می‌خواهید با تعریف مختصر و مفیدی از انواع چاپ‌های استیکر، مش و پلکسی آشنا شوید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چاپ استیکر

استیکر یا وینیل متریالی نازک از جنس پی‌وی‌سی می باشد و معمولا پشت آن چسب دار است. این محصول قابلیت چاپ محتوای تبلیغاتی داشته و می توان از آن در محل های مختلف ثابت یا متحرک به منظور نمایش تبلیغات استفاده کرد. این نوع چاپ دارای ویژگی های زیادی مانند ضد آب و قابل شستشو، مقاومت در مقابل پارگی، نصب و جداسازی آسان، مقاومت در برابر نور، باران و... را دارا می باشد.

خصوصیات استیکر و وینیل های چاپی

یکی از خصوصیات جذاب استیکر و وینیل، قابلیت چاپ طرح دلخواه بر روی آن می باشد. بهره گیری از استیکر یا وینیل بیشتر در صنعت تبلیغات است ولی می توان با استفاده از آن در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیونی زیبا را ایجاد کرد که هزینه چندانی هم ندارد. نکته جالب توجه در مورد چاپ استیکر، این است که آن ها قابل شستشو هستند. چاپ استیکر می تواند بر روی هر سطحی مثل: سطح پلاستیک، شیشه، آینه، چوب MDF، درب اتاق، کمد و یخچال نصب شود. و بعد از مدتی استفاده می توان آن را شسته و تمیز کرد.

کاربرد چاپ استیکر

چاپ استیکر کاربرد های زیادی در زمینه تبلیغات، معرفی انواع محصولات غذایی، زیبا سازی دکوراسیون و... دارد.
● دارای ابعاد، طرح و رنگ های متنوع جهت کارهای تبلیغاتی، مانند نمایش لوگو و اطلاعات یک محصول
● قابل استفاده بر روی سطوح شیشه ای، ویترین فروشگاه ها و…
● کاربرد تزئینی در دکوراسیون فضاهای اداری و تجاری، اتاق های نشیمن، اتاق خواب و...
● چاپ تبلیغات بر روی دیوارها و سطوح اجسام مختلف
● چاپ بر روی بدنه ماشین (اتوبوس و...)
● چاپ بر روی شیشه اتوبوس ها جهت تبلیغات و…
● نصب بر روی زمین و سرامیک برای کارهای سه‌بعدی

مزایای چاپ استیکر تبلیغاتی

● دارای جذابیت و جلب توجه عابرین
● صرفه جویی در هزینه تبلیغات
● قابل نصب در همه اماکن
● ایجاد شادابی و افزایش انرژی در محیط
● بدون محدویت در اندازه و ابعاد
● کارایی فراوان برای تبلیغات پارتیزانی

انواع چاپ استیکر

استیکر ها از نظر جنس و رنگ انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز دارای ویژگی خاصی می باشد. تمام این استیکر ها مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، نور خورشید، باد و باران و... دارد. انتخاب هر کدام از این انواع استیکر با توجه به کاربرد آن و محل استفاده متفاوت می باشد.

استیکر شیشه ای : این مدل استیکر دارای دید دو طرفه است و نور از آن رد می شود. در واقع هر دو طرف استیکر نمایشگر استیکر خواهند بود. این نوع متریال دارای زمینه رنگ شفاف و شیشه ای است به طوری که قسمت هایی که روی متریال چاپ انجام نمی شود حالت شیشه ای دارد. استیکر شیشه ای کاربرد تزیینی دارد و بیشتر در دکوراسیون مغازه، یخچال ادارات، سوپر مارکت، بدنه ماشین و ... استفاده می شود.

