تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه نوشیدنی‌های رنگی تابستانی

نوشیدن مایعات کافی در فصل تابستان یکی از موارد مهمی است که نه تنها سلامت بدن را تضمین کرده ، بلکه از گرما‌زدگی در این فصل جلوگیری می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شربت تابستانی
در فصل تابستان برای متعادل شدن دمای بدن باید به اندازه کافی مایعات و نوشیدنی مخصوص تابستان میل کنید، نوشیدنی های رنگی خنک تابستانی از جمله اصلی ترین گزینه ها برای فصل گرما است. 

اغلب آب بهترین و مؤثرترین راه برای آب‌رسانی به بدن است، زیرا آب عاری از قند، نمک و مواد افزودنی و نگهدارنده می باشد، بیش از نیمی از وزن بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد، به همین دلیل انسان باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشد.

چیزی که همه در هوای گرم به آن نیاز داریم یک لیوان نوشیدنی خنک است، در فصل تابستان دمای هوا بالا می‌رود و به خاطر کم آبی و تعریق زیاد احساس خستگی و آشفتگی می‌کنید. کم آبی را باید جدی بگیرید چرا که به دنبال آن ممکن است حتی دچار بیماری سنگ کلیه شوید.

شربت تابستانی

طرز تهیه انواع نوشیدنی های رنگی و خنک تابستانی

با شروع فصل تابستان تمایل افراد به انواع نوشیدنی خنک نسبت به دیگر فصول سال بیشتر است، انتخاب انواع نوشیدنی خنک تابستانی برای پذیرایی از مهمان در این فصل بسیار کاربردی است.

استفاده از میوه‌های خوش آب و رنگ در تهیه نوشیدنی تابستانی در کنار دیگر طعم دهنده‌ها بهترین گزینه در داشتن یک نوشیدنی خنک تابستانی جذاب به شمار می‌آید، تنوع میوه‌های خوش طعم و رنگارنگ تابستان در تهیه انواع نوشیدنی خنک تابستانی نقش موثری دارد، نوشیدنی‌های خنک سنتی مثل انواع عرقیجات و همین طور انواع اسموتی میوه و شکلات پر طرفدارترین نوشیدنی تابستانی می‌باشند.
 
اسموتی‌های رنگی تابستانی

اسموتی‌های رنگی تابستانی بهترین نوشیدنی خنک

گل ختمی خواص فوق العاده زیادی دارد ومی توانید با آن شربتهای خوش رنگ تهیه کنید،طعم خاصی ندارد ولی خاصیت زیادی دارد.

اسموتی یک نوشیدنی غلیظ و خامه‌ای است که از میوه خام پوره شده، سبزیجات و گاهی هم محصولات لبنی(شیر، ماست، پنیر خامه‌ای یا کوتاژ و بستنی) یا جایگزین گیاهی آن‌ها، معمولا با استفاده از مخلوط کن درست می‌شود.

میوه‌های رنگارنگ و خوش طعم و بسیار متنوع که پر خاصیت نیز هستند، خوبی تابستان این است که هم تنوع میوه‌ها بسیار زیاد است و هم اغلب آن‌ها رنگ‌های تند و جالبی دارند که برای درست کردن اسموتی رنگارنگ عالی هستند.

شربت تابستانی

طرز تهیه اسموتی رنگین کمان بسیار خوشمزه


مواد لازم:
- کیوی                    ۱ عدد
- آناناس                 ۱/۲ پیمانه
- هلو                     ۱/۲ پیمانه 
- بلوبری یخ‌زده       ۱/۳ پیمانه
- توت‌فرنگی           ۱/۲ پیمانه
- تمشک               ۱/2 پیمانه
- ماست                ۵۰۰ گرم
- شیر کم چرب       ۱ پیمانه 

طرز تهیه:
کف یک سینی فر را با فویل بپوشانید، کیوی، آناناس و هلو را روی سینی پهن کنید، آن را به مدت یک ساعت یا تا زمانی که یخ بزند، توی فریزر بگذارید.

تمشک سیاه، تمشک قرمز، ۱/۳ پیمانه ماست و ۲ قاشق غذاخوری شیر را داخل مخلوط کن بریزید و پوره کنید تا زمانی که صاف و یکدست شود، به طور مساوی داخل ۶ لیوان سرو بریزید.

آن را تا زمانی که سایر مخلوط باقیمانده را آماده می‌کنید، در فریزر قرار دهید. در این مرحله بلوبری، ماست و شیر را داخل مخلوط کن حسابی مخلوط و یکدست کنید. آن را داخل لیوان‌ها بریزید و دوباره لیوان را داخل فریزر قرار دهید.

با باقیمانده شیر و ماست این کار را در مورد ۴ ترکیب دیگر هم انجام دهید. با کیوی شروع کنید، بعد آناناس سپس هلو و در انتها هم توت‌فرنگی. بعد از انجام هر لایه آن را در فریزر قرار دهید تا لایه بعدی آماده شود. ۵ دقیقه قبل از سرو آن را از فریزر خارج کنید.

اسموتی سبز موز و توت‌فرنگی

طرز تهیه اسموتی سبز موز و توت‌فرنگی


مواد لازم:
- موز                               ۱ عدد
- توت‌فرنگی یخ‌زده            ۵ عدد
- اسفناج خردشده              نصف پیمانه
- جعفری خردشده              نصف پیمانه
- آب                              ۱ پیمانه

طرز تهیه:
داخل مخلوط کن، سبزی‌ها و ۱ پیمانه آب را مخلوط کنید، آن‌ها را روی سرعت متوسط مخلوط کنید تا زمانی که سبزی‌ها به طور کامل تبدیل به مایع شوند. این کار حدود ۱ دقیقه زمان می‌برد.

در ابتدا به نظر می‌رسد که سبزی‌ها نمی‌خواهند تبدیل به پوره شوند، اما پس از ۲۰ ثانیه شروع به پوره شدن و یکدست شدن خواهند کرد.

وقتی که سبزی‌ها کاملا پوره و مایع شدند، میوه را افزوده و بطور کامل مخلوط کنید. در صورتی که غلیظ بود، مقداری آب اضافه کنید.

شربت تابستانی

طرز تهیه نوشیدنی رنگی تابستانی خوش طعم موهیتو


مواد لازم:
- لیموی تازه          1 عدد
- برگ تازه نعنا       به میزان لازم
- شکر قهوه ای      2 قاشق غذا خوری
- آب گازدار           به میزان لازم

طرز تهیه:
نوشیدنی تابستانی موهیتو به این شکل تهیه می شود، که ابتدا لیموی تازه را به شش قسمت مساوی تقسیم کرده و سپس چهار قسمت آن را کنار بگذارید، دو قسمت باقی مانده بیشتر ریز کرده و در لیوان مورد نظر بریزید.در ادامه شکر قهوه‌ای و نعنای تازه را اضافه و مواد مورد نظر را با قاشق فشار دهید. سپس رو مواد داخل لیوان را پر از یخ کنید و سودا را به آن اضافه و مخلوط نمایید.
 
 شربت رنگی تابستانی خاکشیر

طرز تهیه شربت رنگی تابستانی خاکشیر

بعضی نوشیدنی‌ها در فصل‌ تابستان بیشتر می‌چسبند، خاکشیر هم از همین نوع نوشیدنی‌هاست که در بهار و تابستان مشتریان بیشتری دارد. این نوشیدنی طبعی سرد دارد و هوای گرم این فصول باعث می‌شود افراد تمایل بیشتری به آن پیدا کنند، خاکشیر کنار داشتن طعم بسیار خوب، فواید بسیار زیادی هم برای بدن دارد.

این شربت را می‌توان هم به صورت ترکیبی با انواع عرقیجات، زعفران، لیموترش و… تهیه کرد و هم می‌توان فقط با آب یا آب و شکر آماده کرد.

مواد لازم:
- خاکشیر         نصف پیمانه
-  شکر             1 پیمانه
- گلاب             2 قاشق غذاخوری
- آب خنک       6 پیمانه
-- تخم شربتی   به دلخواه

طرز تهیه:
مرحله اول شستن خاکشیر: ابتدا باید خاکشیر را به طور کامل و دقیق بشویید تا خاک و گردوغبار در آن نباشد، برای شستن خاکشیر ظرفی را از آب گرم پر کنید و خاکشیر را داخل آن بریزید. پس از چند دقیقه آب را تخلیه کرده و مجدد داخل ظرف را آب گرم بریزید. این مراحل را سه بار تکرار کنید و مطمئن شوید همه خاک‌ها و ناخالصی‌های خاکشیر از آن جدا شود.