استیکر شیری : در چاپ استیکر شیری دیگر دید دو طرفه وجود ندارد و تنها یک سمت قابل مشاهده است. رنگ زمینه این مدل چاپ استیکر عموما سفید است. این مدل به نسبت شیشه‌ای محبوبیت بیشتری نزد مصرف‌کنندگان دارد. استیکر شیری دارای انواع مختلفی می باشد که شامل استیکر مات، استیکر براق و استیکر پشت طوسی است. در چاپ استیکر شیری تنها یک سمت قابل مشاهده است. این نوع استیکر پر مصرف ترین و محبوب ترین نوع استیکر جهت مصارف گوناگون از جمله استفاده در تبلیغات محیطی بر روی شیشه مغازه ها، سوپر مارکت ها، ایستگاه های اتوبوس، خودروها، و همچنین تابلوهای تبلیعاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
نوع مات آن به دلیل عدم برگشت نور بیشتر در دکوراسیون، فضاهای داخلی و جاهایی که به رفلکس نور نیاز نیست و در آن از نورپردازی استفاده شده، کاربرد دارد.
نوع براق آن نیز از خانواده استیکر شیری بوده و معمولا وقتی از استیکر شیری نام برده می شود، منظور همین استیکر براق شیری می باشد.
استیکر پشت طوسی : نیز بیشتر برای سطوحی مورد استفاده قرار می گیرد که چسبندگی آنها کمتر بوده و یا ناهمواری دارند و یا برای استفاده در سطوحی که می خواهیم از استیکر نور عبور نکند. مانند سطوح ام‌دی‌اف خام یا ورق هایی دارای موج هستند. همچنین استیکر پشت طوسی، جهت استند محصولات نیز استفاده می شود.

استیکر داخل چسب : در مواردی که لازم است استیکر از داخل نصب شود و از بیرون دید داشته باشه از استیکر داخل چسب استفاده می شود. این استیکر در واقع از یک لایه استیکر شیشه ای و یک لایه استیکر شیری تشکیل می شود. شایان ذکر است در این نوع استیکر، چاپ روی استیکر شیشه ای انجام می شود.

استیکر لمینیت : در چاپ استیکر لمینیت، یک لایه لمینیت روی استیکر شیری پرس می شود. این لایه پرس باعث محافظت بهتر از چاپ استیکر می شود. استیکر لمینیت کیفیت بالایی داشته و دوام و ماندگاری بیشتری در برابر خط و خش، شستشو، آفتاب و باران دارد.

استیکر یووی (UV) : در این استیکر از جوهر یو وی جهت کیفیت، شفافیت و وضوح رنگ بیشتر استفاده می شود. استیکر یو وی رزولوشن بالا و ماندگاری بالایی در برابر نور آفتاب دارند. این نوع استیکر از لحاظ کیفیت، شفافیت و وضوح رنگ تفاوت چشم گیری با روش های دیگر دارد.

قیمت چاپ استیکر

قیمت چاپ استیکر به عوامل مختلفی از جمله ابعاد سفارش، متریال، کیفیت چاپ، نوع جوهر، نوع دستگاه و... وابسته است. به طور مثال وضوح چاپ استیکر و زیبایی استیکر می تواند یکی موارد تاثیرگذار در هزینه آن باشد. لمینت کردن چاپ استیکر باعث براقیت و زیبایی بیشتر استیکر شده و در قیمت آن موثر است.

قیمت چاپ استیکر

چاپ مش

مش (mesh)، به عنوان یکی از ماده ‌های مورد کاربرد در چاپ عریض است که، دارای حالتی مشبک و توری می باشد.‌ چاپ مش در دو مدل پشت چسب دار و بدون چسب یا همان معمولی وجود دارد. از چاپ روی مش بیشتر به منظور پوشش شیشه استفاده می شود، چرا که بدون جلوگیری از ورود نور، باعث کاهش دید می‌شود. این امر در تبلیغات نیز کاربرد زیادی دارد و همچنین بر روی استند نیز به کار می رود. نصب آن به سادگی نصب استیکر است و ماندگاری در حدود ۲ تا ۳ سال نیز دارد.

مش چیست؟

مش همان طور که از نامش مشخص است، حالتی توری دارد و چاپ آن بر روی هر سطحی موجب می شود که درصدی از میزان دید آن پوشانده شود. ساختار توری شکل مش باعث می‌شود تا پشت سطح نامعلوم بماند. البته از میان چاپ مِش نور عبور می‌کند و بسته به میزان نور تصویر پشت سطح دید متغیری دارد. از چاپ روی مِش بر روی شیشه ها بیشتر استفاده می کنند و این کار باعث می‌شود تا شیشه حالتی شبیه شیشه های رفلکس پیدا کند.
در واقع همان‌طور که در روز از پشت شیشه رفلکس داخل محیط مشخص نیست ولی در شب به علت کمبود و یا فقدان نور، دید بیشتر می‌شود، مش نیز به همین‌ صورت است یعنی میزان دید بستگی به میزان نور دارد.
متریال مش شامل بخش های مختلف است، یک لایه PVC سفید رنگ در میان، یک لایه چسب در زیر، یک لایه کوتینگ جذب کننده مرکب و یک لایه کاغذ روغنی برای محافظت از چسب زیر مش می باشد.
چاپ مش کاربرد زیادی در صنعت تبلیغات دارد و از شیوه های تبلیغاتی مناسب می باشد. این چاپ به راحتی بر روی شیشه نصب می شود، بدون اینکه دید افراد از داخل محیط از بین برود. ولی در شب به علت کمبود و یا فقدان نور از محیط خارجی، دید بیشتری از بیرون ساختمان دارد.

مزایای چاپ مش

● ابزار تبلیغاتی بسیار مقرون بصرفه
● نصب و جدا کردن آسان و همچنین آبگیری راحت
● کم شدن میزان نور خورشید به داخل فضا
● قابل دید بودن محیط بیرون از داخل ساختمان
● امکان چاپ و نصب در اندازه های بزرگ بدون محدودیت
● مش نصب شده بر روی شیشه تقریبا شبیه شیشه های پنجره رفلکس ساختمان است
● ماندگاری بین ۴ ماه تا ۱ سال در محیط بیرون و آفتاب گیر و در محیط داخلی بین ۱ تا ۳ سال

کاربرد چاپ روی مش

● یکی از مهمترین موارد کاربرد چاپ مش نصب بر روی شیشه اتوبوس می باشد. از بیرون حالت تبلیغی دارد و از داخل کابین، منظره بیرون دیده می شود.
● مناسب برای فضای پارتیشن بندی دفتر کار، به علت عبور نور، به منظور عدم مشاهده کامل طرفین
● کور کردن دید از بیرون در حالی که از داخل مغازه به بیرون دید دارد.
● جهت استفاده در رستوران ها و کافه ها، برای رفاه حال مشتریان در زمان غذا خوردن مشتری.

باید و نباید چاپ مش بر روی وسایل نقلیه

از چاپ مش برای چسباندن تبلیغات بر روی وسایل نقلیه مختلف استفاده می شود. و همان طور که مستحضر هستید وسایل نقلیه در معرض تغییرات محیطی نظیر باد و باران و… هستند، لذا ممکن است مش بر روی آن ها دوام زیادی نداشته باشد. برای افزایش دوام و ماندگاری چاپ مش بر روی وسایل نقلیه بهتر است از چاپ مش توسط دستگاه های با کیفیتی نظیر اکوسالونت استفاده شود. که موجبات ماندگاری و دوام بیشتر اثر چاپی را فراهم می آورد. مرغوبیت جوهر نیز در کیفیت چاپ تاثیر به سزایی دارد و باید در هنگام انتخاب از بهترین جوهر استفاده شود.
جوهر های مختلفی برای این کار موجودند که ساخت کشورهای متعددی نظیر کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند. اما تجربه ثابت کرده که جوهر های ساخت کشور امریکا در مش دوام بیشتری دارند. و لذا در برابر نور و سایر عوامل محیطی مقاوم تر هستند.
البته لازم به ذکر است نحوه نصب نیز در کیفیت و ماندگاری چاپ روی مش بر روی وسایل نقلیه اهمیت دارد. هرچه نصب دقیق تر و اصولی انجام شود کیفیت مطلوب تری نیز حاصل می شود. به این منظور بهتر است یک فرد با تجربه نصب چاپ مش را انجام دهد.

انواع چاپ مش و ویژگی های آن‌ها

چاپ مش را همان‌طور که کوتاه اشاره کردیم، می توان به طور کلی در دو دسته پشت چسب دار و بدون چسب (معمولی) تقسیم کرد. که این تقسیم بندی بر اساس کیفیت آن ها است. برای چاپ مش از دستگاه‌های مختلفی نیز استفاده می شود که هر کدام در میزان کیفیت محصول نهایی تاثیر به سزایی دارند.
از جمله دستگا‌ه های با کیفیتی که شهرت بیشتری نزد مصرف کنندگان چاپ مش دارند، دستگاه اکو سالونت است. که برای تصاویری که نیاز است از فاصله نزدیک در دیدرس باشند، کاربرد دارد. قاعدتا مش با استفاده از دستگاه اکوسالونت هزینه بالاتری دارد ولی گفتنی است که از لحاظ کیفیت این دستگاه بهترین چاپ مش را ارائه می‌دهد. تنها نکته ای که در باب دستگاه اکوسالونت برای چاپ مش وجود دارد این است که جوهر آن ماندگاری زیادی نخواهد داشت و تنها حدود دو سال دوام خواهد آورد. لذا از این مدل چاپ برای مصارف کوتاه مدت و زیر دو سال استفاده می شود.
دستگاه دیگری که کار چاپ مش را انجام می‌دهد، کیفیت دستگاه اکوسالونت را ندارد ولی ماندگاری رنگ آن بیشتر است. دوام جوهر تصاویری که با استفاده از این دستگاه های معمولی چاپ می‌شوند، حدود سه سال است.

چاپ مش ارزان

جالب است بدانید برای مش در مقایسه با سایر موارد، رنگ بسیار کمتری، کمتر از 30%، استفاده می‌شود، به همین دلیل قیمت چاپ مش ارزان تر سایر چاپ ها می باشد. به طور کلی چاپگر های چاپ مش با کاهش مصرف جوهر هم کیفیت بهتری ارائه می دهند و هم از لحاظ هزینه مقرون به صرفه هستند. با توجه به این مسائل پوشش سطح با چاپ روی مش به نسبت سایر پوشش ها هم تنوع بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد و هم هزینه آن مقرون به صرفه تمام خواهد شد.

چاپ مش ارزان

چاپ پلکسی

پلکسی یا پلکسی گلاس یک نوع ماده با ظاهر بسیار شفاف، حتی شفافیت آن از شیشه هم بیشتر است. این ماده مقاومت خیلی خوبی در مقابل سرما، گرما و نور خورشید دارد. این ویژگی ها در کنار مزایای بسیاری که استفاده از این ماده دارد باعث شده تا به عنوان ماده ای کاربردی شناخته شود و مخصوصا در صنعت تبلیغات و دکوراسیون از آن بسیار استفاده شود. از پلکسی در ساخت استندهای تبلیغاتی، تریبون های سخنرانی، جعبه پلکسی گلاس و… استفاده می‌شود. با این نوع چاپ، می توان راه را برای خلاقیت در امور تبلیغاتی و یا دکوراسیون باز کرد. این شیوه تبلیغاتی امروزه طرفداران بسیاری دارد و به عنوان یک روش خلاقانه و هنری به آن نگاه می شود. تنوع بالای رنگ و تصویری که می توان روی پلکسی چاپ کرد سبب شده تا در دکوراسیون هم مورد استفاده قرار بگیرد.
امکان انجام چاپ مستقیم روی انواع پلکسی از جمله مات، شیشه ای و طلق به صورت مستقیم و بدون هیچ گونه محدودیتی در طرح، رنگ، تعداد و ابعاد وجود دارد. با انجام این چاپ می توان از پلکسی در سقف کاذب و لایت باکس هم استفاده کرد. خوب است این را هم بدانید که مناسب ترین چاپ پلکسی، چاپ با دستگاه چاپ فلت بد است که معمولا هم با همین دستگاه چاپ صورت می گیرد.

کاربرد چاپ روی پلکسی

همان طور که گفتیم گستردگی استفاده از پلکسی و چاپ روی آن بسیار بالاست و علاوه بر تبلیغات در صنعت دکوراسیون داخلی هم از این روش استفاده می شود. به جز این دو مورد برای موارد بسیار دیگری نیز کاربرد دارد. مواردی از جمله:
1- استفاده از چاپ روی پلکسی در دکوراسیون داخلی و برای مواردی مانند آسمان مجازی، آکواریوم، سقف کاذب، پارتیشن بندی، ساخت دکور، تایل سقفی و… . چاپ برای سقف کاذب به این صورت است که می توان با طرح های آسمان، آسمان مجازی، ابر و باد، آکواریوم، شکوفه، گل و برگ و نقش های مدرن دیگر چاپ روی پلکسی را انجام داد و با نورپردازی، تصویری واقعی ایجاد کرد.
2- ساخت انواع استند های نمایشگاهی و چاپ روی پلکسی این استند ها برای تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات
3- برای تابلو های راهنما، تابلو های مختلف سقفی و دیواری، تابلو های راهنما در دفاتر کار، تابلو راهنمای مورد استفاده در ادارات و مراکز خرید و… هم استفاده می شود.
4- چاپ روی طلق ترنسپرنت برای استفاده در لایت باکس و جعبه پلکسی گلاس
5- از چاپ روی پلکسی برای ساخت ماکت و استند محصول هم می توان بهره برد.
6- برای پوشش عکس ها می توان از این چاپ کمک گرفت.
7- برای حفاظت از محصولات، لوازم آرایشی و بهداشتی از پلکسی استفاده می شود. می توان چاپ پلکسی را روی این محصولات هم انجام داد.
8-  یک استفاده رایج تر، برای ساخت تندیس های تقدیر و لوح های یادبود است.
9-  در باجه های دستگاه خودپرداز از پلکسی استفاده می شود. می توان متون تبلیغاتی و توصیفی روی آن چاپ نمود.
10-  برای ظروف رستوران، زیر لیوانی ها و زیردستی هم می توان از آن بهره برد.
11- می توان انواع طرح ها و نقوش را روی پلکسی چاپ کرد. و برای نورگیر و پنجره ساختمان استفاده کرد.
12- برای پشت شیشه آکواریوم و نمای آن می توان از چاپ روی پلکسی بهره برد.