خاکشیر را در یک پارچ ریخته و روی آن به مقدار سه یا چهار لیوان آب بریزید، پس از ریختن آب در پارچ با یک قاشق خاکشیر را به خوبی هم بزنید و مخلوط کنید.

پس از مخلوط کردن آب و خاکشیر باید پارچ را در یک جای ثابت قرار دهید. اجازه دهید خاکشیرها به صورت کامل ته‌نشین شوند.

شما می‌توانید با استفاده از قاشق همه چوب‌های ریز درون خاکشیرها را از محلول جدا کنید، پس از آن نوبت جدا کردن سنگ‌ و شن‌های ریز داخل خاکشیر است.

 شربت رنگی تابستانی خاکشیر
با قاشق دوباره شروع به هم زدن خاکشیر و آب کنید، در همین مدت با یک لیوان خاکشیرهای مخلوط در آب را برداشته و در یک ظرف دیگر بریزید. این کار را تازمانی که آب پارچ تمام و سنگ‌ها ته‌نشین شود، ادامه دهید و در آخر اجازه دهید خاکشیر دوباره ته‌نشین شود و تا جای ممکن آب کثیف داخل آن را خالی کنید.

آماده‌ کردن شربت خاکشیر: بعد اینکه خاکشیر را شستید، باید به طعم شربت هم فکر کنید. ابتدا خاکشیرهای شسته شده و تمیز را در یک پارچ یا ظرف بریزید و شش لیوان آب خنک را به خاکشیر اضافه کنید.

سپس شکر را به شربت خاکشیر اضافه کرده و آن را کاملا با آب و خاکشیر مخلوط کنید. برای طعم دادن به شربت می‌توانید با شکر به آن گلاب، آبلیمو یا آب نارنج اضافه کنید. می‌توانید برای طعم بهتر این نوشیدنی چند تکه یخ نیز در آن بیاندازید.

برای خوشمزه‌تر شدن شربت خاکشیر می‌توانید آن را با تخم شربتی و عرقیاتی مانند بیدمشک، بهارنارنج، عرق نعنا، کاسنی و… تریکب کنید.

خیلی از افراد برای کاهش دردهای معده و مشکلات گوارش خاکشیر را بدون هیچ طعم‌دهنده‌ای با آب گرم مخلوط کرده و میل می‌کنند. اگر شما هم به نوشیدنی‌های گرم علاقه دارید، دمنوش بابونه را امتحان کنید.

اسموتی سبز موز و توت‌فرنگی

طرز تهیه نوشیدنی رنگی تابستانی شربت گرنادین


مواد لازم:
- آب انار                2 پیمانه
- آبلیموی تازه         2 قاشق غذاخوری
- عرق بهار نارنج       1 قاشق غذاخوری
- شکر یا عسل         به مقدار لازم
- یخ خرد شده        2 پیمانه

طرز تهیه:
شربت گرنادین که یکی از انواع نوشیدنی خنک تابستانی نام گرفته به این صورت است که آب انار و تکه‌های خرد شده یخ را به همراه آبلیموی تازه و عرق بهار نارنج در یک لیوان ریخته و با هم ترکیب کنید.

در صورت تمایل شکر یا عسل را به آن اضافه کرده و پس از تزیین با انواع تکه میوه سرو کنید، گرنادین یکی از نوشیدنی‌ های خنک تابستانی است که علاوه بر طعم فوق العاده‌ای که دارد دارای ارزش غذایی بالایی می‌باشد. این نوشیدنی از ترکیب آب میوه و عرقیجات بوده و در تقویت اعصاب بسیار اثر گذار است.

اسموتی سبز موز و توت‌فرنگی

طرز تهیه نوشیدنی رنگی تابستانی کوکتل سیندرلا


مواد لازم:
- آب آناناس        4 پیمانه
- آب لیموی تازه    1 پیمانه
- آب پرتقال        4 پیمانه

طرز تهیه:
تمام مواد را با مقداری یخ خردشده در  مخلوط کن ریخته و با هم میکس کنید. با ریختن این نوشیدنی در یک لیوان بلند و تزیین آن با میوه‌های رنگی و جذاب آن را برای سرو آماده کنید.