مزایای چاپ پلکسی

از آن جا که پلکسی قابلیت چاپ دارد یا به عبارتی چاپ پذیر است، کاربرد فراوانی دارد و استفاده از آن بسیار زیاد شده است. علاوه بر این مورد پلکسی ویژگی های خوب بسیاری دارد که نسبت به بسیاری از مواد دیگر برتر است. و این مزایا هم باعث گستردگی استفاده از این ماده شده است. برای مثال از نظر استحکام، پلکسی در برابر ضربات بسیار مقاوم تر از شیشه است. پلکسی در برابر رطوبت مقاوم است و بنابراین برای مناطق شمالی کشور هم قابل استفاده است.
1- این ماده تنوع بسیار بالایی در ضخامت دارد و بین 1 تا 40 میلی‌متر ضخامت دارد. که با توجه به نیاز خود می توانید از هر کدام استفاده کنید.
2- ورقه پلکسی وزن بسیار کمی دارد و سبک است.
3- شکستن پلکسی به اندازه شیشه خطرناک نیست و استفاده از آن ایمن تر است.
4- ثبات رنگ این ماده بالاست و تنوع بسیار خوبی دارد.
5- این ماده در برابر اشعه خورشید و مواد شیمیایی مقاوم است. و از این نظر می تواند جایگزین خوبی برای شیشه باشد چه در ساختمان سازی و چه صنعت.
6- پلکسی مواد ضد یووی دارد و به همین دلیل مقاومت خوبی در مقابل اشعه ماورا بنفش دارد. این اشعه باعث آسیب دیدن و کم شدن شفافیت آن نمی شود.
7- پلکسی به میزان 2٪ از شیشه ساختمانی شفافیت بیشتری دارد و وضوح و درخشندگی بیشتری هم دارد. این ماده قابلیت عبور نور را دارد.
8- چاپ روی این ماده تصاویری با جزئیات و وضوح بالا خلق می کند. در واقع چاپ روی این ماده بسیار باکیفیت است.
9- برای استفاده در فضا های داخلی و فضا های خارجی مناسب است.
10- در برابر عوامل جوی مانند رطوبت، نور خورشید، سرما و گرما بسیار مقاوم است.
11- این مدل چاپ دوام بسیار خوبی دارد و عمر آن طولانی است.
12- این چاپ قابلیت شستشو دارد و رنگ آن از ثبات خوبی برخوردار است.
13- انعطاف پذیری زیاد پلکسی باعث محبوبیت آن شده است.

قیمت چاپ پلکسی

نحوه محاسبه قیمت و هزینه چاپ پلکسی فرمول ثابتی ندارد. چون عوامل زیادی در قیمت چاپ پلکسی تاثیر دارد. عواملی مانند سایز و ارتفاع قطعه، وزن، تعداد، طرح، رنگ زمینه، میزان حساسیت متریال و … .

 
قیمت چاپ پلکسی

نتیجه گیری:
مجتمع چاپ هنر نوین با سال ها تجربه در زمینه انواع چاپ تابلو های تبلیغاتی، چاپ بر روی شیشه، پارچه، چوب و... فعالیت دارد. با  دارا بودن یک چاپ‌خانه‌ی مجهز به دستگاه های پیشرفته چاپ و کادر مجرب و متعهد طراحی و اجرای انواع چاپ را در سریعترین زمان، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام می دهد. اگر قصد تبلیغات برای کسب و کار خود را دارید، می توانید از آدرس و شماره تلفن های قید شده در پایین جهت مشاوره و انجام تبلیغات استفاده نمایید.
وبسایت: https://newart.ir
آدرس: تقاطع بزرگراه رسالت و صیاد شیرازی، ابتدای خیابان بنی هاشم
تلفن تماس : ۰۲۱۲۶۳۱۳۸۱۶ | ۰۲۱۲۶۳۱۳۸۱۷ | ۰۹۲۱۴۳۴۴۱۰۷