اسموتی سبز موز و توت‌فرنگی

طرز تهیه نوشیدنی رنگی تابستانی کوکتل استوایی


مواد لازم:
- آب لیموی تازه   1 پیمانه
- آب گلابی         3 پیمانه
- آب آناناس       3 پیمانه
- آب زرد آلو        3 پیمانه

طرز تهیه:
آب میوه‌های گرفته و تهیه شده را به همراه یخ در یک میکسر ریخته و ترکیب کنید. نوشیدنی تابستانی تهیه شده را برای سرو در مهمانی با انواع میوه تزیین کنید.

کوکتل هویج، پرتقال و زنجبیل

طرز تهیه نوشیدنی رنگی تابستانی کوکتل هویج، پرتقال و زنجبیل


مواد لازم:
- هویج شیرین    4 عدد
- سیب بزرگ        1 عدد
- پرتقال              2 عدد
- پودر زنجبیل      یک چهارم قاشق چایخوری
 
طرز تهیه:
برای تهیه این نوشیدنی خنک تابستانی آب هر یک از این میوه‌ها را گرفته و با هم مخلوط کنید، سپس پودر زنجبیل یا زنجبیل تازه رنده شده را به نوشیدنی اضافه کرده و برای سرو آن را تزیین کنید.

 میلک شیک شکلاتی

طرز تهیه نوشیدنی رنگی تابستانی میلک شیک شکلاتی


مواد لازم:
- شکلات تلخ آب شده             4 قاشق غذاخوری
- بستنی وانیلی یا شکلاتی        3 پیمانه
- کره بادام زمینی                     1 پیمانه
- شیر نارگیل یا شیر ساده          1 پیمانه

طرز تهیه:
ابتدا شیر نارگیل و بستنی را در مخلوط کن ریخته و سپس کره بادام زمینی و شکلات را به آن اضافه کنید، پس از ترکیب شدن کامل نوشیدنی آن را درون لیوان ریخته و با انواع شوکورول تزیین و سرو کنید.

شربت تابستانی

طرز تهیه نوشیدنی رنگی تابستانی شربت سه رنگ


مواد لازم:
- تخم شربتی                   3 قاشق غذاخوری
- گل ختمی خبازی            3 قاشق غذاخوری
- شکر قهوه ای                 یک و نیم پیمانه
- آب لیموی تازه               به میزان دلخواه
- گلاب                           به میزان دلخواه
- زعفران دمکرده             به میزان دلخواه
- آب                             به میزان لازم

طرز تهیه:
برای تهیه شربت سه رنگ باید در لایه اول شربت، شکر قهوه ای، آب، مقداری گلاب و آبلیمو زعفران و برای لایه دوم  تخم شربتی  و آب و برای لایه سوم گل ختمی خبازی و آب سرد نیاز داریم.

از آنجایی که شربت زعفرانی غلیظ می باشد، با لایه های دیگر مخلوط نمی شود، در لایه دوم که از  تخم شربتی استفاده می شود، باید میزان تخم شربتی زیاد باشد و اجازه دهید تا کاملا لعاب دهد.
 
در لایه سوم هم گل ختمی را از عطاری تهیه و در داخل آب خنک قرار دهید و صبر کنید تا رنگ آبی زیبای خود را پس دهد و به لایه آخر اضافه کنید، گل ختمی  برای رفع عطش بسیار مفید می باشد. اگر گل ختمی در دسترس نداشتید می توانید به سلیقه ی خود از رنگ ها و  دمنوش های دیگر استفاده کنید.

برای تهیه این شربت ابتدا گل ختمی را تمیز کرده و با آب سرد بشویید تا گرد و خاک آن از بین برود، سپس آن را با نصف لیوان آب سرد خیس کنید.

بهتر است آب سرد و خنک باشد، چون آب جوش و یا گرم باعث می شود رنگ و لعاب گل کمتر شود، حدود 30 دقیقه، گل ها را خیس کنید تا رنگ خودشان را به آب پس بدهند و بعد از صافی رد کنید و فشار دهید تا رنگ آن ها کاملا گرفته شود و با کمی شکر مخلوط کنید تا شیرین شود.در این مرحله برای سرو شربت می توانید همانطور که در بالا توضیح دادیم، مواد شربت را داخل یک لیوان لایه لایه روی هم ریخته و آن را سرو کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .